AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 (endret) Min kone ønsker en rolig nyttårsaften. Jeg har mine 2 barn fra ett tidligere ekteskap boende hos meg på nyttårsaften. Min kone sier at hun ikke vil ha feiring, raketter eller kaker, jeg vet at mine barn ønsker raketter og feiring. Hvis jeg følger min kone sitt krav så blir det ingen raketter og feiring og mine barn blir skuffet, hvis jeg ordner feiring så får mine barn en fin nyttårsaften men min kone blir skuffet. Noen tips og ideer? Anonymkode: 3b35f...79a Endret 29. desember 2021 av Matas Tittel er endret etter forespørsel fra TS. - Matas, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Det er for urimelig å ta fra barna feiringen, hva med å spise noe godt men droppe fyrverkeri? Er mye fyrverkeri uansett og da får hun noe hun åså 😄 Ungene kommer til å huske året de ikke fikk feire nyttårsaften, det er litt dumt for forholdet deres åså, ikke rimelig at hun skal bestemme det når dere vil. Anonymkode: 7fd26...625 3
Nymerïa Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Hvordan spiller det noen rolle for kona di om det er du som går ut og sender opp raketter eller om naboen gjør det? På den andre sida, hvordan spiller det noen rolle for barna om rakettene de ser på er kjøpt av deg eller andre? Når det gjelder maten, kan det være at kona di egentlig sier at hun ikke gidder styret, fordi feiring hjemme hos dere er synonymt med at hun ordner alt? Har du foreslått at hun oppfører seg som om det er en hvilken som helst dag, du kommer til å ordne noen greier (inkludert rydding) for barna og hun står fritt til å delta? 10
Lilletrille79 Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Du kan jo orden til feiring. Bake og lage mat. Så slipper hun å gjøre det😀 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 Athena79 skrev (2 minutter siden): Dette må jo være tull!? Ts: nei Anonymkode: 3b35f...79a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 Lilletrille79 skrev (Akkurat nå): Du kan jo orden til feiring. Bake og lage mat. Så slipper hun å gjøre det😀 Ts her: jeg ordner alt av matlaging og baking Anonymkode: 3b35f...79a 2
Kate Upton Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 10.11): Min kone ønsker en rolig nyttårsaften. Jeg har mine 2 barn fra ett tidligere ekteskap boende hos meg på nyttårsaften. Min kone sier at hun ikke vil ha feiring, raketter eller kaker, jeg vet at mine barn ønsker raketter og feiring. Hvis jeg følger min kone sitt krav så blir det ingen raketter og feiring og mine barn blir skuffet, hvis jeg ordner feiring så får mine barn en fin nyttårsaften men min kone blir skuffet. Noen tips og ideer? Anonymkode: 3b35f...79a Kona di kan ta seg en bolle, som vi sa på 90-tallet... Klart dere skal feire for barnas skyld, de kommer først. Endret 30. desember 2021 av Kate Upton 9
Lilletrille79 Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her: jeg ordner alt av matlaging og baking Anonymkode: 3b35f...79a Så bra😀du må jo få lov til å feire med barna dine. 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts: nei Anonymkode: 3b35f...79a Da får din kone bare sutre og bli så skuffet hun vil. Jeg syns man skal ta hensyn til barna her.
Nymerïa Skrevet 29. desember 2021 #12 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts her: jeg ordner alt av matlaging og baking Anonymkode: 3b35f...79a Så hva er egentlig problemet? Du lager maten på nyttårsaften, dere trenger ikke kalle det feiring, hvis kona di synes det blir for nyttårsaftenaktig kan hun slappe av på senga med Netflix. 10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #13 Skrevet 29. desember 2021 Da får kona di gå et annet sted og ha en rolig kveld. Ungene kommer først, så klart skal de få feire nyttårsaften! Å si til dem: «Sorry, blir ikke noen feiring i år fordi stemor orker ikke» er jo drepen for både ditt forhold til ungene og din kones forhold til ungene. Du ordner mat, feiring, oppvask og raketter. Fatter ikke at noe annet er et alternativ en gang. Da får ungene heller dra til sin mor, som helt sikkert disker opp med feiring til dem. Anonymkode: 8644d...82e 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #14 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min kone ønsker en rolig nyttårsaften. Jeg har mine 2 barn fra ett tidligere ekteskap boende hos meg på nyttårsaften. Min kone sier at hun ikke vil ha feiring, raketter eller kaker, jeg vet at mine barn ønsker raketter og feiring. Hvis jeg følger min kone sitt krav så blir det ingen raketter og feiring og mine barn blir skuffet, hvis jeg ordner feiring så får mine barn en fin nyttårsaften men min kone blir skuffet. Noen tips og ideer? Anonymkode: 3b35f...79a Barna kommer først der. Da får hun ta seg inn på hotelm og slappe av da! Barna må få kose seg på nyttårsaften. Herlighet for en egoist! Anonymkode: d4cbe...61d 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 SoWhat? skrev (På 29.12.2021 den 10.15): Er du seriøs? Ts : ja, er dette så usannsynlig? Anonymkode: 3b35f...79a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ts : ja, er dette så usannsynlig? Anonymkode: 3b35f...79a Ja, det er helt usannsynlig. Hvordan har du gifta deg med et så urimelig menneske som ikke fingerer normalt i familien og ikke bil ta hensyn til verken deg eller barna? Klart man feirer nyttårsaften! Kan ikke du og barna dra til noen andre og ha ordentlig fest? Du tar med kake og hjelper til med mat? Er du sikker på at du fikset alt på slike dager, penklær til barna, rydder nåde på forhånd og etterpå, handler, lager maten, dekker bord (hvilken duk skal du bruke, er den ren?), har du kakeingredienser, brus og dessert? Be kons om å ta seg en tur til slekt/venner, og feir nyttårsaften hjemme du. Anonymkode: 47988...b2e 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, det er helt usannsynlig. Hvordan har du gifta deg med et så urimelig menneske som ikke fingerer normalt i familien og ikke bil ta hensyn til verken deg eller barna? Klart man feirer nyttårsaften! Kan ikke du og barna dra til noen andre og ha ordentlig fest? Du tar med kake og hjelper til med mat? Er du sikker på at du fikset alt på slike dager, penklær til barna, rydder nåde på forhånd og etterpå, handler, lager maten, dekker bord (hvilken duk skal du bruke, er den ren?), har du kakeingredienser, brus og dessert? Be kons om å ta seg en tur til slekt/venner, og feir nyttårsaften hjemme du. Anonymkode: 47988...b2e Ts her : ja jeg fikser alt, mat, klær, kaker og fyrverkeri, og rydding og vasking Anonymkode: 3b35f...79a
Nymerïa Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ts her : ja jeg fikser alt, mat, klær, kaker og fyrverkeri, og rydding og vasking Anonymkode: 3b35f...79a Men TS, hva er problemet? Du ordner ting på nyttårsaften slik du vil ha det, kona di deltar hvis hun vil. 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 Du velger barnas ønsker så klart!!! Noe annet ville vært helt hårreisende. Virkelig... Anonymkode: 097e9...a67 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 Hva feiler henne? Hun trenger ikke se på rakettene og heller ikke spise kaken. Dette gjør hun kun på trass! Har hun ikke barn selv? Eller er barna hennes hos barnefar? Og hun er bitter for det? Anonymkode: 698fd...492 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå