Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I uke 18 nå og har siden uke 16 kjent på følelse av at noe sprekker nede i magen, litt her og der. Noen ganger er følelsen sterkere og det føles som om det er små dunk. 
Har snakket med mange som mener dette er barnet men snakket med ei som mener det bare er luftbobler fra at organene flytter på seg. Hun mente hun har snakket med fosterdiagnostikken om dette, og de sier det samme som henne. 😅🧐

Anonymkode: 87b43...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er babyen, særlig de små dunkene. For min del så klarte jeg ikke å avgjøre om følelsen av noe som sprakk/bobler/fiskehaler som strøk mot innsiden var det ene eller det andre. Det hender rett som det er jeg kjenner det helt tydelig nå, og nå er alle barna mine født og jeg har spiral. Men da det begynte å komme små dunk/dult, er jeg sikker på at det var babyen. Det kom oftere og oftere og ble tydeligere og tydeligere. Men alt kan jo være babyen, du vet at den er der. Jeg syntes det var kjempekoselig å ligge i sengen på kvelden å kjenne etter, også før jeg kunne være sikker på at det var babyen og ikke bare luft og organer på vandring :) 

Anonymkode: 21f7d...13d

Skrevet

Jeg tror det var babyen. Hvilke organer er det som flytter på seg på den tiden? De indre organene blir jo etterhvert presset oppover ja men de flytter seg vel ikke i en sånn hast at de lager luftbobler i buken...? Livmor er jo heller ikke spesielt stor ved 16 uker. Det jeg har hørt er at man de første ukene kan blande litt fosterbevegelser med tarmbevegelser, altså luft osv inni tarmen.. ikke luftbobler fra organer som flytter seg? Men altså - jeg er ikke helsepersonell! Så aner ikke, bare synes det høres rart ut :)

Grunnen også til at jeg tror de første slike tingene jeg kjente var baby er jo at jeg kjenner igjen bevegelsene etterhvert som fosteret vokste, bare at de ble sterkere. Det var jo samme følelse. Pluss at det var en helt "ny" følelse for meg og jeg har hatt mye tarmbevegelser før pga tider med mye problemer med tarmene, og det var ikke likt. 

Anonymkode: c05b2...503

Skrevet

Jeg opplevde også sånne små bobler som sprakk eller popcorn som "poppet". Følelsen var helt annerledes enn vanlige luftbobler i tarmene, så jeg antok at det var fosteret. Senere har disse boblene blitt sterkere og mer tydelige som spark, så for meg stemte det, men det betyr ikke at det er likt for alle. Du vil uansett tidsnok kjenne fosterets bevegelser :)

Anonymkode: 7d6a2...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...