Gå til innhold

Hvor ble det av stavekontrollen i OE?

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg oppdaget at det ikke gikk an å bruke stavekontrollen i OE lenger. Når den forsvant vet jeg ikke, men jeg installerte windows xp på nytt for noen uker siden. Jeg er veldig usikker på om stavekontrollen virket etter det siden jeg ikke har brukt den. Er det noen som vet hvordan jeg får stavekontrollen til å virke igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje den ligger i MS Office-pakka? Hadde du Office installert da, og ikke nå?

Gjest Madeline
Skrevet

Nei, jeg hverken har eller hadde MS-office, men jeg hadde works før og ikke nå. Kan det være problemet? Er det noen mulighet for å legge inn stavekontroll i OE? Hvordan skal jeg i tilfelle gå fram? Jeg kan opplyse om at jeg har star office på maskinen nå hvis det har noen betydning.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg hadde ikke word. Jeg fikk bare lånt en cd med works som jeg fikk installert på maskinen min før. Men jeg lurer på om det er mulig å legge inn ordboka som jeg har liggende i star office? I tilfelle hvordan gjør jeg det? Jeg vet hvor ordlisten i star office ligger (jeg la den inn selv) så hvis den kan brukes så kan jeg jo legge den inn i OE selv. Men i tilfelle jeg kan gjøre det, hvor skal jeg legge inn ordlisten i OE?

Men jeg skal også sjekke ut linkene du oppga Rattleshake.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

Det går nok ikke. Tror nok ikke Microsoft OE leser OpenOffic/Staroffie-ordlister.

EDIT: Nå fungerte det dårlig med ordbøker i Thunderbird hos meg foreløpig (tenkte også jeg kunne legge det inn :)). Extension-filen fungerte ikke, men mulig det går bedre hos deg.

Endret av Rattleshake
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg tror jeg får låne den cd`en med works på igjen. Det virker som det er den enkleste løsningen. Jeg var ikke klar over at OE var avhengig av å bruke ordbøker fra andre program. Da lærte jeg noe i dag også. Tusen takk for at dere svarte. :dagens-rose:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

Bare hyggelig ;).

Du kan forresten bruke Staroffice/OpenOffice-ordbøkene til thunderbird fant jeg ut. Bare legg de under /components/myspell, hvor du har installert thunderbird.

Endret av Rattleshake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...