Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rådet jeg får fra venner... Vi er "prøvere" og har så lyst på en liten gullunge. Vi har ikke prøvd så lenge da, men det er jo det som opptar oss nå. Alle sier at man ikke må tenke så mye på det og ikke la seg stresse, da går det så mye bedre. Det tror jeg også på, men det er jo ikke så lett da... :-? Jeg ser bulende mager og babyer overalt :D , og tenker på og bli gravid dag og natt.... Hvordan går det med dere andre prøvere? Klarer dere å ikke tenke for mye på det...?

Pumpkin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det:( har ikke prøvd lenge selv heller, er inne i min 4. prøvemåned nå, men jeg ser også gravide OVERALT. jobber i helsekost, og det kommer jo ca 10 gravide inn daglig. blir helt gal snart. men første måneden var aller verst. jeg trodde jo jeg skulle bli gravid med en gang, men neida. har roet segLITT nå, men jeg hater når folk sier jeg ikke må tenke på det. vet du hvem som sier det? folk som ALDRI har prøvd å bli gravide, eller har klart det på første forsøk!!!! det er plent umulig å la være å tenke på det!

vel, jeg krysser fingrene for at vi klarer det så fort som mulig :lol:

Skrevet

Det er klart det er umulig å la være å tenke på det. Tankene kommer jo som de selv vil, de!

Ble ganske provosert av dette rådet som ustanselig kom, tenkte masse på det, men ble gravid likevel.

Tenk!

:tunge1:

Lykke til!

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg må vel bare si det sånn, jeg skjønner at det er umulig å ikke tenke på det. Jeg tenker jo på det allerede, og har gjort det i et par år, til tross for at jeg går på p-piller, og ikke har planer om barn på et par år. Jeg leser slike forum, og alt jeg kommer over om babyer og graviditet. Jeg tenker på det hver eneste måned, og vet at når den tid kommer at jeg slutter med pillene, så vil jeg tenke ustanselig på det. Hver eneste gang vi har sex... Det er ikke mulig å ikke tenke på det, det vet alle som har prøvd, og enkelte av oss som aldri har prøvd.

Lykke til :)

Skrevet

uff ja, kunne detikke vært slik at med EN gang man bestemte seg for at nå vil vi ha barn, så ble man gravide? ååå hehe.

det som er litt dumt, er at sexen kan bli veldig rutinemessig og "kjedelig" når man planlegger barn. vi har ikke regelrett kjedelig sex, men jeg må jo innrømme at HVER gang vi har sex så tenker jeg på det. kan ikkela være. tiden for "kose-sex" er helt over for meg. totalt. det er dumt:(

men men, når jeg har fått ett barn så kan jeg jo slappe av litt. for da VET jeg jo at jeg KAN få. det er det som skremmer meg mest, for jeg vet jo ikke enda.

Skrevet

Ja, jeg tror også at man vil slappe mere av når man har fått den første, for da vet man jo som du sier at man faktisk KAN få barn. Kose-sex ja.... det er det ikke så mye mer av nå, her skal det jobbes! :hoho:

Pumpkin.

Gjest Zalomine
Skrevet

Ahh, der er jeg enda heldig. Masse kose-sex her. Bare fordi vi har lyst :wink:

Dere får ha lykke til med arbeidet, så skal jeg kose meg med kosen :lol:

Skrevet

Kjenner meg også igjen her. Har prøvd i vel 4 mnd. no, hadde faktisk et håp alt i første prøvemnd., da mensen ikke kom før etter 43 dager. No har jeg i grunnen innfunnet meg med at det nok ikke vil skje med det første, tar vel litt tid før pillen er "ute" av kroppen (etter å ha godt på den i over 4 år). Det som plager meg mest er jo at jeg ikke vet om jeg kan få barn eller ikke. Vi får fortsette og prøve. Lykke til alle sammen :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

hei til alle prøvere! det kan gå veldig lang tid før dere blir gravide, ja faktisk kan det gå lengre mye lengre tid enn forventet... men fortvil ikke! før eller siden blir dere gravide.... bare prøv å slapp av og innbill dere og si til dere selv at dere er kjempefruktbare..... det prøvde jeg, og pluss at jeg ba til høyere makter at snart måtte det skje noe, og til slutt ble jeg gravid... man må ha troen på seg selv, og at man er fruktbar... ha tålmodighet og lykke til!

Hilsen Berit og lille Johannes(kanskje)

Gjest Anonymous
Skrevet
har roet segLITT nå' date=' men jeg hater når folk sier jeg ikke må tenke på det. vet du hvem som sier det? folk som ALDRI har prøvd å bli gravide, eller har klart det på første forsøk!!!! det er plent umulig å la være å tenke på det![/quote']

Det tok 18 mnd. før jeg ble gravid. Vi prøvde ikke. Vi koste oss med tanken om å bare være oss, og brukte helgene sammen med venner. Enten på by'n, eller med middag og en flaske rødvin. Begge hadde lyst på barn, men det å planlegge alt til minste detalj blir feil.

Ikke fortell venner og familie at dere er prøvere. Da vil alle mase og følge med på hvordan det går. Hold det for dere selv, og nyt livet for det det er!! Før eller siden kommer det en liten baby....

Stress ned!!! Planlegg heller en lang feriereise neste år! Og tenk at det blir den siste reisen dere får på på en stund. Hvem vet? Det året dere gleder dere til å reise - mulig det skje noe da? Eller i perioden etter dere kommer hjem?

Hilsen meg som er 9 uker på vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...