Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn som tenker på Jul hele året jeg ser på julefilmer og hører på julesanger om sommeren jeg lurer på om noen andre tenker på Jul hele året

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff er det virkelig ingen andre her enn meg som gjør det.

Skrevet

Alle årstider har sin sjarm, og julen til sin tid, tenker jeg. 

Men kan ta meg i å glede meg til jul både når det er påske, sommer og høst. Spesielt i oktober begynner jeg å lengte etter jul og kan se på julefilmer og sånn smått begynne å planlegge julen. Den største julestemningen kan jeg gjerne få rundt 1.desember, mens julestemningen er fraværende i jula. Litt rart, men tror det har med at julen er et stort mas. Julestemningen kommer med julefred. Når jeg får ro og ikke har noen planer annet enn å kose meg. Det får jeg sjeldent i jula.

Likevel når januaren kommer og jula ryddes bort, så føles det også greit.

Anonymkode: 3afd6...3f8

• Liker 2
Skrevet

Ja 😄 jeg måtte jobbe julekvelden i fjor, og har gledet meg til årets jul siden sommeren 2020 😄 Det har vært i tankene mine helt siden. Tror jeg slipper å jobbe jul 2022 også, gleder meg allerede til den 🎄

Skal ikke si jeg tenker på det hver eneste dag i året, men gjennom hele året gjør jeg 😄

Skrevet

Jeg er en av de som tenker på jul året rundt. Gleder meg allerede til neste års jul. Er så koselig med julestemingen, kjøpe julegaver gjør jeg året rundt. Men det er fordi jeg er ufør og har ikke råd til å kjøpe alle julegavene i november og desember. Men nyter å kjøpe gaver som jeg syns passer til den og den. Fått mye skryt over at jeg er flink å kjøpe julegaver og. Liker julemusikken, julepynten, julekakene og godis, og julematen. Julefilmer og alt som har med julen å gjøre. Men julen er jo ikke over ennå, vi er i romjulen nå. Fikk heldigvis en hvit jul og som jeg ønsket meg i år. Ikke ofte vi har det her på vestlandet som jeg bor.  Jeg tenker ikke på jul hver dag året rundt men ofte vil jeg si at jeg  får slike julestunder der jeg gleder meg til forjulstiden og julen. Jeg må og se på 3 nøtter til Askepott på julaften, ellers føler jeg noe mangler for meg på julaften. Godt å sette pris på de gledene en forbinder med julen. Men jeg tror at jeg hadde blitt lei av julen hvis den hadde vært oftere enn en gang i året. Noe å glede seg til et helt år er godt og fint å se frem til. Så du TS og andre som liker julen ekstra godt, det er bare koselig at vi har noe å glede oss over. Fortsett med å glede dere over julen, for det gjør jeg. Har allerede ordnet et par julegaver til neste års jul og. Handle på salg gjør jeg året rundt. 

Anonymkode: c62b8...fa0

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør! Hele livet mitt dreier seg rundt jul😂 Det er jula som er midtpunktet og målet med livet. Så fort den er over begynner jeg å glede meg til neste jul. Ikke sånn å forstå at jeg ikke har andre gleder i livet, eller andre ting å gjøre - jeg liker alle årstider og ser alltid frem til mye annet også, men det er liksom jula som står øverst til enhver tid. 

Jeg ser ikke julefilmer hele året, og hører ikke på julemusikk, men jeg fryder meg hver gang det feks. kommer en juleepisode i en serie. 

Jeg er heller ikke den som pynter i november, for jeg synes ikke man skal vanne ut jula, da mister den glansen. Jeg pynter til advent i desember og til jul når det nærmer seg lille julaften. 

Anonymkode: dbea8...12a

Skrevet

Jeg elsker også jul, og tenker på jul hele året. Planlegger, drømmer om, kjøper inn, og teller ned til jul. Smuglytter til julemusikk, leser romantiske julebøker og ser julefilmer.

Men er nøye på at jul i huset er fra lille julaften til 13. januar. 

Starter med å pynte litt til første søndag i advent, men juletre og full jul, blir det ikke før 23.

Så selv om jeg tenker jul hele året, feirer jeg ikke før det er jul.🎄🎅

Anonymkode: f27bf...644

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den største julestemningen kan jeg gjerne få rundt 1.desember, mens julestemningen er fraværende i jula. Litt rart, men tror det har med at julen er et stort mas. Julestemningen kommer med julefred. Når jeg får ro og ikke har noen planer annet enn å kose meg. Det får jeg sjeldent i jula.

Anonymkode: 3afd6...3f8

Problemet er at det er vanskelig å holde julestemningen lenge. Når du begynner så tidlig er det ikke rart du blir lei. For min del pynter jeg til jul og setter opp juletreet 23. desember. Til nød 22. om jeg skal bort. Da kommer julestemningen når den skal og gjør juletiden til noe skikkelig spesielt. Hadde jeg vasset rundt med huset fullt av pynt fra 1. desember så hadde det utvannet julen for min del og jeg hadde blitt skikkelig lei.

Anonymkode: 00192...609

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke så godt jul lenger. Etter jeg ble voksen og selv må stresse med middag og hele greia så har det mista litt sin sjarm. Men.. kanskje i juli, kanskje i august, når kalenderen viser 24. så tenker jeg «nå er det bare 4 måneder til jul», og må gjerne dele med andre hvor lenge det er til jul😅 Tenker på det hver 24. etter det. Så jeg tenker på jul nesten halve året iallfall😂

Anonymkode: b3eed...7ed

Skrevet

Jeg tenker på det hele året. Begynner allerede i romjula med å se på salg og se etter gaver til neste jul. Kjøper litt her og der hele året, både til kalendre og gaver. Jeg tenker på julekort osv hele året og. Med julemusikk og julefilmer hører med fra slutten av november. 

Skrevet

Jeg tenker sporadisk på jul gjennom hele året. Jeg ser ikke julefilmer, hører ikke på julemusikk og har ikke julepynt annet enn i desember, men innimellom tenker jeg på hvem vi skal feire med det året, får idéer til julegaver, julekalenderinnhold eller ny julebakst jeg vil prøve og slike ting. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og brukerdebatt. Tråden er i tillegg ryddet for siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...