AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Jeg prøver meg her. Har fått cøliaki og da ser det ut til at det kan være noe lønnsomt med å bake brød selv. Er ikke glad i å lage mat, men tenker nå at det vil være lettere å bake med en kjøkkenmaskin. Trenger da i hovedsak en maskin til å lage bolledeiger, brød, rundstykker osv., men vil jo gjerne kunne bake kaker og lignende også. Hvilken kjøkkenmaskin anbefaler dere? Gjerne også en som er bra til prisen. Vil bruke minst mulig penger, men samtidig ha en god maskin som gjør det lett å bake. Noen tips, råd? Anonymkode: 9a875...f44
Gjest Mikhail Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøver meg her. Har fått cøliaki og da ser det ut til at det kan være noe lønnsomt med å bake brød selv. Er ikke glad i å lage mat, men tenker nå at det vil være lettere å bake med en kjøkkenmaskin. Trenger da i hovedsak en maskin til å lage bolledeiger, brød, rundstykker osv., men vil jo gjerne kunne bake kaker og lignende også. Hvilken kjøkkenmaskin anbefaler dere? Gjerne også en som er bra til prisen. Vil bruke minst mulig penger, men samtidig ha en god maskin som gjør det lett å bake. Noen tips, råd? Anonymkode: 9a875...f44 Hei. Definitivt en god løsning og er verdt vær krone. En kjøkkenmaskin er mye tid og slitsomme delen av baking unnagjort :). Har ikke peiling på hvilke maskiner som er ok for pris osv. Men lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Mine venner med cøliaki sverger til brødbakemaskin. Den glutenfrie deigen er visst et herk å håndtere, så da er det greit å ekte, heve og steke brødet i en maskin. Nybakt brød til frokost er en fin bonus. Anonymkode: ef68f...2a4 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Det er jo ikke noe poeng i å elte glutenfrie deiger, så jeg ser ikke helt hvorfor du trenger en stor og kraftig maskin? Innbiller meg at glutenfrie brøddeiger er enkle å røre sammen for hånd før de helles i brødformer. Anonymkode: 1d7ff...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo ikke noe poeng i å elte glutenfrie deiger, så jeg ser ikke helt hvorfor du trenger en stor og kraftig maskin? Innbiller meg at glutenfrie brøddeiger er enkle å røre sammen for hånd før de helles i brødformer. Anonymkode: 1d7ff...2c9 Jeg har i grunn ikke peiling. Liker ikke lage mat og vil ha den kjappeste måten å gjøre dette på. Anonymkode: 9a875...f44
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Jeg har en Kenwood, ikke en av de større, men en av de billigere og mindre variantene, kommer med plastikk bolle. Den er ikke god på deig, den når ikke skikkelig ned i bunnen, så masse mel blir liggende der. Kan ikke anbefale den om brødbakst er hovedbruken 😅 Denne testen er litt gammel, men teller kanskje enda: https://www.tv2.no/a/10541648/ Anonymkode: 7d7a6...d2b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en Kenwood, ikke en av de større, men en av de billigere og mindre variantene, kommer med plastikk bolle. Den er ikke god på deig, den når ikke skikkelig ned i bunnen, så masse mel blir liggende der. Kan ikke anbefale den om brødbakst er hovedbruken 😅 Denne testen er litt gammel, men teller kanskje enda: https://www.tv2.no/a/10541648/ Anonymkode: 7d7a6...d2b Har du justert spaden/kroken/vispen da, slik bruksanvisningen sier? Det skal bare være plass til et papir mellom redskapen og bollen. Anonymkode: de55f...96b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå