Gå til innhold

Sende "god jul" til folk som ikke svarer. Slutte med det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å sende en julehilsen på sms til slektninger på juleaften, og også noen kolleger og perifere venner. Mange av disse svarer ikke, noen sikkert fordi jeg vet jula er en vanskelig tid for de osv. Men slektningene mine synes jeg det er litt sårt å huske på de og ønske de en god jul, og jeg ser at mld er lest og at den ikke blir besvart. Forstår at mange har hendene fulle på juleaften og tlf blir glemt, men å ikke gidde å svare de neste dagene eller noen sinne? Vi sees veldig sjelden.

Lurer på om jeg rett og slett bare skal slutte å sende julehilsen til disse. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 28ecd...30a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skriver du? God jul?

En sånn melding ville jeg ansett som spam. Forstår at de ikke orker å svare. 

Anonymkode: 04e21...c5a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uhøfflig, broren min og eks kona pluss barna deres gjorde det, 3 gutter.

svarte ikke god jul eller takk for gavene og heller ikke takket for gavene.

Så da sluttet å sende melding og sluttet med gaver.

Anonymkode: d2f59...966

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurer på om jeg rett og slett bare skal slutte å sende julehilsen til disse. Hva ville dere gjort?

Jeg ville sluttet. Synes det er ufint å ikke svare. Respektløst. 

Anonymkode: 0ac5d...7d7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville sluttet. Synes det er ufint å ikke svare. Respektløst. 

Ja totalt respekløst spesielt når det er nær familie, når jeg tenker meg om så gjorde foreldrene mine det samme, det eneste jeg fikk på ettermiddagen var en tlf fra min andre bror som kjeftet på meg fordi jeg hadde sendt god jul melding.

Det var flaut tanke på at jeg satt med "svigermor" i stua hos eksen og så hun reagerte sterkt på det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mange virker mer opptatt av at ting skal være likt og en skal alltid få det samme tilbake hele tiden..

"Jeg har kjøpt pakke til noen, men ikke fått det nøyaktige beløpet tilbake, er det lov å være skuffet?"

"Jeg skriver god jul til noen men får ikke melding tilbake, burde jeg slutte å sende melding?"

"Jeg har....  men får ikke nøyaktig det samme tilbake.. så det er vondt"..

Jeg skjønner viss en gir og gir og aldri får noe tilbake, men hvorfor sender du denne meld? Bare for at de skal ønske deg en god jul? Eller sender du den meldingen fordi du oppriktig ønsker de en god jul?  Om det er det første alternativet ville jeg sluttet å sende melding, om det er det siste så burde ikke dette spillt noen rolle.

Jeg tenker at folk i dag blir lett krenket og det skal ingenting til for at de blir såret, men om du blir det av å ikke få meld til bake så kutt ut da, er vel ikke værre.

Anonymkode: a42da...f5d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke hva som er så respektløst med det? Selv så sender jeg ofte god jul, men om personen ikke svarer - så bryr jeg meg ikke. Jeg ønsker jo personen god jul, krever ikke å få noe tilbake. 

Anonymkode: b6ba4...c4b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at mange virker mer opptatt av at ting skal være likt og en skal alltid få det samme tilbake hele tiden..

"Jeg har kjøpt pakke til noen, men ikke fått det nøyaktige beløpet tilbake, er det lov å være skuffet?"

"Jeg skriver god jul til noen men får ikke melding tilbake, burde jeg slutte å sende melding?"

"Jeg har....  men får ikke nøyaktig det samme tilbake.. så det er vondt"..

Jeg skjønner viss en gir og gir og aldri får noe tilbake, men hvorfor sender du denne meld? Bare for at de skal ønske deg en god jul? Eller sender du den meldingen fordi du oppriktig ønsker de en god jul?  Om det er det første alternativet ville jeg sluttet å sende melding, om det er det siste så burde ikke dette spillt noen rolle.

Jeg tenker at folk i dag blir lett krenket og det skal ingenting til for at de blir såret, men om du blir det av å ikke få meld til bake så kutt ut da, er vel ikke værre.

Herregud... Normalt høfflighet har tydeligvis blitt kastet ut av vinduet i disse tidene. Folk har blitt så egoistisk, koster deg virkelig så mye å glede noen ved å skrive "Takk, i like måte"? :)

Synd at samfunnet har blitt sånn, meg meg meg meg. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig spiller det noen rolle om man får svar eller ikke. 

Hvorfor har normal folkeskikk utgått for å hevde at motpart er krenket? 

Hva er problemet med å sende en god jul-melding i retur? 

Å ikke gjøre det er vel mer ghosting enn noe annet. Og det er bare ufattelig rart når noen gjør en hyggelig gest ovenfor deg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg pleier å sende en julehilsen på sms til slektninger på juleaften, og også noen kolleger og perifere venner. Mange av disse svarer ikke, noen sikkert fordi jeg vet jula er en vanskelig tid for de osv. Men slektningene mine synes jeg det er litt sårt å huske på de og ønske de en god jul, og jeg ser at mld er lest og at den ikke blir besvart. Forstår at mange har hendene fulle på juleaften og tlf blir glemt, men å ikke gidde å svare de neste dagene eller noen sinne? Vi sees veldig sjelden.

Kan du ikke bare legge det ut på facebook? 

Uansett er jeg usikker på hva du vil ha frem. Du påstår at du sender sms fordi du "vil glede dem". Men så fortsetter du med at gjerningen (å glede dem) blir poengløs dersom de ikke takker eller gjengjelder. Er det å være hyggelig du vil være? I så fall har du null behov for svar. Vil du ha lykkeønsker i retur? I så fall sender du ikke for å være hyggelig, men for å føle seg populær. Du bør få klart for deg hvilke av de to som er hensikten, og handle deretter.

Anonymkode: 74317...dca

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er jeg usikker på hva du vil ha frem. Du påstår at du sender sms fordi du "vil glede dem". Men så fortsetter du med at gjerningen (å glede dem) blir poengløs dersom de ikke takker eller gjengjelder. Er det å være hyggelig du vil være? I så fall har du null behov for svar. Vil du ha lykkeønsker i retur? I så fall sender du ikke for å være hyggelig, men for å føle seg populær. Du bør få klart for deg hvilke av de to som er hensikten, og handle deretter.

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette.

Fy faen så lang dere skal dra det, dette blir for tullete.

Det går an å gjøre noen glade, men likevel skuffet når man ikke får noe tilbake.

Men dette er vel deres måte unskylde og bagatalesere at dere ignorer og eksluderer folk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så slitsomt med folk som sender masseutsendelser og forventer svar tilbake! Har et par bekjente som stadig sender snap som åpenbart er sendt til hele lista. Disse snappende gidder jeg sjeldent svare på med mindre jeg vil kommentere noe spesifikt. Ble lettere overrasket da en av dem kommenterte muntlig i en sosial setting at jeg aldri svarer. Sett at de sender dette til 50 stk, forventer de at alle 50 skal ta x-antall minutter ut av sin dag for å svare på alt mulig?

Julemeldinger forsøker jeg svare på, men julaften er jeg primært til stede der jeg er, ikke i en skjerm. Synes det blir rart å svare flere dager etterpå da jeg antar den «god jul» var en masseutsendelse. Sender selv slike masseutsendelser med god jul, gratulerer med 17. mai osv.. hyggelig med de som svarer, men kommer ikke på å sjekke hvem som har åpnet og ikke.

Anonymkode: 305ce...398

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så slitsomt med folk som sender masseutsendelser og forventer svar tilbake! Har et par bekjente som stadig sender snap som åpenbart er sendt til hele lista. Disse snappende gidder jeg sjeldent svare på med mindre jeg vil kommentere noe spesifikt. Ble lettere overrasket da en av dem kommenterte muntlig i en sosial setting at jeg aldri svarer. Sett at de sender dette til 50 stk, forventer de at alle 50 skal ta x-antall minutter ut av sin dag for å svare på alt mulig?

Julemeldinger forsøker jeg svare på, men julaften er jeg primært til stede der jeg er, ikke i en skjerm. Synes det blir rart å svare flere dager etterpå da jeg antar den «god jul» var en masseutsendelse. Sender selv slike masseutsendelser med god jul, gratulerer med 17. mai osv.. hyggelig med de som svarer, men kommer ikke på å sjekke hvem som har åpnet og ikke.

Anonymkode: 305ce...398

Det er IKKE snakk om BEKJENTE!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen så lang dere skal dra det, dette blir for tullete.

Det går an å gjøre noen glade, men likevel skuffet når man ikke får noe tilbake.

Men dette er vel deres måte unskylde og bagatalesere at dere ignorer og eksluderer folk.

Kom med litt bedre argumenter.

Det handler verken om å ignorere eller eksludere, men hvorfor skal jeg sende «God jul» tilbake, om jeg ikke har bedd om en lykkehelsning? Det er jo veldig tydelig at du ønsker å bli sett, når du blir skuffet av å ikke få en hilsning tilbake. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud... Normalt høfflighet har tydeligvis blitt kastet ut av vinduet i disse tidene. Folk har blitt så egoistisk, koster deg virkelig så mye å glede noen ved å skrive "Takk, i like måte"? :)

Synd at samfunnet har blitt sånn, meg meg meg meg. 

Og det sier dere som blir lett krenka av dette😅 Snakk om å dra ting alt for langt. Slutt å send melding da.. Men da sender en heller ikke melding for å ønske noen god jul, men for at de skal ønske deg god jul.. Ferdig med den saken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med litt bedre argumenter.

Det handler verken om å ignorere eller eksludere, men hvorfor skal jeg sende «God jul» tilbake, om jeg ikke har bedd om en lykkehelsning? Det er jo veldig tydelig at du ønsker å bli sett, når du blir skuffet av å ikke få en hilsning tilbake. 

Hvilken verden lever du i?

Vet du hva ignore er?

Sett melding ikke svare er lik ignoering.

Går det ann å være så ...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det sier dere som blir lett krenka av dette😅 Snakk om å dra ting alt for langt. Slutt å send melding da.. Men da sender en heller ikke melding for å ønske noen god jul, men for at de skal ønske deg god jul.. Ferdig med den saken.

Ja,som jeg skrev jeg sluttet med det og jeg sluttet med gaver til hele familien min.

Er ikke fan av utakknemmlighet, man takker for gaver.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...