AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Jeg skal lage karamellpudding. Er en stund siden sist. Kan den stå i kjøleskapet uten at karamellsausen som har vært i formen stivner? Anonymkode: f7d45...44a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Sausen tar man vel på rett før servering? Karamell er sukker og sukker både smelter og hardner til avhengig av temperatur. Så i kjøleskap vil karamellsaus stivne ja. Anonymkode: 543ca...f04
Violetta Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Nei den sausen som kommer av det sukkeret du smelter i formen før du heller i karamellpuddingen stivner ikke i kjøleskapet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Nei, den gjør ikke det. Jeg har hatt et underlig styr med dette når jeg har satt forma på hodet når puddingen skal serveres før; flytende sukker utover finklærne og kjøkkenet. Klok av skade pakket jeg inn forma og serveringsfatet i en kopphåndduk før jeg vendte hele greia i år, det gikk mye bedre. Anonymkode: 2454b...d47
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sausen tar man vel på rett før servering? Karamell er sukker og sukker både smelter og hardner til avhengig av temperatur. Så i kjøleskap vil karamellsaus stivne ja. Anonymkode: 543ca...f04 TS snakker om karamellen som skal fordeles i forma før karamellpuddingen stekes. Denne karamellen blir flytende under steking, og tar til seg såpass mye fuktighet fra karamellpuddingen at den ikke stivner i kjøleskapet. Anonymkode: 5cd85...956 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå