AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Jeg har to eldre brødre som har barn. Brødrene mine og svigerinnene mine vil hele tiden at jeg skal hjelpe til med å passe barna deres og stille opp, for jeg er på AAP og de sier jeg sitter hjemme hele dagen uansett. Det virker ikke som de forstår hvor sliten jeg blir og at jeg trenger mye ro. Før jeg visste at jeg hadde asperger, gikk jeg fortsatt på AAP, og jeg måtte stille opp hele tiden og hjelpe de med barna. De forstod ikke at jeg var syk, og de slet meg helt ut. Jeg følte meg invadert og hadde sammenbrudd hver dag, men jeg klarte ikke forklare, og når mamma forklarte ble de bare sure og mente jeg var lat. Nå har jeg nylig fått vite at jeg har asperger, så skal bli uføretrygded pga mine utfordringer. Hvordan skal man egentlig forklare de mennesker som ikke evner å forstå andre enn seg selv? Vurdere å flytte til nord-krige eller et annet land for å få fred. Jeg kan være tante og komme på besøk iblant, eller tantebarna mine kan komme på besøk til meg iblant, men jeg kan ikke se de hver eneste uke. Jeg får aldri slappe av eller få ro og fred. Anonymkode: 87c1a...34b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Prøv å skaffe en del dokumentasjon om autisme og gi de lesestoffet. Hvis de ikke forstår da heller, så er det ingenting du kan gjøre med det uten å bare trekke deg tilbake en periode. Anonymkode: a6e41...9f5 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Jeg tenker at asperger er irrelevant. Du velger uansett selv om du ønsker å passe barn eller ikke. Det er ikke ditt ansvar at de har barn Anonymkode: ffc87...e44 25
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 De er så avhengige av at jeg alltid stiller opp, og jeg føler at de ødelegger livet mitt. Sier jeg ifra blir de sure. De bare utnytter meg. Anonymkode: 87c1a...34b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Diagnose er irrelevant. Du skal ikke være nødt til å vise legeerklæring for å slippe å bli pådyttet andres unger i tide og utide. Anonymkode: a8c3d...ac5 5
Balian d'Ibelin Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Si nei og si at de sine unger er ikke ditt ansvar og ikke bry deg om de blir sure 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 Bare si nei. Det er de som har valgt å få barn. Ikke ha dårlig samvittighet du. Anonymkode: d6174...eec
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 Ja, jeg er glad barna, men jeg kan ikke sette livet mitt på vent for å være en ekstramor. Anonymkode: 87c1a...34b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 Har selv en søster som er barnløs og på AAP for øyeblikket, og jeg hadde aldri krevd at hun skulle passet mine barn på grunn av at hun går hjemme. Det er jo jeg som har valgt å få barn, ikke hun. Barna mine er mitt ansvar, og jeg kan ikke og hadde heller aldri kommet til å krevd at noen andre skulle tatt seg av dem. Sett ned foten og si det som det er, du er glad i tantebarna dine men har ingen ønske om å være barnevakt så ofte. Du ønsker å være en vanlig tante som kan komme på besøk uten å være barnevakt. De har valgt å få barn, det har ikke du. Anonymkode: a0428...046 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 Ja til å gi dem informasjon om aspergers. Du kan også linke til en youtube video du føler forklarer det ok. Det burde de orke å se. Ellers kan du ikke ta ansvar for hva andre mener og blir sure for. Jeg har også aspergers syndrom. Jeg tar meg alt for nær av hva andre mener om meg. Og jeg er ofte redd for at jeg ikke er snill nok eller stiller nok opp. Det er litt mitt ansvar å prøve å blåse litt i hva andre mener. Du veit best selv. Du trenger å passe på deg selv, være så sær du trenger for å ha et ok liv. Anonymkode: 04ee7...548 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 Vi har aldri noen som passer barna våre, og det går greit det og. Om ikke det går an å snakke med brødrene dine, snakk med partneren til brødrene dine om at du ikke vil. Det er rart at brødrene dine ikke respekterer dine tilbakemeldinger. Anonymkode: c254a...abe 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #12 Skrevet 29. desember 2021 On 12/28/2021 at 11:15 PM, AnonymBruker said: Jeg tenker at asperger er irrelevant. Du velger uansett selv om du ønsker å passe barn eller ikke. Det er ikke ditt ansvar at de har barn Anonymkode: ffc87...e44 Men, om de er så egoistiske som du fremstiller kan info om asd sikkert fungere. Da vil de neppe la noen med mangel på eksekutive funksjoner og lav evne til å å lese andres følelser passe barna. Anonymkode: ffc87...e44
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 1.14): De er så avhengige av at jeg alltid stiller opp, og jeg føler at de ødelegger livet mitt. Sier jeg ifra blir de sure. De bare utnytter meg. Anonymkode: 87c1a...34b De kan bare bli sure. Det er ikke ditt ansvar å passe deres barn, slik de kan ta seg en pust i bakken. Besøk de kår du har lyst, og ikke noe mer Anonymkode: df059...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 Kunne du fått hjelp av fastlegen din? Et skriv? Anonymkode: 159da...e25
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 Det her er ganske vanlig. Når nermeste familie ikke ser noen gips, så tror de at du kan stille opp med alt mulig, fordi du bare går hjemme. Og glemmer at hadde du kunnet stille opp med, alt mulig, så hadde man jo vært i jobb og ikke hjemme. Jeg har lite kontakt med barnebarna. Selv om jeg har forklart at jeg har begrensinger ca 4-5 timer max, før jeg ikke er istand til å passe de. Så kommer de å henter etter 6-8-9 timer. Det blir mange timer barna må klare seg selv, fordi jeg ikke fungerer. Og det kan jeg ikke ta ansvar for. Ikke vil jeg bli sykere heller, så jeg må jo da velge å bli sykere eller å la en 3 åring og 6 åring klare seg selv. Det går ikke. Har prøvd å sagt fra at, hvis de skal sove over kan de komme litt sent på kvelden. Ca 2 timer før leggetid. Og bli hentet innen 13-14 dagen etter. Det går på grensa fint. Men barna blir hentet 18-19. Rett før leggetid igjen. Og da har jeg holdt på å sovne fra de 1000ganger siden kl 13. Og nekter å innse problemet. Så da har jeg isteden måtte si nei til å ha de her sånn. Og det er trist. Men har ikke noe valg når foreldrene ikke evner å forstå eller ra hensyn til det jeg sier Anonymkode: 9cddb...edd 1
Ferreira Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 22.00): Før jeg visste at jeg hadde asperger, gikk jeg fortsatt på AAP, og jeg måtte stille opp hele tiden og hjelpe de med barna. De forstod ikke at jeg var syk Bare for å klargjøre, man er ikke syk fordi man har asperger syndrom. Det er for øvrig bare å si nei. Man har ingen plikt til å være barnevakt for nevøer og nieser. 1
Rosatoast Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 Det at du går på AAP har ingen sammenheng med at du ikke kan sitte barnevakt, du er heller ikke syk fordi du har aspergers. Du må sette ned foten og si at du er helt uinteressert i å sitte barnevakt, og at det ikke er aktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 Kan du si at siden legen ikke ser noen bedring og skulle ønske å se om du kunne jobbe litt skulle du prøve å ikke ta på deg oppgaver fra familie som sliter deg ut en periode for å se om du får mer energi? Bytt ut til det som passer i din situasjon... Anonymkode: 21be4...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå