AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Det klikker snart for meg!! Er så sint akkurat nå!! Jeg prøvder å ha en saklig og rolig samtale med kjæresten, men, det nytter ikke med han, fordi han bare går hver gang. Hvis jeg lurer på noe så blir han ofte sur, og da blir jeg også irritert, så blir det en diskusjon, og noen ganger en krangel fordi jeg blir så fortvilet over at han går når vi snakker om noe. Synes det er utrolig slitsomt!! Jeg er vandt med å snakke om alt jeg har på hjertet etter noe negativt har skjedd, så blir man ferdig med det. Han er stikk motsatt. Dette dreier seg om at han har vært utro og jeg tilga han for det. I ettertid har jeg tatt han i å snakke med andre jenter på messenger. Jeg er veldig glad i han, men vurderer faktisk å gå fra han. Jeg får ikke snakket ut om noe. Han vil aldri svare på spørsmål jeg trenger svar på. Er det jeg som er helt idiot her? Hva håndterer dere konfliktskye folk? Takk for svar. Anonymkode: adcd6...de9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 En skrivefeil der. Hvordan** håndtere skulle det stå. Ikke hva. Ts Anonymkode: adcd6...de9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Hvis du hisser deg opp og roper så kan det være en årsak. Sett dere heller ned rundt bordet og snakk rolig og gi hverandre et time out tegn hvis noen hever stemmen sånn at man får lyst til å blokkere ørene og gå. Da er det bedre å gi den som roper en advarsel med tegn om at nå må du dempe deg og samle deg for at denne diskusjonen skal gå noen vei Anonymkode: 0d4d6...160 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: (...) vurderer faktisk å gå fra han. Anonymkode: adcd6...de9 Høres ut som en fin plan. Bare gå uten et ord, akkurat som han. Anonymkode: 4bbf5...88e 22
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Herseteknikk, han kontrollerer situasjonen. Dette er ikke å være konfliktsky altså, for en idiot. Han bryr seg ikke om hva du mener eller sier. Anonymkode: ba056...1de 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det klikker snart for meg!! Er så sint akkurat nå!! Jeg prøvder å ha en saklig og rolig samtale med kjæresten, men, det nytter ikke med han, fordi han bare går hver gang. Hvis jeg lurer på noe så blir han ofte sur, og da blir jeg også irritert, så blir det en diskusjon, og noen ganger en krangel fordi jeg blir så fortvilet over at han går når vi snakker om noe. Synes det er utrolig slitsomt!! Jeg er vandt med å snakke om alt jeg har på hjertet etter noe negativt har skjedd, så blir man ferdig med det. Han er stikk motsatt. Dette dreier seg om at han har vært utro og jeg tilga han for det. I ettertid har jeg tatt han i å snakke med andre jenter på messenger. Jeg er veldig glad i han, men vurderer faktisk å gå fra han. Jeg får ikke snakket ut om noe. Han vil aldri svare på spørsmål jeg trenger svar på. Er det jeg som er helt idiot her? Hva håndterer dere konfliktskye folk? Takk for svar. Anonymkode: adcd6...de9 Jeg tar det skriftlig. Nytter ikke å være sint? Anonymkode: 93197...f08
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du hisser deg opp og roper så kan det være en årsak. Sett dere heller ned rundt bordet og snakk rolig og gi hverandre et time out tegn hvis noen hever stemmen sånn at man får lyst til å blokkere ørene og gå. Da er det bedre å gi den som roper en advarsel med tegn om at nå må du dempe deg og samle deg for at denne diskusjonen skal gå noen vei Anonymkode: 0d4d6...160 Enig. Anonymkode: df7a0...8f4 1
Ferreira Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det klikker snart for meg!! Er så sint akkurat nå!! Jeg prøvder å ha en saklig og rolig samtale med kjæresten, men, det nytter ikke med han, fordi han bare går hver gang. Hvis jeg lurer på noe så blir han ofte sur, og da blir jeg også irritert, så blir det en diskusjon, og noen ganger en krangel fordi jeg blir så fortvilet over at han går når vi snakker om noe. Synes det er utrolig slitsomt!! Jeg er vandt med å snakke om alt jeg har på hjertet etter noe negativt har skjedd, så blir man ferdig med det. Han er stikk motsatt. Dette dreier seg om at han har vært utro og jeg tilga han for det. I ettertid har jeg tatt han i å snakke med andre jenter på messenger. Jeg er veldig glad i han, men vurderer faktisk å gå fra han. Jeg får ikke snakket ut om noe. Han vil aldri svare på spørsmål jeg trenger svar på. Er det jeg som er helt idiot her? Hva håndterer dere konfliktskye folk? Takk for svar. Anonymkode: adcd6...de9 Hvis han alltid blir sur nå du skal ta opp noe med ham, så er du neppe rolig og saklig.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 Du forventer at han skal gjøre alt på dine premisser? Skjønner at han ikke orker. Mannen din har andre måter å takle vanskelige følelser. Ingen person vil enkelt klare å endre et så grunnleggende personlighetstrekk bare fordi partneren krever det. Så lenge du tenker at han gjør alt feil og du gjør alt riktig med kommunikasjon kommer du ingen vei. Anonymkode: 07953...114 1
Embla82 Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 Handler dette om konfliktsky da? Jeg har en konfliktsky mann, men han bryr seg om forholdet og hadde aldri vært utro. Din har først vært utro, og istedet for å reparere tilliten han har brutt så snakker han med nye damer i sosiale medier. Han bryr seg ikke om følelsene dine i det hele tatt. Selvfølgelig går han, han har jo ingen måte å forsvare sånn oppførsel. Han kommer ikke til å sitte rolig og si at han er en egoist som ikke bryr seg. Jeg er fan av kommunikasjon, men her er kanskje det viktigste at du setter deg ned og tenker over hva du skal finne deg i og ikke. 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 Han var og er utro. Du må gå, han respekterer deg ikke. Han driver med Stonewalling Anonymkode: 679eb...01a 4
Hespe3 Skrevet 29. desember 2021 #12 Skrevet 29. desember 2021 Han har vært utro, nekter å snakke om det og har i tillegg kontakt med flere andre jenter på Messenger. Hva er det som får deg til å tro at han vil endre seg? 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #13 Skrevet 29. desember 2021 Jeg var som deg, ville alltid renske lufta, snakke rolig, blir ferdig med ting. Men med årene er det jeg som har begynt å reise meg opp å gå, fordi samtalene alltid eskalerer, og hvis jeg ikke går fra situasjonen, er det fare for at jeg klikker helt. Dere kommuniserer rett og slett dårlig, som oss. Anonymkode: f45d1...c47 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #14 Skrevet 29. desember 2021 Selvfølgelig skal du få lov å være forbanna på partneren din som svikter deg, først med utroskap, så med meldingene og i tillegg overser dine behov. Omså du vil brøle. Er han ikke interessert å snakke om det er han heller ikke interessert i å komme videre og ta hensyn til deg. Mulig han også prøver å skåne deg med å fortelle minst mulig. Men si klart fra hva du trenger av han, uansett om du velger å gå videre med han eller ikke. Hadde jeg vært utro mot min partner hadde jeg forventet et helvete med mye sinne og jeg hadde stått i det. I andre situasjoner enn utroskap og store svik er det nok lurt å finne en mellomvei som begge er tilfreds med. Jeg er lik deg å ønsker å bli ferdig med det. Samboer går sin vei hvis han blir for provosert. Vi har kommet til en enighet at han kan gå, men da SKAL han ta opp temaet igjen så fort han er rolig igjen. Etter litt øvelse fungerer dette bra og vi får snakket ut om ting. Dere kan også lese litt om kommunikasjon, gå på kurs og øve dere. Veldig nyttig og åpner opp for en mye bedre kommunikasjon der man kan snakke om alt uten å krangle. Anonymkode: 3e8b0...250 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #15 Skrevet 29. desember 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Han var og er utro. Du må gå, han respekterer deg ikke. Han driver med Stonewalling Anonymkode: 679eb...01a Dette. Han er ikke konfliktsky, det er en måte for han å manipulere situasjonen til hans fordel, og det er klart hva han vil; han vil ikke snakke om det. Han forsøker ikke å reparere noe som helst, ergo bryr han seg mer om sine egne følelser enn om dine. Jeg ville gått, uten tvil. Anonymkode: dc97e...008 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #16 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette. Han er ikke konfliktsky, det er en måte for han å manipulere situasjonen til hans fordel, og det er klart hva han vil; han vil ikke snakke om det. Han forsøker ikke å reparere noe som helst, ergo bryr han seg mer om sine egne følelser enn om dine. Jeg ville gått, uten tvil. Anonymkode: dc97e...008 Det er mulig å reparere det dersom han ønsker. Som det står i artikkelen der, så kan man gå i terapi og få hjelp til å kommunisere bedre. Finne andre strategier. Det står også at Stonewalling kan gjøres ubevisst, uten mening med å manipulere. Men at man er redd for hvordan partneren reagerer eller bruker det som en forsvarsmeksnisme for å unngå ubehagelige temaer blant annet. Men det gjør det ikke mer greit. Men hos en terapeut kan man da finne andre strategier som er sunne og gode for forholdet, så man kan snakke sammen om alt. Det krever jo også at han ønsker at det skal bli bedre. Men nå har jo han i tillegg vært utro og mer til, så det virker ikke som at dette er noe å satse på. Anonymkode: 77370...b07 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #17 Skrevet 29. desember 2021 Stonewalling,som han driver med er en sikker måte å kjøre et forhold i grøfta. Med utroskap i tillegg lurer jeg på hvorfor du er sammen med ham? Anonymkode: db9eb...768 2
MizzVic Skrevet 29. desember 2021 #18 Skrevet 29. desember 2021 Feil overskrift. Dette er jo ikke folk som går. Det er kjæresten din som ikke bryr seg om hva du mener, han syns jo utroskap er greit. De fleste går jo bare etter ufine meldinger. Hvorfor være med en som ikke syns du er bra nok? Er du ikke nok idag, er du ikke det neste uke heller. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #19 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han var og er utro. Du må gå, han respekterer deg ikke. Han driver med Stonewalling Anonymkode: 679eb...01a Så flott, enda et ord som en eller annen raritet på internettet har funnet på. Lurer på når dette ordet skal bli populært og allmenn tale her på KG. Anonymkode: 78737...04d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så flott, enda et ord som en eller annen raritet på internettet har funnet på. Lurer på når dette ordet skal bli populært og allmenn tale her på KG. Anonymkode: 78737...04d Det er et kjent ord innen seriøs samlivsterapi, og har vært kjent i flere tiår som en av flere måter å takle konflikt på som bryter ned samliv. Jeg stonewaller selv iblant, men gjorde det særlig da jeg var i et forhold med mye konflikt. Har skjønt hvor viktig det er å ikke lukke seg, og heller være tydelig på hva jeg reagerer på og mine grenser. Jeg er dame, men det er særlig menn som stonewaller https://www.gottman.com/blog/the-four-horsemen-stonewalling/ Anonymkode: b456e...1cd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå