AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Barnet mitt blir 5. Jeg forlot den andre forelderen tidlig. Barnet var ett halvt år. Vi hadde vært sammen i 11 år. Jeg har hele veien ikke ønsket at barnet skal ha samvær. Nå kaster barnet opp og er helt ifra seg ved levering. Barnehagen sier at levering der går fint. Den andre forelderen har ny familie med flere barn. Vi har null kontakt og null samarbeid. Hvor mange ganger må vi i retten før de innser at barnet taper på samvær? Anonymkode: 3cca8...884
Eilis Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet mitt blir 5. Jeg forlot den andre forelderen tidlig. Barnet var ett halvt år. Vi hadde vært sammen i 11 år. Jeg har hele veien ikke ønsket at barnet skal ha samvær. Nå kaster barnet opp og er helt ifra seg ved levering. Barnehagen sier at levering der går fint. Den andre forelderen har ny familie med flere barn. Vi har null kontakt og null samarbeid. Hvor mange ganger må vi i retten før de innser at barnet taper på samvær? Anonymkode: 3cca8...884 Hvorfor skal ikke barne ha samvær med den andre forelderen? 19
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 STOPP med å snakke stygt om eksmannen/ekskona til felles barn! For guds skyld! Om barnet først tar tar samtalen kan man nikke og si seg enig, men ikke bring masse grums inn i barnet sitt liv. Det tror jeg er veldig skadelig. Hjelp barnet ditt med at minst én av foreldrene hennes er ok mennesker. Anonymkode: 8eb21...798 35
Gjest Alterego666 Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor mange ganger må vi i retten før de innser at barnet taper på samvær? Hvorfor tenker du at vi bare skal godta dette premisset?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Du skaper jo en veldig vanskelig situasjon for barnet ditt med å snakke dritt om eksen, som tross alt er barnets far, åpnet i hjemmet. Barnet er barn, og de hverken kan eller skal prossesere lange tankerekker om andre mennesker, hvordan forhold dere hadde, hvorfor det er blitt sånn som nå, hvorfor du gikk fra barnefaren og hvilke tanker du måtte ha om han pr i dag. Hva i all verden ønsker du å oppnå med det? Det gagner barnet å få ha kontakt med far og halvsøsken, der burde du bidra til å tilrettelegge, ikke motarbeide. Barnet kommer jo i en skvis når du forventer at han skal mislike far og alt relatert til far, og så blir det konflikt for barnet om det ikke skjer. Det kan like godt være det som er grunnen til at barnet gruer seg for samvær. Når bhg sier levering går fint så bør du høre på det, være glad for at det er sånn og bidra til et godt forhold mellom far og barn. Det vil barnet ha glede av hele livet. Veldig synd med mødre som deg som ikke ser hvordan din egen forakt for eksen skader barnet i det lange løp. Anonymkode: da5f0...631 17
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Ditt forhold til barnefar har ingenting å gjøre med hans forhold til barnet sitt. Du ødelegger for deg selv og ikke minst ødelegger du for barnet ditt ved å snakke negativt om barnefaren. Han vil alltid være far til barnet ditt samme hva. Det beste du kan gjøre for alle er å legge til rette for at de skal ha et godt forhold. Slutt å være egoistisk og tenk på hva som er best for barnet ditt. Anonymkode: 5c403...044 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet mitt blir 5. Jeg forlot den andre forelderen tidlig. Barnet var ett halvt år. Vi hadde vært sammen i 11 år. Jeg har hele veien ikke ønsket at barnet skal ha samvær. Nå kaster barnet opp og er helt ifra seg ved levering. Barnehagen sier at levering der går fint. Den andre forelderen har ny familie med flere barn. Vi har null kontakt og null samarbeid. Hvor mange ganger må vi i retten før de innser at barnet taper på samvær? Anonymkode: 3cca8...884 Det eneste du egentlig forteller oss her er at du har fortalt barnet dine tanker, og skapt en lojalitetskonflikt for barnet. Og at far har ny familie, men du og han kan ikke samarbeide. Anonymkode: bd4d1...a27 14
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 Alterego666 skrev (10 minutter siden): Hvorfor tenker du at vi bare skal godta dette premisset? Fordi hun er mor kanskje? Anonymkode: 6dd4b...e51 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 Forteller du et barn om voksne menneskers problemer? Et barn har ingen forutsetninger til å forstå, det er et barn med et barns hjerne, ikke en liten voksen person. Anonymkode: 4ac17...c17 7
Million Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Barnet mitt blir 5. Jeg forlot den andre forelderen tidlig. Barnet var ett halvt år. Vi hadde vært sammen i 11 år. Jeg har hele veien ikke ønsket at barnet skal ha samvær. Nå kaster barnet opp og er helt ifra seg ved levering. Barnehagen sier at levering der går fint. Den andre forelderen har ny familie med flere barn. Vi har null kontakt og null samarbeid. Hvor mange ganger må vi i retten før de innser at barnet taper på samvær? Anonymkode: 3cca8...884 Du har vært en svært dårlig forelder ved å "være åpen om dine tanker" om den andre forelderen. Svært dårlig. Det er sånt man bare ikke gjør. Du har virkelig stilt det dårlig til for barnet med den oppførselen din. Hva har den andre forelderen gjort, eksakt, som gjør at du snakker dritt om han? 11
Lillpia Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 Du MÅ slutte å snakke stygt om far til barnet ditt! Jeg var hos min far annenhver helg i hele oppveksten og han snakket så mye stygt om min mor hele tiden, det var helt forferdelig! De første to dagene etter helgen hos far var jeg sint og tverr på mamma, jeg følte jeg sviktet min far om jeg var glad i henne. Det var en helt grusom følelse å ha fra jeg var 6 år og i hele ungdomstiden. Jeg har slitt MYE med skyldfølelse overfor min mor og har et helt elendig forhold til min far i dag, og det er kun hans feil!! Da jeg begynte på vgs og valgte et annet sted enn der far bodde ble han så såret at han flyttet til andre siden av landet og har stadig forsøkt å få meg til å ha dårlig samvittighet for dét. Det var veldig vondt for meg å velge han bort, men det var det beste jeg kunne gjøre. Ikke tving barnet ditt til å velge deg bort når hen blir gammel nok til å velge selv! Vær raus! Barnet ditt elsker begge to like mye! 9
GammelKaktus Skrevet 29. desember 2021 #13 Skrevet 29. desember 2021 Hadde barnet vært 13 og delt egne tanker om en udugelig far så kunne det vært greit nok å tatt en samtale om hva slags mann han er og du kunne delt hva du tenkte på en ok måte. Men her er det en liten en på 5, altså hallo. Problemet med levering oppstår kun hos deg og ikke i barnehagen, ja da tenker jeg at du er problemet da. At far er etablert med en ny familie er ikke nødvendigvis negativt, det positive er jo at barnet ditt har søsken og en ekstra omsorgsperson utenom far, så lenge alle behandler barnet bra så er det jo ikke noe å klage på her. Uansett, dere får jo bare ta levering gjennom skole og barnehage hvis det er det som fungerer greit, men du burde jo klare å ta deg sammen for barnets del og oppføre deg på en skikkelig måte. La nå ikke ditt eget grums gå utover barnet. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #14 Skrevet 29. desember 2021 Høres ut som tull. Usammenhengende er det hvertfall. Anonymkode: 892eb...a38 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #15 Skrevet 29. desember 2021 Skjønner hva du mener, jeg er samme med faren til mine, og han gjør ingenting med de, tror han har byttet 10 bleier totalt på våre to barn, spiller bare PlayStation eller er ute med sine hobbyer, tenk om han skulle ha samvær alene Anonymkode: 58085...127 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #16 Skrevet 29. desember 2021 Aldri bring voksenproblemer over på små barn! Blir barnet tatt vare på? blir det skadet fysisk, psykisk, emosjonelt eller seksuelt? Det betyr absolutt ingenting hva DU føler og mener om barnefar, det betyr absolutt ingenting hvordan barnefar behandlet deg. Det er barnets velvære som betyr noe, ikke ditt. Dersom barnefar er farlig for ungen, så skal du fortsatt ikke prate dritt om han. For han er også barnets pappa og den tilknytningen er viktig for barn. Barn skal få lov å ha to følelser samtidig. Det er lov å være glad i noen, selv om at de gjør deg noe vondt og ikke er bra for deg. Ved å snakke dritt om han og å frata barnet den kjærligheten de har for en forelder, er oppskriften på å skape psykiske problemer og lidelser. Når voksne folk oppfører seg slik som du beskriver og legger voksenproblemer over på små barn, så skaper man traumer og problemer for barnet. Barn skal ikke bekymre seg for voksenproblemer, rus, pengeproblemer eller utroskap og private problemer mellom to voksne. Anonymkode: f4eaf...efc 6
Brunello Skrevet 29. desember 2021 #17 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner hva du mener, jeg er samme med faren til mine, og han gjør ingenting med de, tror han har byttet 10 bleier totalt på våre to barn, spiller bare PlayStation eller er ute med sine hobbyer, tenk om han skulle ha samvær alene Anonymkode: 58085...127 Det hadde sikkert gått fint. Han gjør ikke noe nå fordi du enten ikke lar han gjøre noe med barna eller tillater at han ikke gjør noe med barnet. Er det første rett, skjønner jeg ikke hvorfor han vil være sammen ned deg. Og er det andre rett, skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å være sammen med han.
Ferreira Skrevet 29. desember 2021 #18 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet mitt blir 5. Jeg forlot den andre forelderen tidlig. Barnet var ett halvt år. Vi hadde vært sammen i 11 år. Jeg har hele veien ikke ønsket at barnet skal ha samvær. Nå kaster barnet opp og er helt ifra seg ved levering. Barnehagen sier at levering der går fint. Den andre forelderen har ny familie med flere barn. Vi har null kontakt og null samarbeid. Hvor mange ganger må vi i retten før de innser at barnet taper på samvær? Anonymkode: 3cca8...884 Det er irrelevant at du ikke ønsker at barnet ditt skal ha samvær. Barnet ditt og barnets forelder har en lovfestet gjensidig rett til samvær. Jeg kan gjette hvorfor barnet kaster opp og er helt fra seg ved levering: fordi du har gitt barnet ditt massiv skyldfølelse for å i det hele tatt ønske å se sin andre forelder, som jeg antar er far. Man skal ALDRI snakke ned den andre forelderen med små barn. Dette er et voksenproblem, det er ikke barnet ditt sin sak. 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #19 Skrevet 29. desember 2021 Jeg leser du sier barnet ditt kaster opp når far skal hente. Er det vold eller overgrep det er snakk om? I så fall ta kontakt med eksperter. Det er alvorlig og hun burda da ikke være sammen med far. Men igjen, IKKE SNAKK MED BARNET OM DETTE! Selv om faren er en voldtektsmann eller morder er det ikke relevant for barnet å vite, kun de voksne. Anonymkode: 8eb21...798 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #20 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg leser du sier barnet ditt kaster opp når far skal hente. Er det vold eller overgrep det er snakk om? I så fall ta kontakt med eksperter. Det er alvorlig og hun burda da ikke være sammen med far. Men igjen, IKKE SNAKK MED BARNET OM DETTE! Selv om faren er en voldtektsmann eller morder er det ikke relevant for barnet å vite, kun de voksne. Anonymkode: 8eb21...798 Det kan like mye være det mor overfører som gjør at datteren kaster opp. Far kan for alt vi vet være helt super, men ts er bitter og hevngjerrig. Anonymkode: 4576b...690 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå