Kake-Kari78 Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Min niåring har hatt astma siden han var to år, litt av og på med hvor dårlig han er og hvor ofte han må bruke medisiner. Nå i høst har han vært mye dårligere enn på lenge, og har måttet bruke flutide og ventoline hver dag, og hatt mange episoder på skolen med pusteproblemer der han måtte ta ventoline raskt. Jeg har derfor vært litt bekymret for om han skulle få korona på toppen av dette. Derfor leste jeg alt jeg kunne finne om dette tidligere i høst (på engelske nettsider), og så at det var veldig lite som tydet på at det var større risiko for alvorlig forløp av korona hos astma-barn. Så fikk han korona nå i slutten av november, da det gikk smitte i klassen hans, og det gikk helt fint. Han var helt asymptomatisk, og ble egentlig ikke dårlig i det hele tatt, det eneste han merket var at smak og lukt var litt påvirket i noen dager. Så det var overhode ikke noe problem- og nå er jeg nesten litt glad for at han har hatt det, så vet jeg at det gikk fint 😊 2
Lillebanan Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2021 Tusen takk for svar. Betryggende lesing. 1
Grapefruktjus Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Har en 9åring med astma som har hatt en skikkelig dårlig høst og hostet hele tida. Måtte ta medisiner for å komme seg opp trappene hjemme... Har hatt svært mange fraværsdager i år pga mye hoste hele nettene og påfølgende dårlig form. Går på symbicort og har mange dager brukt maksdosen for å klare å være aktiv med vennene. Så jeg har virkelig vært smånervøs for korona denne høsten. Barnet fikk korona nå i jula. Fikk litt laber form. Men ellers ingen symptomer. Og det kom ikke et host på de 6 dagene barnet var i isolasjon. Ikke ett. (Det er faktisk det lengste vi har gått uten host siden sommerferien 🤪).. Så for oss gikk det helt fint. Noe som var veldig betryggende. 😊 1
Rockesau Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 En med mye astma fikk kun diare som symptom. En annen med mild astma hadde litt tungt for å puste i 1-2 timer med feber. Ellers fin form. Alder 4-6 år. Hørt at det ikke er så ille med astma og covid heldigvis. 1
Anbefalte innlegg