Gå til innhold

Hvordan håndtere urettferdighet eller hvis folk er nedlatende o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerfamilie som ikke behandler kjæresten min så bra. Han er i midten, med to søstre. Iblant så er de snille og hyggelige, mens jevnt over så behandler de ham med mindre respekt, krever mye av ham, ofte så ler de av ham, og hvis noen sier noe stygt så er det ingen andre i familien som nødvendigvis forsvarer ham så mye, og hvis den ene svigersøsteren min og mannen finner noe de kan ta han på, så gjør de ofte det. 

Jeg har alltid hatt en sterk rettferdighetens, og grunnen til at jeg blir ekstra opprørt og lei meg er fordi mannen min er så snill mot dem. Han tar aldri igjen, han er mye større på en måte, han hjelper dem alltid, gir dem ros og komplimenter, er støttende og snill. Og det de andre sier preller bare av ham. 

Det er ikke alltid lett med svigerfamilie, men jeg har ikke lyst å være sint på dem resten av livet heller. Noen som har noen tips hvordan jeg kan takle dem bedre? Generelt takle urettferdighet? Hva gjør man? Vår taktikk er i grunn å alltid være den større personen, selv om jeg kjenner at det tærer på iblant. Det er ikke lett å alltid være den hyggelige og snille, når det ender opp med at andre bare forventer mer av oss. Og det er ikke lett å ikke bry seg. 

Anonymkode: 33389...f14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mannen din voksen?

Det høres veldig, veldig merkelig ut at du skal ordne opp i hvordan din manns familie omgås. Bare fordi du ikke liker deres omgangsform. 

Hvis mannen din synes han behandles dårlig av noen må han nesten ordne opp i det selv. 

Anonymkode: cce39...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...