Gå til innhold

Føre timelister, kort tidsbruk og runder av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sist jobbet jeg med fem forskjellige prosjekter, alle med samme oppdragsgiver. Tidsbruken var 40 min, 15 min, 25 min, 65 min og 20 min. 

Jeg har aldri fått beskjed om hvordan jeg skal føre dette, om jeg skal runde av til for eksempel nærmeste halvtime, om jeg skal runde av oppover eller lignende. 

Har ikke lyst til å spørre arbeidsgiver om dette siden jeg allerede har sendt inn timelister på slike prosjekter med slik tidsbruk i noen år (!). Har forsåvidt ikke så stor betydning når det er så lave tall uansett. 

Er det best å runde av slik at totaltiden på alle prosjektene stemmer ganske bra overens med den reelle totale tiden jeg har brukt? Eller skal jeg bare føre alle opp til nærmeste halve time (halvtimer er mitt eget påfunn), som gir en høyere total tidsbruk enn det som er reelt? 

Har ikke lyst til å plutselig sende inn antall minutter når jeg har operert med timer og halvtimer i flere år. 

Er så lite info fra arbeidsgiver at jeg flere ganger har sendt inn feil timesats fordi de ikke har fortalt meg at timelønnen er oppjustert. Det vises bare på lønnsslippen, og jeg har i det minste fått riktig sats i praksis. 

Anonymkode: 7e6e2...2d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...