Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for fjorten dager siden. Har de to siste dagene kjent på en feberfølelse uten å ha feber, vondt i magen, diare og veldig vondt i hodet. Det stemmer lissom ikke helt med noen av faresignalene man skal være på vakt for etter fødsel, men det er noen likhetstrekk. Er det noen som har erfaring med lignende symptomer etter fødsel, eller kan jeg anta at julemat, lite søvn og kanskje ikke optimale ammestillinger har skylda? 

Anonymkode: 020ad...92a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fødte for fjorten dager siden. Har de to siste dagene kjent på en feberfølelse uten å ha feber, vondt i magen, diare og veldig vondt i hodet. Det stemmer lissom ikke helt med noen av faresignalene man skal være på vakt for etter fødsel, men det er noen likhetstrekk. Er det noen som har erfaring med lignende symptomer etter fødsel, eller kan jeg anta at julemat, lite søvn og kanskje ikke optimale ammestillinger har skylda? 

Jeg blir alltid dårlig i magen i ukene etter fødsel. Og jeg blir fort uvell med sykdomsfølelse. Hodepine er også svært vanlig. 

Men for sikkerhetsskyld kan du kontakte avdelingen hvor du fødte for å være sikker på at det ikke er en infeksjon i livmoren. Det har jeg hatt 3 ganger selv.

Anonymkode: 0f9f6...afd

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville kontaktet føden jeg. Bare for å få ro i sjela. (Selv ble jeg akutt syk etter den ene fødselen, og det er ikke noe å spøke med.)

Men sånn umiddelbart så synes jeg symptomene dine er identiske med mine da jeg fikk påvist korona forrige uke. Har du testet deg for det? 

Anonymkode: 07db1...db1

Skrevet

Test for corona, ja. 

Anonymkode: 48e62...216

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville kontaktet føden jeg. Bare for å få ro i sjela. (Selv ble jeg akutt syk etter den ene fødselen, og det er ikke noe å spøke med.)

Men sånn umiddelbart så synes jeg symptomene dine er identiske med mine da jeg fikk påvist korona forrige uke. Har du testet deg for det? 

Anonymkode: 07db1...db1

Ettersom jeg knapt har vært ute av huset på trilletur siden vi kom hjem for 13 dager siden, eldste har vært hjemme fra barnehagen i tre uker og alle som har vært her har testet seg før de kom, så vil det være meget imponerende om jeg har klart å få korona nå.. Tror faktisk dette er eneste gang siden mars 2020 jeg føler meg trygg på at jeg ikke har korona. Men det er kanskje da man får det i denne galematiasverdenen? 🤯😂

Skrevet

Oppdatering: har ikke korona og trolig ingenting annet heller. Ringte legevakta for veiledning når koronatesten var negativ, og de ville ha meg rett inn for å utelukke livmorbetennelse. Alle prøver så heldigvis fine ut, og legen klemte meg på magen og mente at livmor hadde trukket seg bra tilbake og at alt annet hadde glidd så tilbake på plass som vi kunne forvente. 

Men hva er det da? spurte jeg. Og han så strengt på meg og sa: jeg gjetter at dette er barn nr to og at du overhode ikke slapper av og langt mindre sover på dagtid når babyen sover, for da leker du med eldste, driver med husarbeid og styrer med mat. Det første symptomet ditt var garantert at du var så sliten at du tenkte at barseltårene var på plass, og så bare avfeide du det. Dette er kroppens måte å dra i bremsen på. Så nå skal du hjem og hvile. Mannen din kan skifte bleier og lage mat, støvsuge kan dere gjøre i februar og ingen storesøsken blir skada for livet av litt for mye skjerm noen uker. Du skal selvsagt ringe om det blir verre, men om du har fokus på hvile, mat og drikke, så tror jeg dette går over av seg selv. 

Og ettersom han har helt rett, så blir det nytt forsøk på barseltid fra og med ikveld. Mindre julekaos og mer hvile. De julegavene jeg skulle ha bytta går jo ikke ut med det første, og eldste kan faktisk se mer enn en halvtime tv om dagen. Og kanskje ta en tur til juleferierende besteforeldre en dag. 

Takk for at dere kom med deres erfaringer! 

Ts

• Liker 5
Skrevet

For en herlig lege 😁👏

Anonymkode: 0f9f6...afd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...