Gå til innhold

Mamma er rasende, og min søster snakker ikke til meg. Mener jeg ødela julen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg studerer i Oslo og har familien min på Sørlandet. Jeg har vært hjemme på Sørlandet nå i julen og feiret hos mamma og pappa, med søsteren min og hennes barn. Jeg følte meg litt uggen i går og kjøpte en hurtig test fra normal i dag. Den var positiv så jeg har nå tatt pcr test og venter hjemme på resultatet. Jeg har gjort alt riktig her føler jeg. 

MEN! Så forteller jeg jo til mamma og pappa at jeg fikk positiv test i dag og har vært og tatt pcr test. De klikker!! For nå må de også teste seg, være i karantene, selskapet på nyttårsaften ryker mest sannsynlig osv. Søsteren min pakket sakene sine og reiste hjem til sin leilighet og skreik til meg at jeg har ødelagt hele julen for hele familien ved å ta den hurtigtesten. Og om hvor jævlig jeg er og at takket være meg er alt ødelagt, osv….. foran stakkars niesene mine.. de kjørte av gårde i sinne og ba meg aldri kontakte henne igjen! 😳 (hun kan være oppfarende og dramatisk, men så sint har jeg ikke sett henne i voksen alder). 

mamma og pappa er kjempe sinte på meg og anklager meg for å ha ødelagt for dem i forhold til jobb og da dette selskapet på nyttårsaften. De ba meg bare reise hjem. Når jeg sa jeg ikke akkurat kan sette meg på bussen til Oslo med positiv test fikk jeg beskjed om at det var fullstendig mitt eget problem når jeg hadde vært så dum å teste meg midt i julen! 

så her sitter jeg… på gamle barnerommet mitt hjemme hos mamma og pappa i Kristiansand og er uønsket. Kommer meg ikke til Oslo og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. jeg sitter her og gråter nå når jeg skriver dette.. 😓 hva skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: f8f6f...b4d

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Disse folkene er jo klin gærne. Stakkar deg.

Skrevet

Forstår de godt. 

Det ironiske er at sykdom ikke er nevnt med et ord. 

Det er altså testingen og karantenen som er problemet. Og nå kommer massetesting. 

Anonymkode: 5a765...c17

• Liker 33
Skrevet

Så du har testet positivt for covid og alt de tenker på er et selskap de ikke får hatt? Sympatiske folk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, 

jeg studerer i Oslo og har familien min på Sørlandet. Jeg har vært hjemme på Sørlandet nå i julen og feiret hos mamma og pappa, med søsteren min og hennes barn. Jeg følte meg litt uggen i går og kjøpte en hurtig test fra normal i dag. Den var positiv så jeg har nå tatt pcr test og venter hjemme på resultatet. Jeg har gjort alt riktig her føler jeg. 

MEN! Så forteller jeg jo til mamma og pappa at jeg fikk positiv test i dag og har vært og tatt pcr test. De klikker!! For nå må de også teste seg, være i karantene, selskapet på nyttårsaften ryker mest sannsynlig osv. Søsteren min pakket sakene sine og reiste hjem til sin leilighet og skreik til meg at jeg har ødelagt hele julen for hele familien ved å ta den hurtigtesten. Og om hvor jævlig jeg er og at takket være meg er alt ødelagt, osv….. foran stakkars niesene mine.. de kjørte av gårde i sinne og ba meg aldri kontakte henne igjen! 😳 (hun kan være oppfarende og dramatisk, men så sint har jeg ikke sett henne i voksen alder). 

mamma og pappa er kjempe sinte på meg og anklager meg for å ha ødelagt for dem i forhold til jobb og da dette selskapet på nyttårsaften. De ba meg bare reise hjem. Når jeg sa jeg ikke akkurat kan sette meg på bussen til Oslo med positiv test fikk jeg beskjed om at det var fullstendig mitt eget problem når jeg hadde vært så dum å teste meg midt i julen! 

så her sitter jeg… på gamle barnerommet mitt hjemme hos mamma og pappa i Kristiansand og er uønsket. Kommer meg ikke til Oslo og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. jeg sitter her og gråter nå når jeg skriver dette.. 😓 hva skal jeg gjøre?? 

Dette høres ikke troverdig ut. Mener de virkelig at du skulle latt være å teste deg? Jeg kom ikke på nå at jeg skulle være SINT på mannen min som smittet hele familien vår rett før jul… nå har vi alle hatt omikron…  kan feire nyttår da og vi kunne heldigvis feire julen sammen. 

Vi aner ikke hvor mannen min ble smittet. Det må ha vært i en butikk, selv om han brukte munnbind. 

Anonymkode: 08b3a...d86

• Liker 9
Skrevet
Chroma skrev (Akkurat nå):

Så du har testet positivt for covid og alt de tenker på er et selskap de ikke får hatt? Sympatiske folk. 

Lol. Er jo sånn det er. Er jo karantenene som skaper problemene. Ikke sykdommen. 

Anonymkode: 5a765...c17

• Liker 30
Skrevet

Hæ?? Er de sure fordi du testet deg? Hvis d var noe de burde blitt irritert over (ikke sure), så ville det vært at du ikke isolerte deg så fort du fikk positiv hurtigtest. Jeg hadde gått rett inn på rommet jeg sov på, og holdt meg der, og heller bedt familiemedlemmer om å hente drikke og mat osv. Jeg skjønner at søsteren din pakket og ville hjem, men ikke fordi du tok testen, men fordi testen var positiv, klart de vil prøve å unngå å bli smittet. Men sur går det jo ikke an å bli for dette? Hvor er medfølelsen ovenfor deg som faktisk har blitt syk?? Ja, nå må jo hele familien din i karantene da, så nyttårsfesten ryker, men de kan jo feire sammen?

Anonymkode: 788cb...6af

• Liker 15
Skrevet

Familien din er noen skikkelige rævhål. Håper de sier unnskyld når de har fått summet seg litt. 

Du har gjort alt rett! Selvfølgelig kjipt med karantene og isolasjon,  men sånn er det for svært mange nå..

Anonymkode: d7dc2...aef

• Liker 43
Skrevet

Jeg vet bare ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå.. jeg må jo være i karantene. Men når alle er så sinte og jeg ikke er ønsket her lenger blir alt bare så vondt 😓 jeg hadde aldri i min villeste fantasi forventet denne reaksjonen 😓

• Liker 19
Skrevet

Folk blir frustrerte fordi du er jo ikke noe særlig syk, og det skal ødelegge for dem. En ting om du var veldig syk.. du gjorde jo alt riktig, men samtidig ble det feil. 

Men håper de gir deg en god klem når frustrasjonen er over. Ikke godt å bli behandlet slik, men vit at denne situasjonen får frem det verste i folk..

• Liker 8
Skrevet

Men du føler deg ikke spesielt dårlig, bare litt uggen? Hvorfor ta test da? Hadde også blitt forbannet på deg. 

Anonymkode: 20ba8...9b1

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet bare ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå.. jeg må jo være i karantene. Men når alle er så sinte og jeg ikke er ønsket her lenger blir alt bare så vondt 😓 jeg hadde aldri i min villeste fantasi forventet denne reaksjonen 😓

De må jo roe seg når de får summet seg litt? Eier de ikke medfølelse og sympati? Jeg syns så synd på deg😔 Hvordan er formen din? 

Anonymkode: 788cb...6af

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kjenner ingen som du kan låne en bil av så du kan reise hjem? Det høres forderdelig ut å være innelåst i et hjem så lenge når du er uønsket der. For noen drittforeldre. Hadde kuttet kontakten med dem hvis jeg var deg. 

Anonymkode: b604d...6b6

• Liker 18
Skrevet

Ordner de mat til deg??? fy fan for en gjeng🙄

Anonymkode: c24b2...6a4

• Liker 11
Skrevet

Jeg er vant til å ta test hvis man føler man begynner å brygge på noe. Alle i klassen min gjør jo det.. men jeg skulle visst latt være å teste meg da tydeligvis? 

Må man betale for karantene hotell selv? 

• Liker 13
  • Opprett ny...