AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Hadde covid i oktober og ble dårlig igjen i slutten av november. Fikk trykk bak øyne, ører og hals. Fikk rinexin av lege og gikk på det i 14 dager. Ble mye bedre men ble verre igjen dagen etter jeg slutta. Dro rett på legevakta for jeg ble GAAL av trykket, der så legen at ørevoksen var steinhard og pressa på trommehinna. Jeg har vært kvalm, svimmel og trykk bak øyne og hode i nå 4 uker, og fikk henvisning om 2 mnd. Dvs jeg må gå 12 uker å ha det slikt. Synet mitt flimrer og føler meg jævlig. Hvordan kan jeg få time raskere? Jeg klarer meg men jeg blir ekstremt redusert av trykket i øynene og flimringen, den skremmer meg mest. Er det ikke slik at man kan velge behandlingssted? Anonymkode: fede6...492
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Det pleier også å stå i innkallingen at du kan ta kontakt hvis du blir verre eller hvis du mener at du behøver å få hjelp tidligere. Anonymkode: 0cac9...431 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Har du prøvd disse produktene? Anonymkode: 741dc...016 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Og hvis du allerede bruker ovennevnte produkter uten effekt: Hva med alminnelig matolje? Det er noen som drypper med jevne mellomrom - det bløtgjør og smører slik at voksen ikke ikke setter seg. Anonymkode: 741dc...016 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Om du har volvat eller aleris i nærheten har de gjerne mye kortere ventetid enn det offentlige helsevesenet. Anonymkode: d0f3e...d58 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Skal du ha henvisning til spesialist for å fjerne ørevoks?!? Du kan forsøke å løse opp proppen selv, enten ved det som er bilde av over, eller ved å ha jordnøttolje i øret, tett igjen med en bomullsdott og la det virke et par dager og så spyle ut med en stor sprøyte. De fleste fastlegekontor kan også hjelpe med dette. Anonymkode: 150a1...699 7
nordlending Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Er det noen andre der du bor som har avtale med det offentlige? Fikk selv time i løpet av et døgn etter jeg var hos fastlegen, da jeg hadde veldig vondt i øret.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde covid i oktober og ble dårlig igjen i slutten av november. Fikk trykk bak øyne, ører og hals. Fikk rinexin av lege og gikk på det i 14 dager. Ble mye bedre men ble verre igjen dagen etter jeg slutta. Dro rett på legevakta for jeg ble GAAL av trykket, der så legen at ørevoksen var steinhard og pressa på trommehinna. Jeg har vært kvalm, svimmel og trykk bak øyne og hode i nå 4 uker, og fikk henvisning om 2 mnd. Dvs jeg må gå 12 uker å ha det slikt. Synet mitt flimrer og føler meg jævlig. Hvordan kan jeg få time raskere? Jeg klarer meg men jeg blir ekstremt redusert av trykket i øynene og flimringen, den skremmer meg mest. Er det ikke slik at man kan velge behandlingssted? Anonymkode: fede6...492 Fastlegekontor skyller. Må det skrapes ut mÅ du til spesialist. Evt kan du bestille privat f.eks ved Volvat eller Aleris Anonymkode: dcf71...cec 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Dra til Volvat. Jeg hadde problemer med ørene mine og måtte gjøre det. Kjipt å betale masse, men det var verdt det denne gangen. Anonymkode: fcff0...f29 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om du har volvat eller aleris i nærheten har de gjerne mye kortere ventetid enn det offentlige helsevesenet. Anonymkode: d0f3e...d58 Ja det er det beste. Anonymkode: fcff0...f29 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd disse produktene? Anonymkode: 741dc...016 Jeg har samme problem som TS i perioder, og det produktet der er totalt nyttesløst. Dyrt og fungerer ikke. Anonymkode: b18cb...38f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Jeg har det slik, bare putter en ladning krem i øret, dagen etter er det løst og faller ut. Anonymkode: cf211...1c2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde covid i oktober og ble dårlig igjen i slutten av november. Fikk trykk bak øyne, ører og hals. Fikk rinexin av lege og gikk på det i 14 dager. Ble mye bedre men ble verre igjen dagen etter jeg slutta. Dro rett på legevakta for jeg ble GAAL av trykket, der så legen at ørevoksen var steinhard og pressa på trommehinna. Jeg har vært kvalm, svimmel og trykk bak øyne og hode i nå 4 uker, og fikk henvisning om 2 mnd. Dvs jeg må gå 12 uker å ha det slikt. Synet mitt flimrer og føler meg jævlig. Hvordan kan jeg få time raskere? Jeg klarer meg men jeg blir ekstremt redusert av trykket i øynene og flimringen, den skremmer meg mest. Er det ikke slik at man kan velge behandlingssted? Anonymkode: fede6...492 Hvorfor ble ikke ørene dine skylt der og da på legesenteret etter at legen oppdaget det? Forrige gang jeg hadde dette problemet fikk jeg beskjed av legen om at dette var noe av det verre han hadde sett, og sendte meg rett til rommet ved siden av. Der spylte de ørene mine i 5min, jeg fikk en salve, og problemet var løst. Synes det var rart gjort av legen din. Anonymkode: b18cb...38f 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Skal du ha henvisning til spesialist for å fjerne ørevoks?!? Du kan forsøke å løse opp proppen selv, enten ved det som er bilde av over, eller ved å ha jordnøttolje i øret, tett igjen med en bomullsdott og la det virke et par dager og så spyle ut med en stor sprøyte. De fleste fastlegekontor kan også hjelpe med dette. Anonymkode: 150a1...699 Ja den var stein og presset på trommehinna. Den var tydligvis såpass stor at hun ikke ville fjerne den hos vanlig lege på legeklinikk. Jeg tenker å ringe dem imorgen og presse på litt, hvis ikke tar jeg saken i egne hender for jeg kan ikke ha det slik. Jeg har ikke særlig vondt og hører greit, merker ikke til selve proppen så sinnsykt godt, men det er bihuletrykket, kvalmen og svimmelheten som er ille. Tror nok hun var bekymret for en eventuell ørebetennelse bak proppen ettersom hun ikke kunne se hva som befant seg bak den. Takk for gode råd, jeg vurderer å bare ordne det med ballonggreie og olje selv ja Anonymkode: fede6...492
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja den var stein og presset på trommehinna. Den var tydligvis såpass stor at hun ikke ville fjerne den hos vanlig lege på legeklinikk. Jeg tenker å ringe dem imorgen og presse på litt, hvis ikke tar jeg saken i egne hender for jeg kan ikke ha det slik. Jeg har ikke særlig vondt og hører greit, merker ikke til selve proppen så sinnsykt godt, men det er bihuletrykket, kvalmen og svimmelheten som er ille. Tror nok hun var bekymret for en eventuell ørebetennelse bak proppen ettersom hun ikke kunne se hva som befant seg bak den. Takk for gode råd, jeg vurderer å bare ordne det med ballonggreie og olje selv ja Anonymkode: fede6...492 Uansett lurt med matolje før du skal «støvsuge» ut klumpen hos ørelege, da blir den mykere og sitter ikke så hardt fast…. (Har prøvd, særs ubehagelig) Anonymkode: 5e0aa...419 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Og hvis du allerede bruker ovennevnte produkter uten effekt: Hva med alminnelig matolje? Det er noen som drypper med jevne mellomrom - det bløtgjør og smører slik at voksen ikke ikke setter seg. Anonymkode: 741dc...016 Vaxol er alminnelig matolje... Anonymkode: 0b0b5...f61 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 Dersom den er stein hard ville jeg spurt fagfolk om det er fare for at du skader tromhinnen dersom du skyller og den slår/dytter/skraper/presser mot øret. Evt hvirdan du kan forsikre deg om at den er myk nok Anonymkode: 7fe1f...bfc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Skal du ha henvisning til spesialist for å fjerne ørevoks?!? Du kan forsøke å løse opp proppen selv, enten ved det som er bilde av over, eller ved å ha jordnøttolje i øret, tett igjen med en bomullsdott og la det virke et par dager og så spyle ut med en stor sprøyte. De fleste fastlegekontor kan også hjelpe med dette. Anonymkode: 150a1...699 Nei!!!! Olivenolje er der beste og bruke, ikke gå med oljen i øret i mange dager!!! 30 min. holder lenge og dusjhodet er suverent. Dette har du ikke greie på. Ikke gi råd, når du ikke har peiling. Anonymkode: 5a331...5f0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei!!!! Olivenolje er der beste og bruke, ikke gå med oljen i øret i mange dager!!! 30 min. holder lenge og dusjhodet er suverent. Dette har du ikke greie på. Ikke gi råd, når du ikke har peiling. Anonymkode: 5a331...5f0 Krem er bedre. Fikk av legen. Anonymkode: cf211...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå