Gå til innhold

Familie reiste til Thailand, fikk påvist korona..

Tulla25j

Anbefalte innlegg

Sommernatt skrev (17 minutter siden):

Hvor mange andre enn seg selv klarer de å legge skylden på? Godt gjort at det både er skolen i Norge, TUI, Ambasaden og Thailand som har skylden, men ikke de selv.

Hvor skylder hun på skolen?
Vi har forøvrig barn på samme skole, og skolen gjorde så godt de kunne i den situasjonen som oppsto. De stengte til og med ned uken før jul, jeg tror det var på torsdag 16.12. 

Syntes dette var litt flau lesning, men skjønner at det er en skikkelig kjip jul. Tror forøvrig at «halve skolen» også havnet i karantene i julen, men hjemme :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerte også på denne saken, altså - de er faktisk smittet med corona, ikke satt i karantene eller noe "for sikkerhets skyld"... Dessuten har de havnet på et privat sykehus, som ser over gjennomsnittet bra ut - det eneste som er å reagere på i denne saken, er at de står fram i media og klager på det som har skjedd med dem! 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pinlig! Reagerte også på at hun henger ut både skole og kommune, reiseselskap og Thailand. Tenkte hun at skolen skulle stenge så hun fikk en smittefri ferie? Mye mer kritikkverdig å dra til Thailand,  midt i enn oppblomstring av smitten og med omikron i tillegg. De tok jo en råsjanse ved å dra. Da må man også ta konsekvensene av det. Kan ikke skylde på TUI, alle reisende har ansvar for å oppdatere seg om forhold og karanteneregler  i ferieland. Snakk om ansvarsfraskrivelse. Og så utrolig flaut å gå til media med det….

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi må tenke at dama er 100% stressa og deppa av situasjonen. Ser jo på bildet av henne at hun ikke akkurat er...avslappet. Hun snakker og reagerer nok litt over seg på grunn av den kjipe situasjonen! 

Tenk dere selv a. De har planlagt og gledet seg, og sikkert spart til denne turen. 15 (?) timer på fly, og så rett på et sykehusrom etter et døgn på hotell. Der knuste feriedrømmen!

Så, hun ville nok tenkt mer klart og rasjonelt om hun var i normale omgivelser.

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk vaksinerte det 😂

Neida. Men regel nr 1, man leser seg opp på regler i de land man absolutt må reise til. Det har vært sånn lenge der.

Slike som de her bare understreker at enkelte mangler det meste av evne til å undersøke og tenke selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zebrina skrev (15 timer siden):

Hvor skylder hun på skolen?
Vi har forøvrig barn på samme skole, og skolen gjorde så godt de kunne i den situasjonen som oppsto. De stengte til og med ned uken før jul, jeg tror det var på torsdag 16.12. 

Syntes dette var litt flau lesning, men skjønner at det er en skikkelig kjip jul. Tror forøvrig at «halve skolen» også havnet i karantene i julen, men hjemme :) 

Beklager, jeg trodde dette var samme sak som jeg leste i min lokalavis hvor hun sier dette:

«Hun stiller seg kritisk til at skolen har holdt åpent selv om det har vært mye smitte der. Før forrige helg fikk foreldrene beskjed om at alle skulle komme innom og hente tester og teste barna sine.» 

https://www.oblad.no/familiens-juleferie-i-thailand-ble-korona-mareritt-det-eneste-vi-vil-na-er-a-komme-oss-hjem/s/5-68-1102386?seshat_browser_id=86f5eb5c-2fd0-42a7-8f67-82202cb60405&seshat_client_unix_time=1640773175365&seshat_session_id=7e823b97-1e8e-4a03-abf0-05351de8568b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, Ab_naturals said:

Lurer på hvem som betaler for dette, stod det ikke noe om et privat sykehus også? Kunne vært interessant å vite om forsikringsselskapet tok regningen. 

Er ikke noe reiseforbud lenger, så her gjelder forsikringen som vanlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (1 time siden):

Beklager, jeg trodde dette var samme sak som jeg leste i min lokalavis hvor hun sier dette:

«Hun stiller seg kritisk til at skolen har holdt åpent selv om det har vært mye smitte der. Før forrige helg fikk foreldrene beskjed om at alle skulle komme innom og hente tester og teste barna sine.» 

https://www.oblad.no/familiens-juleferie-i-thailand-ble-korona-mareritt-det-eneste-vi-vil-na-er-a-komme-oss-hjem/s/5-68-1102386?seshat_browser_id=86f5eb5c-2fd0-42a7-8f67-82202cb60405&seshat_client_unix_time=1640773175365&seshat_session_id=7e823b97-1e8e-4a03-abf0-05351de8568b

Jo det er samme sak, bare jeg som ikke har + abonnement der, så har ikke lest det. 

Så utrolig merkelig. Det er jo ikke bare å stenge en skole fordi noen skal til Thailand ......... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zebrina skrev (2 minutter siden):

Jo det er samme sak, bare jeg som ikke har + abonnement der, så har ikke lest det. 

Så utrolig merkelig. Det er jo ikke bare å stenge en skole fordi noen skal til Thailand ......... 

Når det er sagt så var det ganske åpenlyst mye smitte på skolen, fra tidlig i desember så begynte det å bli ganske uoversiktlig. Men det er som sagt ikke bare å stenge en skole. Skolen stengte forøvrig ned 16.12. 
Vi er utrolig mange som havnet i isolasjon og karantene denne julen, uten at - så vidt jeg vet - noen av oss klandrer skolen. Syntes det var veldig merkelig å komme med noe sånt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (8 timer siden):

Jeg på min side stiller meg kritisk til at folk velger å reise til Thailand, for så å bli overrasket når de tester positivt og ikke får spesialbehandling selv om de sutrer, både til UD, TUI og mediene. Hjelpes for en mangel på gangsyn. Det er jo ikke akkurat et sjokk at når man reiser til utlandet må man forholde seg til regelverket i landet man reiser til. Samme om det er korona eller noe annet det gjelder. Jeg skjønner det er kjipt å tilbringe ferien i isolasjon, men det var en risiko de valgte å ta helt selv, og som var velkjent. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

De driter seg ut, akkurat som alle andre som klager over kjipe situasjoner som de selv har satt seg i. 

Når skal folk begynne å klage på seg selv og rette sinnet innover og ta lærdom av det som har skjedd istedenfor å skylde på alle andre og peke rundt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (18 minutter siden):

Jeg på min side stiller meg kritisk til at folk velger å reise til Thailand, for så å bli overrasket når de tester positivt og ikke får spesialbehandling selv om de sutrer, både til UD, TUI og mediene. Hjelpes for en mangel på gangsyn. Det er jo ikke akkurat et sjokk at når man reiser til utlandet må man forholde seg til regelverket i landet man reiser til. Samme om det er korona eller noe annet det gjelder. Jeg skjønner det er kjipt å tilbringe ferien i isolasjon, men det var en risiko de valgte å ta helt selv, og som var velkjent. 

De følte kanskje at siden de var fullvaksinert og med negative tester så var alt greit? Mange som føler seg uovervinnelige med vaksiner og tester. Men det er en risikosport å reise så langt nå og spesielt med barn. Man må i det minste sjekke hyppig hvordan reglene er i ferielandet da ting endrer seg fort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla25j skrev (På 28.12.2021 den 18.49):

https://www.dagbladet.no/nyheter/isolasjon-i-thailand--traumatisk/75028179

Her har man jo driti på draget. Stakkars unger, det er jo ikke de sin skyld.
En ting er å reise, for all del gjør som man vil.. men dumt å klage etterpå, spesielt når du ikke har lest deg opp på reglene i det landet du skal til. Her har de hatt over en mnd på å ombestemme seg og blitt hjemme i julen ettersom corona har blomstret såpass opp igjen. Spesielt skolebarn har jo vært utsatt kort tid før juleferien.

Kort oppsummert: Familie dro til Thailand. Yngste barnet på 9 fikk corona. Mor og barn ble sendt til sykehuset for isolasjon. Noen dager senere fikk 11 åringen påvist corona, far og det andre barnet ble isolert på et annet rom på sykehuset. Så klager foreldrene etterpå og kaller hele opplevelsen traumatisk. For all del kan skjønne at man føler seg mer utsatt på et sykehus, men det er reglene i Thailand per nå. Klager også på TUI og ambassaden for å ikke få mer hjelp, de fikk beskjed om å følge myndighetenes råd. 

rett og slett pinlig. de har ingen grunn til og klage

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å kalle det for traumatisk. Da har du ikke opplevd skikkelig, skikkelig fæle greier før i livet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zebrina skrev (9 timer siden):

Du trenger ikke ha pluss for å lese den saken 😄 Veldig merkelig, den familien… skylde på absolutt alle andre??!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
delias skrev (1 time siden):

Du trenger ikke ha pluss for å lese den saken 😄 Veldig merkelig, den familien… skylde på absolutt alle andre??!!

Å takk for informasjon, den lå som pluss-sak de første dagene og hadde ikke fått med meg at den lå åpen nå. Da må jeg selvsagt lese :) 

Og nå har jeg lest. Veldig merkelig greie å gå ut i media om. 

Men jeg føler absolutt med barna hennes. Det må være skikkelig kjipt. Men traumatisk er det ikke akkurat, den kjøper jeg ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...