Gå til innhold

Noen som har greid å slutte med Levaxin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt lavt stoffskifte over flere år og så blitt bedre så de kunne trappe ned og slutte på Levaxin?

Noen som vet om det går an å måle hvor stor egenproduksjonen av tyroksin evt er?

Anonymkode: e27d7...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spør her. Spør legen din.

Anonymkode: 75872...507

Skrevet

Kommer an på årsaken til at stoffskiftet ditt er lavt, jeg har hatt lavt og for høyt og vinglet mellom de i flere år og byttet medisiner og justert dose. Ser ut som om jeg har stoppet opp på litt lavt nå, men ikke så lavt at jeg må ha medisiner lengere. 

Anonymkode: 367ab...c27

Skrevet

Greid?

Om du mener at egenproduksjonen er god nok så vil det vises på blodprøvene ved at du stadig har forhøyet stoffskifte selv ved nedtrappinger. 

Du kan ikke måle egenproduksjon nei. Den ble vel sånn sett målt rett før oppstart av medisiner.

Min T4 lå på 8 med halv kjertel når fastlegen fikk rævva i gir, mulig den realistisk er lavere. 

Skrevet

Hm. Jeg har sluttet på Levaxin mange ganger, men bare fordi jeg har glemt det eller vært deprimert og gitt f. Mitt lave stoffskifte er medfødt, så tror ikke det kan bli bedre. 

Er det mulig at stoffskiftet blir"bedre" igjen for noen? 

Anonymkode: 69142...0b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det mulig at stoffskiftet blir"bedre" igjen for noen? 

Anonymkode: 69142...0b6

Det er sikkert ikke 100% umulig, men det er ikke vanlig. Det vanlige er at man må bruke medisinene bestandig. 

Depresjon, som du nevner, kan også være et symptom på lavt stoffskifte, så selv om det er lett å gi f. når man er deprimert kan det lønne seg å følge opp det som har med stoffskiftet å gjøre. 

Anonymkode: dacd4...026

Skrevet

Ja!! Gikk på levaxin i mange år, fikk LS som tenåring og er nå godt voksen. Har faktisk sluttet på 4. året nå, men det er på grunn av noen vitaminer og mineraler jeg tar hver dag som fungerer kjempefint på stoffskiftet mitt. 

Anonymkode: 0c55b...168

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja!! Gikk på levaxin i mange år, fikk LS som tenåring og er nå godt voksen. Har faktisk sluttet på 4. året nå, men det er på grunn av noen vitaminer og mineraler jeg tar hver dag som fungerer kjempefint på stoffskiftet mitt. 

Vil du dele hvilke vitaminer og mineraler som har funket?

Anonymkode: ee1d7...4a8

Skrevet

Jeg har ingen skader på skjoldbruskkjertelen eller medfødt lavt stoffskifte. Tar erfa, ikke levaxin. 

Jeg sluttet med stoffskifte medisin for en tid tilbake da jeg la om kostholdet helt og generelt livsstilen - tok tid og trappet ned i samråd med legen. Desverre måtte jeg begynne på det igjen når jeg ble litt slapp når det kom til kostholdet og det ble mye kaos igjen. 

Vet om flere som har sluttet med stoffskifte medisiner med kosthold/livsstil endring. Det kommer også det helt an på årsaken til lavt stoffskifte. 

Anonymkode: ea0bb...5a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vil du dele hvilke vitaminer og mineraler som har funket?

Anonymkode: ee1d7...4a8

Synes det er litt skummelt å dele egentlig 😅Fordi det er ikke sånn at det fungerer på alle. Jeg visste ikke at det kunne påvirke stoffskiftet, men fikk høre etter jeg kunne slutte på Levaxin (og Lio) fra en som driver en helsekostbutikk at mange kan slutte med medisiner fordi mineraler stimulerer skjoldbruskkjertelen til å fungere normalt (eller noe sånt). Jeg var veldig overrasket og trodde jeg var er enkelttilfelle, så det var derfor jeg spurte hu, og hu svarte at hun fikk mange tilbakemeldinger på at folk kunne slutte med medisiner. Et tips: ta vitaminer/mineraler i flytende form, ikke tabletter eller kapsler. Feks b12 munnspray. 👍🏻

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...