xQueenKx Skrevet 6 timer siden #41 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er glad vi ikke er religiøse. Anonymkode: 2f8d5...f66 Humanetisk konfirmasjon er også en greie... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #42 Del Skrevet 5 timer siden Har en gutt på 6, jeg har ikke begynt i hvert fall. Har ikke råd til å spare noe mye ekstra, setter 500 kroner på en fondskonto til ham hver måned, men den skal helst gå til bolig eller noe annet nyttig. Ikke en fest 😛 Har "heldigvis" ikke stor familie på min side. Hvis pappaen vil invitere gud og hvermann på sin side så får han betale sin del og jeg min del. Anonymkode: fb257...0b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #43 Del Skrevet 4 timer siden xQueenKx skrev (1 time siden): Humanetisk konfirmasjon er også en greie... At man ikke er religiøs gjør ikke at man er forpliktet til å følge en annen saueflokk. Anonymkode: 2f8d5...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 3 timer siden #44 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): At man ikke er religiøs gjør ikke at man er forpliktet til å følge en annen saueflokk. Anonymkode: 2f8d5...f66 Selvsagt ikke. Men at man ikke er religiøs, betyr ikke at man ikke konfirmeres. Du gjør som du vil, selvsagt. Religiøs eller ei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #45 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skal man bruke flere år på å spare? En konfirmasjon kunne vi glatt betalt på et par måneders sparing. Har nok på buffer til å betale for en konfirmasjon i dag om jeg ønsket det. Anonymkode: 375ab...939 Er ikke alle som har mulighet til å spare opp 50000 på et par måneder, ei heller svi av en bufferkonto. Så da må man spare. Anonymkode: e95f8...e09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #46 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 4.13): Jeg har ikke tenkt til å gi mine barn noe mer enn festen. De trenger ikke pengegaver i tillegg. Håper egentlig de har vett nok til å ikke ville konfirmere seg. Det er en tullete tradisjon som ikke har noe sted i en sekulær nasjon. Synes faktisk det er på grensen til perverst hvor mye enkelte gir sine barn. Da jeg konfirmerte meg (år 2000) var det ingen som fikk slike gaver. Selv de med rike foreldre fikk ikke en brøkdel av hva barn får nå. Presset om å gi barn masse penger er ingenting annet enn en statuskonkurranse blandt foreldre. Nordmenn har blitt sykelig opptatt av status med årene. Det hele er faktisk ganske kvalmt. Anonymkode: a65dd...670 Hæ? Det er vel knapt en kultur som ikke har en markering ved overgang fra «barn til voksen». Syntes det er nidtrist med de som velger å ikke markere noe for barna sine, ikke dåp, ikke navnedag, ikke konfirmasjon/borgelig konf. Og jammen skal ikke bryllup også sløyfes… jaja, dem om det. Anonymkode: 99330...3b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #47 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Gjorde det samme i 1992. husker jeg var litt misunnelig på venninne mine som fikk så mye smykker og penger og bunader , men sto fast ved at jeg ikke ville « hykle». Fikk Sølje av mor- mor for hun ville ikke gjøre forskjell på meg og kusinene mine, men jeg hadde jo ikke bruk for det 😅. Ellers fikk jeg ingenting « ekstra» i 15- års gave. Min datter skal få bunad om hun ønsker seg det, hvis ikke skal hun få et fint smykke. Anonymkode: 419bc...c81 Hvorfor ikke markere barnet med en fest? Trenger jo hverken å være i kirkelig eller i regi av HEF for å gjøre det😊 Anonymkode: 99330...3b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skal ikke barna jobbe for pengene og lære og spare selv? Hva med sommerjobb og slik ? Jeg mener foreldre som legger alt opp i barnas hender gjør de en stor bjørnetjeneste. Ikke rart ingen ungdom gidder å jobbe når de får alt tilrettelagt slik. Og nå tenker jeg på førerkort og bolig. Jobber de hardt så kommer de dit. Anonymkode: 2baf8...6c8 Det er da ingen motsetninger her? Å spare barnetrygden gjør da ikke barnet selvforskynt resten av livet? Anonymkode: 99330...3b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå