Gå til innhold

Karamellpudding- stivner karamellen i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage karamellpudding. Er en stund siden sist. Kan den stå i kjøleskapet uten at karamellsausen som har vært i formen stivner? 

Anonymkode: f7d45...44a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sausen tar man vel på rett før servering? Karamell er sukker og sukker både smelter og hardner til avhengig av temperatur. Så i kjøleskap vil karamellsaus stivne ja. 

Anonymkode: 543ca...f04

Skrevet

Nei den sausen som kommer av det sukkeret du smelter i formen før du heller i karamellpuddingen stivner ikke i kjøleskapet. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, den gjør ikke det. Jeg har hatt et underlig styr med dette når jeg har satt forma på hodet når puddingen skal serveres før; flytende sukker utover finklærne og kjøkkenet. Klok av skade pakket jeg inn forma og serveringsfatet i en kopphåndduk før jeg vendte hele greia i år, det gikk mye bedre.

Anonymkode: 2454b...d47

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sausen tar man vel på rett før servering? Karamell er sukker og sukker både smelter og hardner til avhengig av temperatur. Så i kjøleskap vil karamellsaus stivne ja. 

Anonymkode: 543ca...f04

TS snakker om karamellen som skal fordeles i forma før karamellpuddingen stekes. Denne karamellen blir flytende under steking, og tar til seg såpass mye fuktighet fra karamellpuddingen at den ikke stivner i kjøleskapet. 

Anonymkode: 5cd85...956

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...