tingeling Skrevet 15. oktober 2005 #1 Skrevet 15. oktober 2005 Hei Vi får en liten gutt ved årsskiftet og har fått tilbud om å låne en bilstol av noen venner (vi kjenner dem godt og vet at den ikke har vært med i noen kræsj). Men bilstolen vi skal få låne er for barn over 6 mnd, og vi lurer på hva vi skal gjøre før det. I utgangspunktet hadde vi tenkt å bruke nett siden vi skal ha hardbag, men nå hører jeg at det ikke er anbefalt lengre. Så vi vurderer å leie fra storebrand/If. de sier at stolene blir grundig sjekket før utleie, men jeg er likevel litt skeptisk. Er det noen av dere kloke damer her som har erfaringer med å leie, og da spesielt fra storebrand/If? Tingeling
Veronal Skrevet 15. oktober 2005 #2 Skrevet 15. oktober 2005 Så vi vurderer å leie fra storebrand/If. de sier at stolene blir grundig sjekket før utleie, men jeg er likevel litt skeptisk. Er det noen av dere kloke damer her som har erfaringer med å leie, og da spesielt fra storebrand/If? Har ikke leid fra forsikringsselskap selv, men hadde ikke hatt skrupler for å gjøre det. Setene du får er enten helt nye eller sikkerhetskontrollert slik at de har samme egenskaper som nye seter. Vi byttet bilstol fra en gruppe 0+ sete til gruppe 1 sete da barnet var 6 mnd. Hvis dere har tenkt å få flere barn så ville jeg kjøpt gruppe 0+ sete - leiekostnadene blir ofte like høye på sikt. Du får f.eks. Maxi Cosi Cabrio til under 1000,- hvis du kjøper på tilbud i Norge eller kjøper i Sverige eller fra tyske nettbutikker.
monja Skrevet 15. oktober 2005 #3 Skrevet 15. oktober 2005 Vi leide det aller første babysetet fra en bilforhandler. Tror de 5 første mnd med bilstol kosta oss 350 kroner. Det var et billig sete syntes vi. Og setet var helt nytt da vi mottok det. I bilen til mannen min har vi et leid sete fra If. Det også var helt nytt da vi mottok det. Har ingen skrupler med å leie derfra igjen. Synes fordelen med å leie er at man hele tiden får det nye på markedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå