AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Kan man ha med et par tabletter angstdempende (klippet av fra et pillebrett) i vesken gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen, uten å ha med eske/resept? Har gjort dette et par ganger uten problem, men lurer på hvor "ulovlig" dette evt er? Anonymkode: d3159...8b6
Million Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Du bør heller la det ligge i original emballasje, der apoteketiketten viser at de er gitt ut i ditt navn. Original emballasje og orginale pillebrett, Ta heller ut ett eller noen brett hvis du ikke vil ha med deg alle, og legg igjen hjemme. Ikke klipp i noe. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 De skal ligge i esken, iflg regelverket. Men det kommer litt an på kontrolløren også. Anonymkode: e9250...c15
Ferreira Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan man ha med et par tabletter angstdempende (klippet av fra et pillebrett) i vesken gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen, uten å ha med eske/resept? Har gjort dette et par ganger uten problem, men lurer på hvor "ulovlig" dette evt er? Anonymkode: d3159...8b6 Har du noen gang fått ransaket vesken din på flyplassen? 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Ferreira skrev (2 minutter siden): Har du noen gang fått ransaket vesken din på flyplassen? 🙂 Det har jeg, og mine løse piller i doseboks og piller på avklippede brett ble ikke konfiskert. Anonymkode: 76bde...b07
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg, og mine løse piller i doseboks og piller på avklippede brett ble ikke konfiskert. Anonymkode: 76bde...b07 Dette var i tollen ved ankomst. Skjedd to ganger. Anonymkode: 76bde...b07
Ferreira Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg, og mine løse piller i doseboks og piller på avklippede brett ble ikke konfiskert. Anonymkode: 76bde...b07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette var i tollen ved ankomst. Skjedd to ganger. Anonymkode: 76bde...b07 Oi, da må du ha en "rar" utstråling.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 Vel tja, det har skjedd en gang at jeg fikk vesken ransaket da jeg hadde glemt å ta ut pc'en før kontroll, men da hadde jeg ikke noen tabletter i den. Nå har det seg slik at disse tablettene er ikke utskrevet av lege til meg. Jeg får et par tabletter for flyangst tur-retur av et familiemedlem. Vet jo at det selvfølgelig ikke er lovlig, men lurer på hvor vanlig det er at kontrollørene i sikkerhetskontrollen bryr seg med å sjekke slike ting. Har som sagt hatt de i vesken gjennom kontrollen flere ganger uten at noen har reagert på det, men har likevel litt angst for at det skal skje. Hadde sikkert vært greiere å snakke med fastlegen og få utskrevet beroligende i mitt navn, men det er litt stress å skulle gjøre det hver gang jeg skal ut og fly. Anonymkode: d3159...8b6
C8H10N4O2 Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): (...) Hadde sikkert vært greiere å snakke med fastlegen og få utskrevet beroligende i mitt navn, men det er litt stress å skulle gjøre det hver gang jeg skal ut og fly. Anonymkode: d3159...8b6 Tviler på at det har noe å si så lenge du flyr innenlands. Men det kan kanskje være greit å få noe utskrevet av lege til deg selv. Resepter kan du som oftest be om å få fornyet via Helsenorge, og trenger ikke møte opp på legekontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå