AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 De som jobber fast mer enn 20 timer i uken får 200 prosent på alle ekstravakter. Men oss som allerede jobber i en 100 prosent stilling har liten sjans til å jobbe mer. Så da lønner det seg egentlig med en 60-80 prosent stilling? Anonymkode: 49f24...767
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Her må du skille på overtid og merarbeid. De som går deltid til vanlig må først jobbe opp til det som er ukesgrensen (f.eks 35,5 timer) og dette regnes som merarbied. Der som er over ukesgrensen er overtid. Du oppgir for lite info til å vurdere avtalen, men hos oss er det overtid som utløser mer lønn. Jeg har full stilling og tilbys nå trippel timelønn for ekstravakter, men fritiden min er verdt mer enn det, så jeg takker glatt nei. Anonymkode: c6f9e...a95 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her må du skille på overtid og merarbeid. De som går deltid til vanlig må først jobbe opp til det som er ukesgrensen (f.eks 35,5 timer) og dette regnes som merarbied. Der som er over ukesgrensen er overtid. Du oppgir for lite info til å vurdere avtalen, men hos oss er det overtid som utløser mer lønn. Jeg har full stilling og tilbys nå trippel timelønn for ekstravakter, men fritiden min er verdt mer enn det, så jeg takker glatt nei. Anonymkode: c6f9e...a95 Jeg er ikke TS men har samme koronaavtale. Det står at dette gjelder ut over 20 timer med ekstravakter. Så om jeg har en 80% stilling så må jeg først jobbe 100% også jobbe 20 timer med ekstravakter. ETTER det så kommer de 200% inn? Anonymkode: 1d146...ce4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Her må du skille på overtid og merarbeid. De som går deltid til vanlig må først jobbe opp til det som er ukesgrensen (f.eks 35,5 timer) og dette regnes som merarbied. Der som er over ukesgrensen er overtid. Du oppgir for lite info til å vurdere avtalen, men hos oss er det overtid som utløser mer lønn. Jeg har full stilling og tilbys nå trippel timelønn for ekstravakter, men fritiden min er verdt mer enn det, så jeg takker glatt nei. Anonymkode: c6f9e...a95 Men grensen er jo 20 timer. Så en med en 60 prosent stilling som tar ekstra utenom for å nå opp til hundre tjener ho 200 prosent på hver ekstravakt? Men jeg som har fast 100 får ingenting ekstra. Da må jeg jobbe overtid som deg. Anonymkode: 49f24...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå