Gå til innhold

Hvor mye tjener dere som er helsefagarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tjener dere brutto og netto?

Det er mange som ønsker høyere lønn til sykepleiere, og mange ønsker derfor høyere lønn til helsefagarbeidere også. 

Jeg lurer på hva dere som er helsefagarbeidere tjener?

Uten ansiennitet, med, og brutto/netto.

Hvor jobber dere? Kommune/stat/privat?

Anonymkode: b2ef9...cdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

32 000 brutto. 8 års ansiennitet. 

Også kommer tillegg.

Anonymkode: a6e91...297

Skrevet

420 000 med full ans. kommune. Startlønn er vel på 365 000 eller rundt der et sted. 
Lønnen ble for lav, ansvar og belastning ble alt for stort, så jeg har sluttet og tatt ny utdanning. 

Jeg ser NSF kjører på for unntak fra frontfagsmodellen, kun de skal få høyere lønn, resten av helsevesenet må «klare seg selv». Det blir spennende å se hvor mange kolleger disse sykepleierne sitter igjen med. Belastningen er like stor for andre yrkesgrupper, og mangelen på annet personell er også kritisk. Dette nevner dog ikke media. Glad jeg kom meg bort.

Anonymkode: 67f6d...8c0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

420 000 med full ans. kommune. Startlønn er vel på 365 000 eller rundt der et sted. 
Lønnen ble for lav, ansvar og belastning ble alt for stort, så jeg har sluttet og tatt ny utdanning. 

Jeg ser NSF kjører på for unntak fra frontfagsmodellen, kun de skal få høyere lønn, resten av helsevesenet må «klare seg selv». Det blir spennende å se hvor mange kolleger disse sykepleierne sitter igjen med. Belastningen er like stor for andre yrkesgrupper, og mangelen på annet personell er også kritisk. Dette nevner dog ikke media. Glad jeg kom meg bort.

Hvordan kan dette stemme? Søkte opp denne:

https://fagbladet.no/nyheter/dette-tjener-en-helsefagarbeider-i-kommunen-denne-uka-foregar-lonnsforhandlingene-for-fullt-6.91.784729.8472310aa2

Dette er jo uten ansiennitet:

Sitat

• Fagarbeiderstillinger/tilsvarende fagarbeiderstillinger: 431 400

Skrevet

Stemmer, helsefagarbeiderne fikk lønnsøkning i fjor, nå er «topplønn» med full ansiennitet 431 000. Stat er litt under KS. Tillegg kommer naturligvis utenom. 

Det du viser til er med full ansiennitet. Se ks sine sider.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jøss, det tror jeg vil bli lite populært. Jeg er redd Sykepleierforbundet kjører så beinhardt på denne lønnskampen midt i en pandemi at det kan slå tilbake på dem selv. Helsevesenet er avhengige av sykepleiere, ja, men helsevesenet er også helt avhengige av de andre yrkesgruppene som jobber der. Øker de lønna til sykepleiere, må de også øke lønna til resten. Og får sykepleierne mer lønn, vil også lærerne gjøre opprør. Og sånn går no dagan. 

Anonymkode: 76a0a...d09

• Liker 1
Skrevet

Ser her at det står at startlønnen er på omtrent 400000 kroner.

Så hva tjener dere andre som er helsefagarbeidere? Flere? Synes det er rart man bare går 36000 kr opp med full ansiennitet isåfall..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For en merkelig kritikk. NSF jobber jo SELVSAGT for lønn og arbeidsforhold for sykepleiere. Det er jo hele eksistensgrunnlaget for fagforeningen. Helsefagarbeidere, radiografer, portører, leger, bioingeniører og andre har sine foreninger som må tale deres sak. 

Anonymkode: abce2...4b6

• Liker 4
Skrevet

Startlønnen ligger på 360 000 tror jeg. Har 9 års annsinitet og tjener 390 000, men på 10 år så går jeg opp til 420-430 ca

Anonymkode: 84757...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...