Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør ikke så mye ut av seg i klesveien eller oppførsel. Gjerne rolige og rimelig fattede, og verken søker eller får så mye oppmerksomhet. I mange tilfeller tenker jeg det også er mer analytisk anlagte mennesker som observerer og reflekterer men ikke nødvendigvis må gjøre så mye ut av ting. Og ikke minst, mange er veldig trivelige og oppegående når en blir bedre kjent. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kjedelig klesstil og hårfrisyre, kjedelig personlighet,  En som ikke har egne meninger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ruth fra julekalenderen "Snøfall".

Anonymkode: a83ce...1ff

…Eller dama til mister Bean. Hun jeg ser for meg når uttrykket brukes 😅

Det beskriver ei dame som er litt usynlig. Hun har ingen spesielle utseendemessige trekk. Middels høy, normalvektig. Ikke stygg, ikke direkte pen. Personligheten står i stil. Dette er  ikke en person som åpner munnen unødvendig.

Dette er en kvinne som heller ikke ønsker å merkes. Det ser man både på klesstil, hår og fargevalg. 

Disse damene er så usynlige at det nesten blir provoserende…

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler at folk kanskje ser som meg som en, fordi jeg gjør ingenting for å skille meg ut, og kan vare ganske monoton og innadvendt, men jeg er ganske rar på innsiden om folk bare hadde visst 😂 derfor trives jeg også godt i eget selskap fordi det er ganske merkelig og intressant i hodet mitt. 

Anonymkode: 12298...bf1

• Liker 1
Skrevet

Og jeg tror helt ærlig at introverte mennesker stort sett er mye mer interessante og har fler dimensjoner enn de som alltid skal si absolutt alt de tenker og er veldig mainstreem. 

• Liker 4
Skrevet

Menn i de litt tynne kjøpte ullgenseren, gjerne med skjorte under, men ikke alltid, og kvinner i tilsvarende nærmest pensjonistrøkejakke er kommunegrått! 

Anonymkode: 7c268...516

Skrevet

- Gjerne en naturlig hårfarge som er litt "blass" eller vanskelig å beskrive i fargen. Kunne altså hatt godt av å farge håret mørkere eller lysne det litt med noen striper for mer spill

- "Uflidd" frisyre, kort eller langt hår spiller ingen rolle. Sjafsete hår, gjerne ugredd, litt splittede tupper 

- Blass hud som ville kledd litt blush eller solpudder. Gjerne øyenbryn eller øyenvipper som går i ett med ansiktet, disse ville hatt godt av et lett lag med mascara og litt øyenbrynspudder/pensel

- Går for så nøytrale farger som mulig som svart, grått, brunt, og mørkeblått. Fine og profesjonelle farger i seg selv, men når man ser ut som en "grå mus" ellers så hjelper det ikke at man gjemmer seg bak nøytrale farger

- Gjør lite av seg i klesveien. Jeans som ikke passer helt verken moteriktig eller til kroppen, enkel genser (i nøytrale farger), typisk de som gjerne er kjøpt til 99-149 kr hos kjedebutikker, ellers samme jakke og sko til alt 

- Beskjeden, rolig, gjør lite av seg, tar lite initiativ, klarer ikke å engasjere seg ordentlig i grupper, har ikke noe særlig å prate om 

Disse tingene er ikke nødvendigvis negative hver for seg, men kombinert så er det i alle fall min idé av en "grå mus" :) 

Anonymkode: 25c7c...b26

• Liker 2
Skrevet
Bacteria skrev (18 minutter siden):

…Eller dama til mister Bean. Hun jeg ser for meg når uttrykket brukes 😅

Det beskriver ei dame som er litt usynlig. Hun har ingen spesielle utseendemessige trekk. Middels høy, normalvektig. Ikke stygg, ikke direkte pen. Personligheten står i stil. Dette er  ikke en person som åpner munnen unødvendig.

Dette er en kvinne som heller ikke ønsker å merkes. Det ser man både på klesstil, hår og fargevalg. 

Disse damene er så usynlige at det nesten blir provoserende…

Du beskrev nok meg, selv om høyden min er 173. Jeg har også blitt stemplet som beskjeden før jeg ble 30, men prøver å jobbe meg ut av den rollen. På jobb er jeg omgjengelig og i godt humør. Tar mye initiativ og et effektiv på jobben. 

Ts

Anonymkode: f4022...6c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 20.01):

Jeg er grå mus men vasser i (uønsket) oppmerksomhet fra menn. 

Er lite sosial og mener shopping er en banalitet som jeg ikke vier tid til overhode. Går for det meste i svarte klær, kanskje jordfarger en gang i blant. Er aseksuell, så jeg flørter ikke med menn eller har sex i tankene når jeg omgåes folk (det faller meg mest naturlig å være slik). Jeg setter ikke pris på oppmerksomhet fra menn, trives med å være singel og kan bli irritert dersom noen stirrer eller prøver å snakke uvesentligheter som uansett ikke interesserer meg. 

Småsnakking er noe av det verste jeg vet. Jeg klarer å holde ut noen få minutter men det skal lite til for at jeg løsner meg unna og fortsetter med mine ting. Kan være mye alene og trives med det. 

Jeg får mye oppmerksomhet fra menn som jeg ikke ber om. Merkelig nok. er det fra menn som gjerne ønsker uforpliktet kos og det er jeg selvsagt helt uinteressert i. En kveld på biblioteket hadde gledet meg mer. Sikkert som noe over her antyder, at siden jeg er så grå og kjedelig så antas det at jeg er "vill og gal i sengen". Men det er jeg altså ikke 🤷‍♀️

Anonymkode: 9c4ea...3ce

Du er nok ingen grå mus, men blir heller oppfattet som litt mørk og mystisk, en utfordring for menn 😀

Anonymkode: 14b5c...11e

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare kom på noe. Jeg er jo på biblioteket ganske ofte.

De som jobber der er sånne jeg aldri kjenner igjen eller husker. Det gjelder flere biblioteker jeg har vært innom.

Tror ikke de har noe mot å bli kalt grå mus. De har viktigere ting å tenke på 😄 de bare snøfter lett foraktelig av tråder som disse  🙂

Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jeg bare kom på noe. Jeg er jo på biblioteket ganske ofte.

De som jobber der er sånne jeg aldri kjenner igjen eller husker. Det gjelder flere biblioteker jeg har vært innom.

Tror ikke de har noe mot å bli kalt grå mus. De har viktigere ting å tenke på 😄 de bare snøfter lett foraktelig av tråder som disse  🙂

Jeg har faktisk gått et år på bibliotekhøyskolen 😂 Så der traff du blink. Men jeg endte opp som sykepleier da. Det passer vel også for en «grå mus» som meg. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

«Grå mus» er for meg et veldig negativt ladet ord, det betyr at man er usynlig og har lite å bidra med.

Det er kun en eller to mennesker jeg vil beskrive som «grå mus», de er vel også litt «basic bitches» selv om det er noe annet. Fellesnevneren for «grå mus» er dog at de er smålige og bitter, tror ofte selv de har mer å by på enn hva de egentlig har, og blir derfor ofte sure/sinte når de blir forbigått av andre eller oversett. 

De er «grå mus» fordi de tror de er mer spennende enn de egentlig er, og tror at de ikke trenger å «by på» mer av seg selv enn hva de gjør. Null innsats med andre ord.

De kan ofte ha visse overfladiske egenskaper de tenker de kan «flyte på», som gjør at de har lite selvinnsikt.

ingen «ekte» grå mus identifiserer seg selv 100 % som en grå mus.

De mener selv det lange håret, grønne øyne, random idrett, - skiller dem fra alle andre, og ser ikke at dette ikke er så «spesielt» som de selv tror at det er.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har faktisk gått et år på bibliotekhøyskolen 😂 Så der traff du blink. Men jeg endte opp som sykepleier da. Det passer vel også for en «grå mus» som meg. 

Ts

😄 ❤️

Skrevet

Kjedelig klæstil. Blek, usminket, klær som er posete. Tante sko, blomster motiv på klær. 
kjedelig og matt hårfarge. Cardigan som skjuler kroppen. 

Anonymkode: 180c8...297

Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (11 minutter siden):

«Grå mus» er for meg et veldig negativt ladet ord, det betyr at man er usynlig og har lite å bidra med.

Det er kun en eller to mennesker jeg vil beskrive som «grå mus», de er vel også litt «basic bitches» selv om det er noe annet. Fellesnevneren for «grå mus» er dog at de er smålige og bitter, tror ofte selv de har mer å by på enn hva de egentlig har, og blir derfor ofte sure/sinte når de blir forbigått av andre eller oversett. 

De er «grå mus» fordi de tror de er mer spennende enn de egentlig er, og tror at de ikke trenger å «by på» mer av seg selv enn hva de gjør. Null innsats med andre ord.

De kan ofte ha visse overfladiske egenskaper de tenker de kan «flyte på», som gjør at de har lite selvinnsikt.

ingen «ekte» grå mus identifiserer seg selv 100 % som en grå mus.

De mener selv det lange håret, grønne øyne, random idrett, - skiller dem fra alle andre, og ser ikke at dette ikke er så «spesielt» som de selv tror at det er.. 

Jeg tror kanskje ikke at den ene eller to grå musene du vet om, er så representatible for uttrykket.

Jeg tror du hater grå mus 🙂

Endret av SoWhat?
Skrevet

Jeg er sannsynligvis en grå mus. Middelaldrende, halvlangt hår, briller, lett overvektig, lite sminke, stille og introvert, elsker bøker og film, bruker kun flate sko, liker best vide klær i nøytrale farger, få venner, du merker ikke om jeg er til stede. 

Jeg hadde vært den perfekte bankraner, da 🦹

Anonymkode: 63703...f84

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

En kvinne med kjedelig/nøytral klesstil, lite/ingen sminke, ingen spesiell hårfrisyre (kan være alt fra kort til langt, men ingenting som krever styling av noe slag). Hun liker ikke oppmerksomhet og holder seg i bakgrunnen.

Tror nok jeg er litt grå mus selv, men lever fint med det... Grå mus kan være interessante om man blir kjent med dem ;) 

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

En kvinne med kjedelig/nøytral klesstil, lite/ingen sminke, ingen spesiell hårfrisyre (kan være alt fra kort til langt, men ingenting som krever styling av noe slag). Hun liker ikke oppmerksomhet og holder seg i bakgrunnen.

Tror nok jeg er litt grå mus selv, men lever fint med det... Grå mus kan være interessante om man blir kjent med dem ;) 

Når jeg leser denne tråden her, er jeg overbevist om at grå mus er de mest interessante. Uten tvil 😄

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (26 minutter siden):

Når jeg leser denne tråden her, er jeg overbevist om at grå mus er de mest interessante. Uten tvil 😄

Jeg er helt enig! Jeg føler ikke at jeg har noe å bevise egentlig. Jeg ser ut som en grå mus, men jobber i et kreativt yrke som jeg elsker.  Men bruker ekstremt lite tid og penger på klær. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ingenting i veien med å være en grå mus nei. Menn liker jo grå mus og. Men det spørs jo om det er mulig å komme i kontakt med dem

Anonymkode: 0eda6...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...