Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Skandinaviske Donald tegneserier hevder Mikke Mus bor i Andeby. Men da hadde han vel møtt Donald mye oftere for i de gamle tegnefilmene ser vi at de er gode venner. I amerikanske og italienske Disney tegneserier sier de at Mikke bor i en annen by som på engelsk heter Mouseton. Men jeg er interessert i deres meninger hvor bor Mikke Mus?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Andeby! Men det er ikke alltid at han er venn med Donald. Stor by, ikke så rart at de ikke treffes sånn alltid Anonymkode: 2f839...bba 1
Balian d'Ibelin Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 (endret) feil tråd Endret 28. desember 2021 av Balian d'Ibelin
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2021 Kanskje det er raseskille politikk at fugler og mus ikke kan være i samme bydel. Derfor er det slik at i Mikke mus sin bydel kan ikke Donald komme. Og Mikke mus kan ikke komme i Donald sin bydel kanskje de bare møttes tilfeldig i en annen by som de begge bodde i så ble de venner men så ville de begge flytte tilbake til Andeby og fikk ikke møttes.
Gjest Huldretusse Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Synes det er rart at man så Mikke og Donald sammen i mange tegnefilmer før, men aldri nå lenger.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Quack town og Mouse town, Andeby og Museby-to forskjellige ja tydeligvis. Jeg trodde Andeby først var den norske "oversettelsen" av Mouse town, altså ikke direkte selvsagt, men Mikke er hovedkarakteren i USA mens Donald duck er hovedkarakteren her og om det hadde vært snakk om en by så kunne det vært naturlig å "oversette" på den måten. Men to forskjellige steder ja leser jeg, og Mikke bor i Mouse town. -men, Museby og Andeby er sikkert nabobyer, det er vel naturlig kanskje siden de møtes så ofte som de gjør likevel? Anonymkode: cbcf3...501
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Det står på internett at Mouseton er fra 1990 ca, men opprinnelig (flere tiår før) tegnet Walt Disney ham som en innbygger i Andeby. Dette med Mouseton er altså ganske nytt. Det var Andeby som gjaldt da jeg vokste opp. Anonymkode: c5d38...cc8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 Hmmm, nå ser jeg at Andeby heter både Duckberg og Quack town Anonymkode: cbcf3...501
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 https://en.wikipedia.org/wiki/Mickey_Mouse_universe Since 1990, the city in which Mickey lives is typically called Mouseton in American comics. In modern continuity, Mouseton is often depicted as being located in the fictional U.S. state of Calisota, analogous to Northern California. This fictional state was invented by comics writer Carl Barks in 1952 as the location for Donald Duck's home city, Duckburg. https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Duck He also appears in the Topolino comics depicting his childhood, called Paperino Paperotto (English: Donald Duckling), which were first produced in Italy in 1998. He lives in the fictional town, Quack Town with Grandma Duck and Billy Goat. Ser ut som om Quack Town er hvor Bestemor Duck bor, og hvor Donald bodde som liten, mens Duckberg er hans by som voksen Life in the Donald Duck universe centers on the city of Duckburg, usually located in the fictional U.S. state of Calisota, analogous to Northern California. Anonymkode: cbcf3...501
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det står på internett at Mouseton er fra 1990 ca, men opprinnelig (flere tiår før) tegnet Walt Disney ham som en innbygger i Andeby. Dette med Mouseton er altså ganske nytt. Det var Andeby som gjaldt da jeg vokste opp. Anonymkode: c5d38...cc8 Walt Disney sa aldri noe navn på byen Donald og Mikke bor i
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2021 Jeg synes for øvrig at Egmont i 1948-1949 burde sagt at Mikke bodde i Museby
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #13 Skrevet 28. desember 2021 Derfor mener jeg at Donald kanskje bodde en tid i Mouseton.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 2 hours ago, Sommer2464 said: Walt Disney sa aldri noe navn på byen Donald og Mikke bor i 1 hour ago, Sommer2464 said: Jeg synes for øvrig at Egmont i 1948-1949 burde sagt at Mikke bodde i Museby 1 hour ago, Sommer2464 said: Derfor mener jeg at Donald kanskje bodde en tid i Mouseton. Det var Carl Barks som skapte Andeby og plasserte både Mikke og Donald der. Mouseton ble ikke til før på 1990-tallet Anonymkode: 07478...460 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå