Gå til innhold

Sparing til barn, kontoer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hat to barn der eldste er 2 år gammel.

Nå eldste skulle døpes var det svært viktig for min manns familie at barnet skulle ha egen konto, altså en barnekonto. Allerede nå har begge barna nærmere 15k hver, og jeg tenker å si stopp. Jeg aner ikke hvorfor det er så viktig for dem at barna skal ha egen konto med egne midler på, som de kan sprenge den dagen de blir 18? Om det går på at foreldre ikke har tilgang til pengene har vi jo det uansett hvor de står?

Jeg kommer til å informere, ikke spørre, de som ønsker å gi pengegaver om at pengene blir satt i fond. Det har de fra før av, i mitt navn, og der vokser pengene bedre, pluss at de ikke vil komme dårlig ut senere i livet mtp stipend. Familien er rimelig steil på at de ikke ønsker at pengene skal i fond, men har de egentlig noe de skulle ha sagt? De skal alltid legge seg opp i alt som skjer her i huset, og at de omtrent skal ha utskrift av kontoene til barna fordi de har satt inn noen kroner er usmakelig..

Anonymkode: 0125f...229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er det foreldre som har myndighet over barnas verdier så lenge det er under 2G. Du bestemmer tenker jeg da.

Eneste du bør huske er at dersom du sparer i ditt navn skal pengene i utgangspunktet inn i boet og deles dersom du og mannen skulle skilles, men da får man håpe at mannen er enig i at det skal holdes utenfor. 

Anonymkode: 71bbe...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...