Jente37 Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Jeg er 42 år. Har en bachelor i sosialt arbeid (sosionom) med noe videreutdanning i ledelse (tilsvarer ca 2 år). Har alltid hatt fulle faste stillinger og jobber nå i bolig for utviklingshemmede som miljøterapeut. Jeg føler meg litt mislykket når jeg tenker på hvor jeg befinner meg i arbeidslivet. Jeg var alltid den skoleflinke jenta med gode karakterer. Jeg elsket skolen og alle sa at jeg kom til å 'bli noe stort'. Nå jobber jeg 'bare' i en bolig for utviklingshemmede. Som miljøterapeut. Jeg mener, hvem som helst kan gjøre det 😪 Har kolleger som omtaler seg selv som skoletapere, men som havnet opp med å jobbe på bolig. Det er ansatte uten utdanning også. Jeg har hatt lederjobber over flere år. Stiller ekstremt høye krav til meg selv og har sluttet fordi jeg føler at jeg ikke har strukket til. Bare tull, men har med meg noen spøkelser fra en barndom fylt av mye sinne og kjeft fra en autoritær far. Så selvtilliten er tynnslipt. Jeg driver nå og snuser på en master. Fordi jeg føler meg flau over å si at jeg 'bare' jobber i bolig. Kan noen komme med noen trøstende ord? Flere som jobber på bolig her? 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Jeg synes det står respekt av å jobbe på bolig. Jeg visste ikke at det var lavstatus før nå. De to jeg kjenner som jobber på bolig er veldig skarpe. Han ene er en bauta for lokalsamfunnet, han andre en utrolig dyktig kunstner, men som tjener for lite på musikken, så jobber på bolig. Anonymkode: 080f0...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Kan du ikke bare søke deg andre jobber? Anonymkode: 70ec8...871 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Livet er ikke en konkurranse. Hva gjør deg lykkelig? Hva er viktig for deg? Hva vil du drive med? Status-jag er oppskriften på ulykkelighet. Anonymkode: 758b9...fdd 2
tangent Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Hvis du har sluttet jobber fordi du føler at du ikke strekker til men innser at dette ikke er objektivt sant at du ikke får til, så tenker jeg at dette nok ikke vil bli bedre før du klarer å jobbe med eget hode. Det med lavstatus og at det er en jobb som ikke er bra nok.. Føler du det selv? Eller trives du med jobben? 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Jeg skjønner ikke hva som er så flaut med å si at man jobber i bolig? Det er jo en del av en prosessen av å jobbe seg oppover, om man har mål. Ja, du har hatt lederstillinger tidligere, men det er helt greit å ta seg en pause fra statusjaget og jobbe med noe meningsfult/som gir deg glede. For det er vel en grunn for at du søkte jobb i bolig for utviklingshemmede? Du må jobbe med deg selv og dine forventninger. Jeg har selv mine mål om å bli leder en dag, men det handler ikke om status eller at jeg skal tilfredsstille dem rundt meg. Jeg ønsker å bli leder, fordi jeg LIKER å ha mye ansvar - og jeg LIKER å lede og motivere andre mennesker. Anonymkode: 41eac...b88 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 Jeg har to høyt aktede mastere, men føler meg like tom som da jeg jobbet i butikk som ung. Det er ikke utdanningen og jobben din som er problemet. Men noe annet i sjelen din. Men det er uansett ingen hindring for å oppfylle et potensial du har. Ta en master og finn deg en bedre jobb. Men ikke forvent å føle deg noe annerledes enn nå, for det krever noe helt annet enn ny jobb. Det vikigste er at du tar fatt på en ny karriere med rett motivasjon. Anonymkode: babd8...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå