AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 3 dager igjen til det smeller. Dagen i året som jeg hater aller mest. Dagen jeg gruer meg til i måneder. Det har jeg gjort hele min levetid, uansett alder og livssituasjoner. Alkohol-, fest- og bombedagen. Hvor alle skal få gå amokk på tidenes mest karakteristiske måte. Ingen hemninger, bare galskap. Slik at man kan le av dagen i ettertid. Normer og regler kastes over ripa. Og ingen må legge begrensninger, for da blir det klikk. Dagen assosieres med utidig alkoholføring, uvettig og skummelt bruk av fyrverkeriet, brannfare, sosialt press eller eventuelt ensomhet, utroskap, vold og hærverk. Jeg føler både meg og mine eiendeler er "truet" i denne galskapen". Etter overgang fra rolige raketter til bomber med høyest mulig smell har jeg virkelig vært plaget. Jeg er, som du skjønner, en dyreeier. Også i år. I fjor måtte jeg ta dyra i bilen og kjøre rundt fra kl 1730 til 0130 for å komme meg og oss unna. Slik skånet jeg dem. Det har jeg aldri klart hjemme ettersom folk er villmenn rundt meg i nabolaget. Men selvfølgelig er det noen respektløse egoister som finner på å skyte opp bomber enten på formiddag på nyttårsaften eller 1. januar på dagen. Og da har jeg det gående med dyra. Uansett. Det klarer jeg aldri å gardere meg imot. Får vondt i magen av å tenke på det. Flere som gruer seg til nyttårsaften av ulike grunner? Anonymkode: 899e4...18c 15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Du trenger jo ikke henge deg på det du misliker med dagen. Ha en rolig hjemmekveld og gjør hva du vil. Anonymkode: d05bd...ff1 11
Gjest BrittEkeberg Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Gosh! Jeg HATER raketter sjæl på grunn av alle dyrene som lider. Det burde vært forbudt. Få det bort!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Kan du ikke bare booke en hytteferie på nyttårsaftene, du vet jo det kommer så du har et helt år på å planlegge noe. Anonymkode: 5316e...163 16
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger jo ikke henge deg på det du misliker med dagen. Ha en rolig hjemmekveld og gjør hva du vil. Anonymkode: d05bd...ff1 Du leste ikke HI, ser jeg. Jeg kan ikke være hjemme på nyttårsaften pga dyrene. Jeg må seriøst flykte! BrittEkeberg skrev (1 minutt siden): Gosh! Jeg HATER raketter sjæl på grunn av alle dyrene som lider. Det burde vært forbudt. Få det bort! Helt enig. Forbanna unødvendig uting. Eventuelt kunne de gjort bombene lydløse! Da er det jo bare å trekke for gardinene, så er alt OK. Anonymkode: 899e4...18c 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare booke en hytteferie på nyttårsaftene, du vet jo det kommer så du har et helt år på å planlegge noe. Anonymkode: 5316e...163 Skal jeg sende deg Vippsnummeret mitt, kanskje? Anonymkode: 899e4...18c 8
Gjest BrittEkeberg Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du leste ikke HI, ser jeg. Jeg kan ikke være hjemme på nyttårsaften pga dyrene. Jeg må seriøst flykte! Helt enig. Forbanna unødvendig uting. Eventuelt kunne de gjort bombene lydløse! Da er det jo bare å trekke for gardinene, så er alt OK. Anonymkode: 899e4...18c Er det mulig? Syns raketter er totalt unødvendig. Det kunne vært noe man så på tv.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Verken gruer eller gleder meg. Har ikke en stor omgangskrets, og blir derfor ikke bedt på fester med fyll og fanteri. Er alltid bare jeg, min mann og våre to barn (+ hund) som feirer sammen. Spiser sushi eller tapas, ser på film, og har litt småfyrverkeri i gårdsplassen. Savner nyttårsballene jeg deltok på i ungdommen. Det var alltid alkoholfritt, men kjempefin stemning. Kledde oss opp og hadde skikkelig underholdning hele kvelden. Finnes ikke noe liknende for oss voksne, har jeg skjønt. Anonymkode: b9ce3...19f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Verken gruer eller gleder meg. Har ikke en stor omgangskrets, og blir derfor ikke bedt på fester med fyll og fanteri. Er alltid bare jeg, min mann og våre to barn (+ hund) som feirer sammen. Spiser sushi eller tapas, ser på film, og har litt småfyrverkeri i gårdsplassen. Savner nyttårsballene jeg deltok på i ungdommen. Det var alltid alkoholfritt, men kjempefin stemning. Kledde oss opp og hadde skikkelig underholdning hele kvelden. Finnes ikke noe liknende for oss voksne, har jeg skjønt. Anonymkode: b9ce3...19f Så bra at dine barn og dine dyr tåler dette spetakkelet nyttårsaften gir. Dere er heldige, og kan derfor nyte dagen sammen. Jeg for min del tvinges ut av mitt hjem i 8 timer, uten å ha noen steder å ta meg inn på (for det er smell uansett hvor jeg er). Og enda er jeg ikke gardert fred. Det kommer alltids en bombe eller tre på formiddagen, på natta eller dagen etter. Håpløst. Anonymkode: 899e4...18c 2
Gjest theTitanic Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal jeg sende deg Vippsnummeret mitt, kanskje? Anonymkode: 899e4...18c Det finnes steder for en natt eller to som er langt fra folk og til bare noen hundrelapper. Har du råd til dyr så har du råd til dette. Forøvrig er jeg enig med deg om rakettene. Det er en uting og kunne vært foruten. Og skal det først være raketter så bør disse holde seg innen et visst kort tidsrom, ikke på dagtid, dagen før og i dagene etter. Privat oppskytning blir forbudt stadig flere steder heldigvis, og heller en offentlig oppskytning i regi av kommunene. Den offentlige varer bare 20 min. Hvorfor gir du ikke dyrene beroligende piller fra dyrlegen? Folk er da ikke så uberegnelige at de ramler inn døra di? Kanskje du er ekstra engstelig og smitter litt av det til dyrene? De merker slik ekstremt fort.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 theTitanic skrev (3 minutter siden): Det finnes steder for en natt eller to som er langt fra folk og til bare noen hundrelapper. Har du råd til dyr så har du råd til dette. Forøvrig er jeg enig med deg om rakettene. Det er en uting og kunne vært foruten. Og skal det først være raketter så bør disse holde seg innen et visst kort tidsrom, ikke på dagtid, dagen før og i dagene etter. Privat oppskytning blir forbudt stadig flere steder heldigvis, og heller en offentlig oppskytning i regi av kommunene. Den offentlige varer bare 20 min. Hvorfor gir du ikke dyrene beroligende piller fra dyrlegen? Folk er da ikke så uberegnelige at de ramler inn døra di? Kanskje du er ekstra engstelig og smitter litt av det til dyrene? De merker slik ekstremt fort. Spørs ikke dette veldig hvor i landet jeg bor? Jeg kan ikke si at jeg får tak i en natt på et hotell eller hytte med dyr for noen hundrelapper hvor jeg er gardert "husfred". Ikke i mange 100-kilometers omkrets fra hvor jeg bor. Ja, bomber er en uting. Men for min del er det helt greit at folk får "skyte opp" tusenlappene på nyttårsaften. F.eks fra kl 23 til 01. Det er ingen grunn for at det skal pågå fra kl 18 - 02. For min del er det tidsrommet som er mest plagsomt. Og det er ingen unnskyldninger for å skyte opp utover dette tidsrommet, noe som også forekommer. Beroligende piller hjelper ikke. Ingen ramler inn døren min. Men skuddene foregår rett utenfor så gnistfokket står over hustaket mitt. Jeg må rake bomberester fra plenen på våren. Folk raver også i gatene. Jeg har fått steiner og ølflasker kastet på tappa. Ja, jeg er engstelig, men dyrene mine klikker fullstendig på smellene helt uavhengig hvordan jeg oppfører meg. Kan ikke si at jeg akkurat er grunnen til at de reagerer. Anonymkode: 899e4...18c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 Det nytter jo ikke være høggete til de som svarer i tråden hverfall. De er bare ute etter å hjelpe eller vise forståelse. Anonymkode: 8d318...801 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det nytter jo ikke være høggete til de som svarer i tråden hverfall. De er bare ute etter å hjelpe eller vise forståelse. Anonymkode: 8d318...801 Hvor i tråden har jeg vært høggete ?? Hvis det gjaldt rådet om å ta seg inn på hotell eller hytte så ber jeg om forståelse for at det ikke er noe jeg kan gjøre. Men jeg har da vittelig ikke vært høggete. Dessuten var jeg ikke ute etter hjelp eller forståelse. For jeg vet hva jeg må gjøre. Jeg må rømme ut i bilen med dyra fra 1730 - 0130 i år også. Noe annet er ikke et alternativ. Jeg var ute etter å høre historiene til andre som også gruer seg til dagen. Anonymkode: 899e4...18c 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Har du vurdert å flytte et sted der dyrene kan gå fritt ute og vekk fra folk du misliker så mye? Har du så mye folk rundt deg at du ikke får fred, ble du ikke bo på sentrale strøk eller i by. Anonymkode: f3d4c...f9c 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så bra at dine barn og dine dyr tåler dette spetakkelet nyttårsaften gir. Dere er heldige, og kan derfor nyte dagen sammen. Jeg for min del tvinges ut av mitt hjem i 8 timer, uten å ha noen steder å ta meg inn på (for det er smell uansett hvor jeg er). Og enda er jeg ikke gardert fred. Det kommer alltids en bombe eller tre på formiddagen, på natta eller dagen etter. Håpløst. Anonymkode: 899e4...18c Er ikke så veldig mye spetakkel her jeg bor, bor i et rolig nabolag i en større by. Har jo selv valgt å bo litt usentralt i forhold til byen, noe som kan slå både positivt og negativt ut. På nyttårsaften er det helt klart positivt. Hadde jeg ikke hatt mann og barn, hadde jeg gjerne reist bort på nyttårsaften. Tatt en tur til fjells med hunden, enten på hytte eller på høyfjellshotell. Prøver å gjøre det beste ut av ting:) Anonymkode: b9ce3...19f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du vurdert å flytte et sted der dyrene kan gå fritt ute og vekk fra folk du misliker så mye? Har du så mye folk rundt deg at du ikke får fred, ble du ikke bo på sentrale strøk eller i by. Anonymkode: f3d4c...f9c Både jeg og dyrene går fritt og har det fint med folk og stedet 8752 timer i året, men plages 8 timer i året. Ser ingen grunn til å pendle 8752 timer i året bare for å få 8 gode timer i året. Anonymkode: 899e4...18c 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 Jeg håper du har hørt om dyrehotell. Det er nettopp derfor man har det. Nyttårsaften er ÅRETS beste dag! Selv skal jeg skyte opp raketter, hver time fra kl 18 til 24. Det er nettopp for å irritere naboen som var sint ifjor Hadde hun vært litt hyggeligere mot meg, så hadde jeg bare holdt meg til kl 24. Anonymkode: bd03f...945 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både jeg og dyrene går fritt og har det fint med folk og stedet 8752 timer i året, men plages 8 timer i året. Ser ingen grunn til å pendle 8752 timer i året bare for å få 8 gode timer i året. Anonymkode: 899e4...18c Selvfølgelig er det en god grunn til å flytte på seg, om du irriterer deg såpass mye. Anonymkode: bd03f...945 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Herregud som du krisemaksimerer. Ikke rart dyrene er hysteriske når du er som du er. Anonymkode: 825f1...7f0 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både jeg og dyrene går fritt og har det fint med folk og stedet 8752 timer i året, men plages 8 timer i året. Ser ingen grunn til å pendle 8752 timer i året bare for å få 8 gode timer i året. Anonymkode: 899e4...18c Høres slettes ikke slik ut. Hele HI er jo kritikk av andre mennesker og måten folk lever livet på. Anonymkode: f3d4c...f9c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå