AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Fikk i dag følgende epost fra Elvia AS: Ny nettleiemodell har ingen sammenheng med prisjusteringene Elvia og andre nettselskaper foretar i 2022. I 2021 reduserte vi våre priser til kundene, men i 2022 øker prisene fordi høyere strømpriser har mangedoblet våre kostnader for strøm som går tapt i kraftnettet. Disse må nettselskaper som Elvia kjøpe tilbake til spotpris. Det er NVE som regulerer inntektene til nettselskapene. Anonymkode: f8940...c3a 1
Pachka Sigaret Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Jeg skjønner ingenting? Jeg er en av de få som vil få akkurat samme nettleie av den nye modellen, og for min del så ser jeg ikke noe galt i den nye modellen. Det at regjeringen nå feiger ut og ber strømselskapene snu er helt utrolig! De har brukt så mange år på å reformere denne nettleien og så klarer de ikke å gjøre det likevel... Herregud.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Haha, det går visst ikke an å vinne. Med mindre man er strømprodusent, og kan selge strøm til ågerpriser - nå også med sugerør i statskassen. Anonymkode: 0b801...176 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå