Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
SoWhat? skrev (10 timer siden):

Jeg tror kanskje ikke at den ene eller to grå musene du vet om, er så representatible for uttrykket.

Jeg tror du hater grå mus 🙂

Å «hate» noe(n) er et veldig sterkt ord.

Det blir litt barneskoleaktig å bruke det i denne konteksten. Hvorfor skulle jeg «hate» grå mus? 

Nei, «hat» er en såpass krevende følelse at den føler jeg ikke.

Men at jeg misliker de som jeg tenker er «grå mus» det er vel riktig. Det er nettopp derfor jeg kun kan tenke på en eller maks to stykker som passer til beskrivelsen «grå mus». For de aller fleste har da noe med seg som er spennende og interessant.

———————

Jeg ser flere beskriver grå mus som noen som ikke bruker sminke, litt hverdagslig, kledd, gjør lite utav seg. Da tenker jeg «grå mus» begrepet kan brukes om veldig veldig mange (meg selv inkludert) 

For meg er «grå mus» et negativt ord, og det er ikke det samme som «alminnelig», men mer «kjedelig» og «uinteressant».

Man er ikke automatisk kjedelig og uinteressant bare fordi man ikke bruker sminke eller fargerike klær. Eller unnlater å ta rollen som festens midtpunkt.

Så for meg når jeg tenker på noen som «Grå mus» må det noe mer til, for at de skal tilfalle denne kategorien.

Og da er det nok det at de har en slags bitterhet med seg, hvor det å være «kjedelig»/ «intetsigende» er en slags stille protest fra den grå musa mot alt hun misliker.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for seksualisert innhold. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...