Gå til innhold

læreren min behandlet meg som dritt som liten, og dette har jeg tenkt på i ettertid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som liten var jeg ganske glad, og lykkelig, men var spesielt nervøs for å gå på skolen, på grunn av at jeg hadde mange ekle lærere. De behandlet meg som dritt, og hun ene pleide å følge etter meg i gangen for å spørre om hvorfor jeg stadig fikk nye ting, og hvorfor jeg var så bråkete i timene osv. Jeg var 6 år gammel. Jeg var ikke noe verre enn de andre 6 åringene. Jeg studerer nå for å bli ingeniør, og er siste året mitt som student. Grunnen til at jeg har tenkt mye på dette, er fordi jeg havnet hos en psykolog nylig, som var svært opptatt etter hvordan jeg hadde det som barn, og hvordan de første årene mine på barneskolen var for meg. Fikk ADHD påvist, og behandles med medikamenter. Men tilbake til lærerne:

Jeg opplevde ekstremt mye vold, og skolen var det eneste stedet jeg kunne flukte til. Og selv på skolen kunne jeg ikke være komfortabel, med tanken på hva slags lærere jeg hadde. jeg ble hengt ut av læreren i klasserommet. Jeg husker spesielt en episode hvor jeg gråt i timen fordi jeg var redd for å gå hjem, men sa det ikke til noen. Og da kom læreren bort og sa "det er ikke du som burde gråte. det er dine foreldre" ut av en kontekst som ikke hadde noe med det å gjøre. Hun sa det foran 32 stk i klassen, da vi alle satt i ring. Så jeg kan si at det virkelig unngåelig at ikke noen fikk det med seg. Dette er bare et av mange eksempler. 

Jeg lurer på om jeg kan gjøre noe ut av disse hendelsene. Psykologen min foreslo en prat med de lærerne, ettersom at de er profesjonelle, og bør vite hvordan det en skal oppføre seg på skolen. Jeg vil ha noe igjen for det. Kan jeg kreve noe ut av dette? 

Anonymkode: a85b9...8c3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ganske lett å bli lærer, så det finnes mange tvilsomme mennesker i skolen

Anonymkode: 9e23a...b2a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo ganske lett å bli lærer, så det finnes mange tvilsomme mennesker i skolen

Anonymkode: 9e23a...b2a

Ja, det kan jeg tenke meg.

• Liker 2
Skrevet

Så forferdelig at du har opplevd dette på skolen, et sted du skulle ha vært trygg. Hvor lenge er dette siden? Du kan sende klage til skolen, evt. til statsforvalteren hvis det har skjedd mer i nyere tid.

Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Så forferdelig at du har opplevd dette på skolen, et sted du skulle ha vært trygg. Hvor lenge er dette siden? Du kan sende klage til skolen, evt. til statsforvalteren hvis det har skjedd mer i nyere tid.

Faren min pleide å jule meg opp, tok hodet mitt ned i toalettet og trakk i snoren hundre ganger. Jeg dro på skolen med blåmerker på halsen og måtte skjule det med turtlenecks. Jeg vil ha noe igjen for det. Det er faktisk lenge siden. Jeg gikk på barneskolen da dette skjedde, og nå er jeg snart ferdig utdannet. Jeg tror nok det har gått for lang tid, men jeg kan ikke bare la det gå heller. Jeg vet ikke om jeg er den siste personen som har opplevd dette. Hun var faktisk veldig fæl 

Gjest Skogsalv
Skrevet

Kanskje du kan forhøre deg litt om voldsoffererstatning? Både ifht volden hjemme og skolen som ikke grep inn / gjorde vondt verre . 

Jeg har ikke kunnskap direkte om dette,men kanskje andre har ? Jeg tenker litt i de baner ifht annerkjennelse/ oppreisning..

Vet ikke om det var noe slikt du tenker på TS ? 🌷

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...