Gå til innhold

Er intelligente mennesker mer umodne enn andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg fks på Elon Musk, Donald Trump og Magnus Carlsen. De har alle en tendens til å oppføre seg veldig barnslig som å ikke beherske sinne og frustrasjon, samt å si ting veldig spontant og ubetenksomt. Siste gjelder kanskje ikke Carlsen, men ihvertfall de to andre. Det fins nok flere eksempler. 

Anonymkode: fae39...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldretusse

Synes ikke Donald Trump virker så veldig intelligent for å være ærlig. 

Endret av Huldretusse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldretusse skrev (1 minutt siden):

Synes ikke Donald Trump virker så veldig intelligent for å være ærlig. 

Han er nok det, selv om han ikke er geni. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tviler

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke, det kan jo hende. Han har vel arvet mye penger? Men nå finnes det dårlige og gode mennesker helt uavhengig av intelligens og makt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldretusse skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke, det kan jo hende. Han har vel arvet mye penger? Men nå finnes det dårlige og gode mennesker helt uavhengig av intelligens og makt da. 

Jeg mener ikke at umodne mennesker er dårlige mennesker. Jeg lurer på om det er en sammenheng. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som føler seg veldig intelligente ser ofte ikke behov for å følge de samme normene som alle andre. 

Anonymkode: b0b96...b3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldretusse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener ikke at umodne mennesker er dårlige mennesker. Jeg lurer på om det er en sammenheng. 

Det tror jeg ikke har noen sammenheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elon Musk er jo autistisk, og man skal heller ikke se bort fra at Magnus Carlsen er det, selv om det ikke er bekreftet, Når det gjelder Donald Trump så handler det nok om å appellere til en viss type mennesker.

Anonymkode: a740a...e44

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke brukere her svare på det som er spørsmålet? Gjerne komme med eksempler som underbygger, eller motbeviser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump er da ikke spesielt intelligent, skjønner ikke hvorfor du nevner ham i samme åndedrag som de andre to. Musk er vel på autismespekteret, så hans oppførsel er jo preget av det. 

Anonymkode: 271da...fee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ikke brukere her svare på det som er spørsmålet? Gjerne komme med eksempler som underbygger, eller motbeviser. 

De gjør jo det, de sier det er ingen sammenheng i eksemplene du kommer med siden den ene ikke er intelligent og den andre autistisk. Så da har du bare Carlsen igjen på lista, og det hvertfall lite å generalisere ut fra. 

Anonymkode: 271da...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da tenker jeg fks på Elon Musk, Donald Trump og Magnus Carlsen. De har alle en tendens til å oppføre seg veldig barnslig som å ikke beherske sinne og frustrasjon, samt å si ting veldig spontant og ubetenksomt. Siste gjelder kanskje ikke Carlsen, men ihvertfall de to andre. Det fins nok flere eksempler. 

Det du snakker om er narsissisme, ikke vanlig barnslighet 

Anonymkode: 10159...319

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har jo fått svar...

Anonymkode: b0b96...b3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mange uintelligente mennesker, men jeg kjenner kun en person som er umoden. Det avskriver jeg heller til at han er mann, da, noen menn er bare rare og mangler selvinnsikt og ydmykhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvsagt er de ikke det. 

Men folk som er misunnelige på intelligensen skulle nok gjerne ønske at det var en slik sammenheng. 

Anonymkode: 930e5...bb3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er ikke en sammenheng. Ofte er de mest intelligente bare annerledes. For noen betyr det at de er barnslige, men ofte synes jeg heller de virker ganske trauste og kjedelige. 🤣

Jeg tror bare du legger mer merke til de barnslige fordi du kanskje forventer at de skal oppføre seg mer voksent? Alle mennesker er sammensatte, men jeg tror ikke trenden er at de mest intelligente er de mest barnslige. Men forskjellen i forventning og oppførsel er så stor at du blir overrasket og derfor husker de.

Når du tenker på dumme white trash folk, tenker du ikke at de som gruppe er mer barnslige? Når voksne folk skriker til hverandre istedenfor å snakke, når de oppfører seg som Karens i butikker, når de kjører rundt og skyter med rifler ut av vinduene mens de hyler "Yiiiiihaw!". Synes det er mer barnslig enn å vise et tydelig irritert kroppspråk når man ha tapt et intellektuelt spill man har investert mye krefter og ressurser i.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner ikke så mange uintelligente mennesker, men jeg kjenner kun en person som er umoden. Det avskriver jeg heller til at han er mann, da, noen menn er bare rare og mangler selvinnsikt og ydmykhet.

Jeg tenker jo på dem som er ganske mye over snittet. Vet jo om noen privat også, og det er samme tendensen der. Skjønner ikke forpliktelser, blir fort furtne og sinte. Ene fester mye i en alder av 42. De har begge yrker som krever veldig høy utdannelse, og er uten tvil svært intelligente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det du snakker om er narsissisme, ikke vanlig barnslighet 

Anonymkode: 10159...319

Musk er lunefull, smålig og narsissistisk, akkurat som en gjennomsnittlig toåring.

Anonymkode: 5888a...dba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (2 minutter siden):

Der er ikke en sammenheng. Ofte er de mest intelligente bare annerledes. For noen betyr det at de er barnslige, men ofte synes jeg heller de virker ganske trauste og kjedelige. 🤣

Jeg tror du bre legger mer merke til de barnslige fordi du kanskje forventer at de skal oppføre seg mer voksent? Alle mennesker er sammensatte, men jeg tror ikke trenden er at de mest intelligente er de mest barnslige. 

Når du tenker på dumme white trash folk, tenker du ikke at de som gruppe er mer barnslige? Når voksne folk skriker til hverandre istedenfor å snakke, når de oppfører seg som Karens i butikker, når de kjører rundt og skyter med rifler ut av vinduene mens de hyler "Yiiiiihaw!". Synes det er mer barnslig enn å vise et tydelig irritert kroppspråk når man ha tapt et intellektuelt spill man har investert mye krefter og ressurser i.

Jeg tror det er forskjell på å være enkel og det å være uintelligent. Du er helt klart inne på noe. Jeg forventer muligens mer av de mer intelligente. Spesielt om de har solid utdannelse. Det er kanskje der det skorter på de tre eksempler jeg kom med. At det er mangel på kunnskap rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...