AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Hva skjer om man ikke overholder fritidskarantene? Og hvordan vet man om man skal ha det? Jeg tenker at det hadde vært helt uaktuelt for min del. Enten full karantene eller ingen karantene, noe annet kan de bare glemme! Anonymkode: a4fc9...d0c 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Helt uaktuelt for meg og. Kjenner, for første gang, at jeg driter i den regelen. Skummelt for en regelrytter. Anonymkode: 11212...dec 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Jeg kjenner at jeg for første gang vurderer å gi beng i den vaksinedosa når den blir frivillig pålagt på en slik måte. Bare på trass. Skummelt, hadde aldri trodd jeg skulle få slike tanker. Men blir nok med tanken. Anonymkode: fb1c3...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Må drite i den. Jeg er alene med barn, så må kunne både levere og hente på skolen, kjøre til fritidsaktiviteter og handle mat. Møte familie. Jeg kan og vil ikke sette livet vårt på vent og tvinge ungen min til å være hjemme i fritidskarantene frem til sommeren, bare fordi jeg jobber i barnehage. Helt uaktuelt! Anonymkode: e389f...d52 11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Betyr det altså at man skal gå på jobb, men om kvelden sitte hjemme? Hver kveld? Anonymkode: 61b39...4ae 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Betyr det altså at man skal gå på jobb, men om kvelden sitte hjemme? Hver kveld? Anonymkode: 61b39...4ae Ja, så lenge man er i karantene. Synes kunnskapsministeren kan ta seg en bolle. Anonymkode: a4fc9...d0c 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, så lenge man er i karantene. Synes kunnskapsministeren kan ta seg en bolle. Anonymkode: a4fc9...d0c Haha. Så vi skal gå på jobb, men ikke få lov til å gå på kino eller restaurant? Det må være en spøk... Anonymkode: 61b39...4ae 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, så lenge man er i karantene. Synes kunnskapsministeren kan ta seg en bolle. Anonymkode: a4fc9...d0c Sånn hadde grensearbeidere det i minst et år, og ingen reagerte på det? Anonymkode: fcf98...7f2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 HELT uaktuelt. Den der kan de bare glemme at jeg overholder. Jeg er så sint, lei og frustrert nå. De kan bare glemme det! Anonymkode: 7271c...b88 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Haha. Så vi skal gå på jobb, men ikke få lov til å gå på kino eller restaurant? Det må være en spøk... Anonymkode: 61b39...4ae Akkurat sånn er det! Anonymkode: 25c7b...9f3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 På høy tid at noen begynner å opponere mot helt urimelige tiltak nå. Regjeringen får sette seg selv i permanent karantene hvis de mener folk skal utsette seg for smitte på jobb og samtidig ikke ha noen rett til en fritid. Anonymkode: 601a1...82a 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #12 Skrevet 29. desember 2021 Jeg syns det er helt greit jeg, nesten en lettelse å måtte være hjemme. Jeg reagerer mer på at man er unntatt karantene på jobb. Anonymkode: c04bd...631 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #13 Skrevet 29. desember 2021 Jeg tenker at vi bør se litt hvordan dette slår ut, før vi krisemaksimerer. Dersom lærere og barnehageansatte får nesten konstant fritidskarantene ut over vinteren og våren så går jo ikke det, og rødt nivå med små kohorter eller hjemmeskole må vurderes. Dersom barna må i karantene og ikke kan gå på skolen (?) hver gang noen i klassen blir smittet så blir det jo ikke mange barn igjen på skolen/i barnehagen til slutt heller? 🤷♀️ Og da kan de jo like gjerne innføre hjemmeskole først som sist, ellers går elevene glipp av store deler av skoleåret. Og med rødt nivå i barnehagene blir jo antall nærkontakter i alle fall begrenset, ellers går det jo ut over alle deler av samfunnet når foreldrene hele tiden må være hjemme med barn i karantene. Anonymkode: 05d9b...0c2 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #14 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr det altså at man skal gå på jobb, men om kvelden sitte hjemme? Hver kveld? Anonymkode: 61b39...4ae Jepp. Du får lov til å handle deg lunsj i arbeidstida, men ikke middag på nærbutikken etter jobb. Dersom reisen til og fra jobb defineres som fritid, så har du ikke lov til å reise kollektivt. Du har ikke lov til å hente i barnehagen etter jobb, men det er greit dersom du gjør det i mellom to timer feks. Jeg er lærer, men siden jeg har korona nå så vil jeg ikke personlig bli rammet av ordningen. Men det føles jo som innføringen av konseptet jobbslave. Og selv om det kanskje ikke vil ramme mange, da de fleste vil få dose 3 i løpet av kort tid, så ødelegger prinsippet så uendelig mye. Og dette er yrkesgrupper som føler seg så tynnslitte og dårlig behandlet gjennom hele pandemien. Og dette var bare siste dråpen for min del. Anonymkode: 35624...2a6 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #15 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at vi bør se litt hvordan dette slår ut, før vi krisemaksimerer. Dersom lærere og barnehageansatte får nesten konstant fritidskarantene ut over vinteren og våren så går jo ikke det, og rødt nivå med små kohorter eller hjemmeskole må vurderes. Dersom barna må i karantene og ikke kan gå på skolen (?) hver gang noen i klassen blir smittet så blir det jo ikke mange barn igjen på skolen/i barnehagen til slutt heller? 🤷♀️ Og da kan de jo like gjerne innføre hjemmeskole først som sist, ellers går elevene glipp av store deler av skoleåret. Og med rødt nivå i barnehagene blir jo antall nærkontakter i alle fall begrenset, ellers går det jo ut over alle deler av samfunnet når foreldrene hele tiden må være hjemme med barn i karantene. Anonymkode: 05d9b...0c2 Barna/elevene skal ikke i karantene. Bare hvis det er noe i husstanden som positiv. Men det er valgfritt å teste. Anonymkode: 25c7b...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #16 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barna/elevene skal ikke i karantene. Bare hvis det er noe i husstanden som positiv. Men det er valgfritt å teste. Anonymkode: 25c7b...9f3 Så barna må ikke i karantene dersom lekekameratene fra skole/barnehage er smittet? 🤔 I min kommune tror jeg de har endret på dette? 🤷♀️ Men da blir jo skoler og barnehager et basseng av smitte, da 🤷♀️ Det er vel det de vil? Anonymkode: 05d9b...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #17 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Må drite i den. Jeg er alene med barn, så må kunne både levere og hente på skolen, kjøre til fritidsaktiviteter og handle mat. Møte familie. Jeg kan og vil ikke sette livet vårt på vent og tvinge ungen min til å være hjemme i fritidskarantene frem til sommeren, bare fordi jeg jobber i barnehage. Helt uaktuelt! Anonymkode: e389f...d52 Men dette er jo ikke noe forskjell Fra om du hadde havna i «vanlig» karantene? Anonymkode: 12006...b3b 1
solmåneogstjerner Skrevet 29. desember 2021 #18 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dersom reisen til og fra jobb defineres som fritid, så har du ikke lov til å reise kollektivt. Du har ikke lov til å hente i barnehagen etter jobb, men det er greit dersom du gjør det i mellom to timer feks. Men om man ikke har bil da? Og må bruke barnehage for å kunne jobbe, og ikke har andre som kan hente? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men dette er jo ikke noe forskjell Fra om du hadde havna i «vanlig» karantene? Anonymkode: 12006...b3b Nei, men om man hadde kjørt full karantene så hadde det blitt mindre smitte. Dermed snakker man om færre karantener, og da er det jo mindre tid man må leve i unntakstilstand. Fritidskarantene er det dummeste de har funnet på til nå i pandemien. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #19 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så barna må ikke i karantene dersom lekekameratene fra skole/barnehage er smittet? 🤔 I min kommune tror jeg de har endret på dette? 🤷♀️ Men da blir jo skoler og barnehager et basseng av smitte, da 🤷♀️ Det er vel det de vil? Anonymkode: 05d9b...0c2 Barn under 18 skal ikke i karantene om en i klassen/avdeling er smittet nei. Det fordi de ikke skal miste for mye av skole/bhg tiden. Lærere har fritidskarantene om en av elevene er smittet. Sånn har det blitt. Anonymkode: 5f9a7...e10 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #20 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barn under 18 skal ikke i karantene om en i klassen/avdeling er smittet nei. Det fordi de ikke skal miste for mye av skole/bhg tiden. Lærere har fritidskarantene om en av elevene er smittet. Sånn har det blitt. Anonymkode: 5f9a7...e10 Ulogisk. Her i huset har flere av oss blitt smittet på skole/barnehage men ikke smittet hverandre. Så vi anser skole/barnehage som mer smittsomt enn hjemme nærkontakter. Anonymkode: 25c7b...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå