Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er relativt nyansatt i kommunen, og har ikke opparbeidet meg retten til egenmelding fikk jeg vite nå når jeg ble hjemme en dag pga forkjølelse og venting på test. Jeg er gravid i uke 24, og trenger gradert sykmelding nå. Vet noen her om jeg da mister noe rett på lønn, permisjonspenger eller lignende?

Anonymkode: af52c...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er relativt nyansatt i kommunen, og har ikke opparbeidet meg retten til egenmelding fikk jeg vite nå når jeg ble hjemme en dag pga forkjølelse og venting på test. Jeg er gravid i uke 24, og trenger gradert sykmelding nå. Vet noen her om jeg da mister noe rett på lønn, permisjonspenger eller lignende?

Er jo bare å kontakte legen og be om sykemelding. 

Anonymkode: d191a...2fe

• Liker 1
Skrevet

Hvis du jobbet en annen plass før du begynte i denne nye jobben, har du rett på sykepenger fra NAV. Arbeidsgiver har da ikke arbeidsgiverperiode. 

Anonymkode: e9973...a41

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du jobbet en annen plass før du begynte i denne nye jobben, har du rett på sykepenger fra NAV. Arbeidsgiver har da ikke arbeidsgiverperiode. 

Dette uavhengig av hvor lenge du har vært ansatt i kommunen. 

Skrevet

Jeg vet jeg kan få sykmelding, men håper bare det ikke går utover inntekten neste året. Jobbet i en annen kommune før jeg startet i en ny kommune i midten av november. «Hjelper» det på?

ts

Skrevet

Sykepenger gir rett på foreldrepenger på lik linje som lønn.

Men jeg er usikker på om foreldrepengegrunnlaget blir lavere dersom sykepengeutbetalingen er lavere enn lønnen (noe den vel kan være? husker ikke helt reglene for hvor mye man får utbetalt av sykepenger men det står vel på nav).

Jeg er gradert sykemeldt nå i svangerskapet. For meg har det ikke noe å si da jobben min betaler ut full lønn både mens jeg er sykemeldt og når jeg skal i permisjon. Så er det de som får tilbake sykepenger og foreldrepenger fra NAV. Jeg ville sjekket om din jobb gjør det samme (hvis du har jobbet der mer enn 4 uker), veldig mange gjør det. Det kan du enkelt sjekke i personalhåndboken din eller ved å spørre HR feks dersom du ikke ønsker å spørre sjefen :)

Anonymkode: 64f57...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...