Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er midt i babytiden og jeg kjenner meg så låst at det tærer på humøret. 
vi har en baby som er god som gull, men hater både vogn, bilstol og bæresele/sjal. Vil også bare sove oppå oss. 

Jeg føler meg derfor fanget i huset der hverdagen kun handler om å få baby til å sove. Det er en vanvittig kjedelig og ensformig hverdag, hvilket jeg også har enormt dårlig samvittighet for at jeg syntes. 

Er kjempeglad i datteren min, men jeg er en person som kjeder meg lett og trenger å være utendørs eller gjøre ulike ting for å ha det bra. Jeg har aldri trivdes med «stillesittende « aktiviteter. 

Jeg føler at jeg ikke passer til å ha baby, men derimot passer veldig godt til å ha barn. Og gleder meg hver dag til hun er eldre så vi kan gjøre aktiviteter og leke sammen. (Har eldre barn og elsker å gjøre ting med dem) 

Jeg sliter mye med samvittigheten for at jeg ikke trives å være hjemme med baby. Men kan ikke bare vente på at ting skal bli bedre i fremtiden. 

er det noen som har følt det samme? Eller har tips og råd til situasjonen? 

Anonymkode: 46e71...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følte det på akkurat samme måte! Følte meg skikkelig uggen som bare ble liggende hjemme foran TVen med baby på brystet. Hun likte bedre vogn ved 4-5 mnd, så da ble det mer tur! 

med andremann har jeg kjøpt slyngevugge, der sover hun godt selv om hun foretrekker å sove på meg! Får gjort husarbeid og vært litt i hagen med babycall i det minste 🙂 det hjelper!

Anonymkode: 60acc...6ea

Skrevet

Vi er nok flere som har kjent på det samme, enn de som aldri har kjent på noe lignende. Babytiden er utrolig utmattende og man blir gående og stille spørsmål ved alt man gjør fordi den andre parten jo ikke kan bekrefte hva som funker. Hos oss ble alt mye bedre når det første, tøffe året var overstått, og deretter har det blitt mer og mer gøy for hver dag som går. Trøster meg med det nå som nr to er født. Sannsynligvis er livet bedre om 50 uker 🤞😂❤️

Anonymkode: 384f7...558

Skrevet

Jeg har en 3-åring, venter fortsatt på at det blir bedre 🙈

Anonymkode: f4036...0c2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en baby på 10 uker og en 4 åring. 4 åringen er en fryd å være sammen med, men livet vårt dreier seg nå kun om en baby med lakenskrekk. Jeg gleder meg også til vi er ferdig med å få baby til å sove døgnet rundt.

Anonymkode: 34436...575

Skrevet

Herregud, kunne vært meg som skrev dette! Jeg har en datter på 11 uker, hun vil ikke sitte i bæresjal, sele, ligge i vogn eller bilstol. Sover kun på meg eller pappaen på dagtid, så må ligge/sitte i sofaen med henne. Begynner å tære på meg også, liker å bevege meg mye og føler at hele dagen handler om å få henne til og sove selv. Bare stress!  

har forresten fått tips fra flere om å ikke gi opp bæresjal, plutselig blir det godtatt. Det er drømmen her! 😂

Anonymkode: 5b9c0...fef

Skrevet

Kom deg ut av huset når far kommer hjem fra jobb, om bare for å gå en tur.

Anonymkode: 9e878...a5f

• Liker 4
Skrevet

Samme her, TS! Jeg får så dårlig samvittighet overfor babyen min at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg elsker babyen, men jeg liker ikke så godt som jeg trodde å være mamma og sliter litt med å identifisere meg som det. Savner livet jeg hadde. Det er mye stress, og altfor lite søvn. I tillegg har jeg så angst for krybbedød og sliter litt i tillegg «intrusive thoughts» at jeg blir gæren. Det sagt, så angrer jeg ikke, det blir gøyere og gøyere. 

Er helt merkelig!

Det eneste som hjelper for meg er avlastning og egentid. Jeg er introvert og trenger å gjøre «ingenting». Kan partner ta noen netter, kanskje? Spesielt nå i ferien?

Anonymkode: 6a768...413

Skrevet

Hos oss ble alt mye bedre når jeg sluttet å jage søvnen, ga f... i alle velmente internettråd om de hellige rutinene, og heller fulgte babyen sine behov (hn var en powernapper som foretrakk 30 minutters lurer). Når vi etterhvert gikk over til sittedelen i vogna ble det enda bedre. Da var det plutselig mye artigere å komme ut, jeg fikk puste litt igjen, og permisjonen ble mye bedre!

Anonymkode: 0213e...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...