Gå til innhold

Arbeidet du ved siden av studiene når du skrev bacheloroppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang med bacheloroppgave dette semestret og har 2 fag ved siden av i tillegg. 

Jeg har alltid arbeidet ved siden av og det har alltid gått fint, men usikker på det nå pga bacheloroppgave.

Setter pris på dine erfaringer 😊

Anonymkode: 98202...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommet seg an på bacheloroppgaven, jobben ved siden av, de to fagene og om du evt har omsorgsoppgaver (barn) eller annet. 

Skrev bachelor våren 2020 med barnehagebarn og ektefelle mye hjemme pga nedstegning og påfølgende karantener/lav terksel for å holde barn hjemme. Hadde ikke arbeid ved siden av og er glad for det. 

Anonymkode: 899b0...a85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skal i gang med bacheloroppgave dette semestret og har 2 fag ved siden av i tillegg. 

Jeg har alltid arbeidet ved siden av og det har alltid gått fint, men usikker på det nå pga bacheloroppgave.

Setter pris på dine erfaringer 😊

Anonymkode: 98202...112

Ja.

var ikke noe problem. Jobbet 75% stilling ved siden av studiene. Ble jo noen litt lange dager da jeg var i praksis med feks jobb først, så rett på praksis eller motsatt. Hadde hver andre helg i stillingen min, så det hjalp jo.

Klarte meg ganske greit igjennom høyskolen uten noe studielån med å jobbe 75% (pluss ekstra i jul/påske etc) ved siden av.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg hadde en liten deltidjobb ved siden av gjennom hele bachelorstudiet. Men var bare 2-3 vakter i uka.

Skrevet

Skrev bachelor og hadde to fag ved siden og kontet 2, jobbet 65%. Gikk fint, men krever motivasjon hele semesteret for å gjøre det bra

Anonymkode: 9b6b8...847

• Liker 1
Skrevet

Ja, jobbet noen vakter i uka. Var ikke noe problem, bachelorskrivinga var det minst intense med hele studieløpet, syntes jeg. 

Skrevet

Jobbet 100% både da jeg skrev bachelor og master 

Anonymkode: aa6cd...09e

Skrevet

Jobbet 60-70% alle årene jeg gikk fullt på universite/høgskole. Var ingen problem, og jeg gikk ut med gode karakterer. Hadde ikke hatt samme muligheten om jeg hadde hatt barn disse årene.

Skrevet

Var i full jobb.

Bachelorgrad på mitt fagfelt er uforskammet lett å ta. 

Anonymkode: 20b99...ae7

Skrevet

Ja selvfølgelig. Jobbet ca 75%.

Anonymkode: ec35a...d50

Skrevet

Ja. Jeg har alltid vært skoleflink og strukturert, så klarte å jobbe i ca. 75 % stilling ved siden av studiene. Det er bare du selv som kan vurdere hva du klarer. 

Anonymkode: 12e5b...dde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var i full jobb.

Bachelorgrad på mitt fagfelt er uforskammet lett å ta. 

Anonymkode: 20b99...ae7

hva har du bachelor i?

Skrevet

Nei, men jeg hadde mye fritid. Skrev bacheloroppgave våren 2020, tok 35,7 stp til sammen det semesteret - fordi jeg lå 7.5 stp bak. Det gikk helt fint :)

Anonymkode: 96aa3...b97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men jeg hadde mye fritid. Skrev bacheloroppgave våren 2020, tok 35,7 stp til sammen det semesteret - fordi jeg lå 7.5 stp bak. Det gikk helt fint :)

Mente selvsagt 37,5 studiepoeng, ikke 35,7

Skrevet

Tror aldri jeg har sett en bacheloroppgave som burde ta mer enn 100 timer å skrive, det må man klare å fordele utover de oppmot 20 ukene man har om man har sen innlevering. Forventningene er ikke så store til bacheloroppgaver, du trenger liksom ikke finne opp noe nytt.

Skrevet

Bacheloroppgaven skal vel tilsvare det faget man ikke har samme semester? En bachelor- eller masteroppgave skal jo gi en viss mengde studiepoeng og vil tilsvare ca. like mye arbeid som emner som gir like mange studiepoeng (men for noen litt mer, for andre litt mindre).

Jeg skrev ikke bacheloroppgave på mitt studie, men skrev 60 studiepoeng masteroppgave (tilsvarte 1 år med vanlige emner, fordelt over 2 år samtidig som man tok 60 sp i andre emner). Jobbet 40% ved siden av i deltidsjobb. Jeg klarte det ikke på normert tid og brukte 3 år til sammen på de 120sp, men det var ikke pga. jobben, det var pga motivasjon, sen start på oppgave, andre helseproblemer ++

Anonymkode: 17c1d...d0a

• Liker 1
Skrevet

Ja, skriver på bacheloroppgave nå, leverer 20. januar. Jobber fulltid som kontaktlærer ved siden av.

Jobbet også fulltid da jeg skrev masteroppgaven min (ja, har en bachelor- og mastergrad fra før). 

Skrevet

Ja, jobbet ca 40% ved siden av alle 3 årene på bachelor. Gikk ut med nesten bare A’er, men hadde ikke barn. Hadde antakelig ikke orket det i dag, tror jeg orket mye mer i 20-årene enn i dag 😂

Anonymkode: ece81...b52

Skrevet

Hadde ikke jobb ved siden av, men skulle gjerne hatt det. For meg var selve bacheloroppgaven en av de letteste fagene i hele graden... Satt noen sene kvelder på lesesalen, og det var det. Selv fagene vi hadde i første semester var mye vanskeligere og mer tidkrevende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...