Danseskjørt Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Jeg vil bli flinkere til å leve mer i nuet og gå mer turer i naturen. Hva er dine beste tips for å forebygge og bekjempe stress i hverdagen?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Bruk 30 min om dagen til å tenke på alle bekymringene og problemene dine. Når de 30 minuttene er over, skal du gjøre andre ting resten av dagen. Det er ikke enkelt, men grubling løser ingenting, det vil bare tappe deg for krefter. Gjør noe fint for deg selv hver dag. Bruk sansene dine. Når du dusjer så kjenn varmen på vannet. Når du går tur, kjenn etter lukter og lyder. Det er sansene våre som får oss til å være her og nå. Få inn en god rutine på avspenning, der du puster rolig inn og ut og kjenn godt etter. finn noe å le for hver dag. Møt venner, spis regelsmessig og næringsrik mat, få nok søvn og hvile, og lett mosjon i frisk luft, som å gå deg en tur. senk kravene, kan klesvasken vente til i morgen? Dette er en god oppskrift, gode råd som jeg absolutt burde følge selv for tiden.. men det er vanskelig. Lettere å gi råd til andre Anonymkode: a6ed4...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Å starte morgenen uten å kikke på telefonen først, men heller bevege kroppen i noen minutter (jeg gjør det i senga, forskjellige strekker og så litt cat/cow og beveger ryggraden rundt i sirkler i den stillingen). Alle dyr man ser pleier å strekke godt etter at de har våknet, så dette tror jeg er et viktig instinkt som vi har glemt av. Deretter mediterer jeg, enten det er 7 minutter eller en time. Jeg vil anbefale alle å ta seg tid til 7 minutter i det minste, helst både morgen og kveld, men i det minste én gang til dagen. Det er helt enormt hvilke positive endringer som vanligvis begynner å skje når man gjør det daglig! Jeg har sett det på så mange, mindre stress, mer glede, mer produktivitet, mer kreativitet, mer balansert, sunnere livsstil, økt bevissthet rundt problemer i livet. Anonymkode: 7cc47...c8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå