Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har vært sammen med min samboer i snart 4 år. Elsker hun utrolig mye, og hun betyr alt for meg. Frister egentlig å fri til henne. Tror jeg hadde fått et JA. Hvor lenge er det normalt å være forlovet? Fordi det frister å fri, men har ikke så mye tid og penger for et fortløpende bryllup. Setter pris på svar :) Godt nyttår!!

Anonymkode: b9928...1fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan være forlovet så lenge man selv ønsker, men hvis man ikke har giftet seg innen 6 år (tror jeg), må man fri på nytt. Det er gammel skikk. 

• Liker 6
Skrevet

Der er ingen tidsbegrensning på forlovelse.

Anonymkode: 6728d...5f9

• Liker 2
Skrevet

En tidligere arbeidskollega har vært forlovet i ca 25 år, and still counting....

Skrevet

Så lenge man vil.

Skrevet

1-4 år. Venter du så lenge som 4 år så skal det være en felles enighet om det med den hensikt å spare til et storslagent bryllup. Alle klarer å spare til et ok bryllup innen et år

Anonymkode: ad2d1...747

• Liker 1
Skrevet

Det vanlige er å gifte seg innen 1-2 etterpå. Bryllup er kostbart og krever tid til planlegging. Er i utp tull i mine øyne og gå rundt å være forlovet bare for å være forlovet. Men de som forlover seg nå for tiden må mulig vente lenge mtp corona, eller ha lite bryllup evt fest senere. 

Anonymkode: dced2...6a5

• Liker 2
Skrevet

Ett års tid er normen. Hva er vitsen med å fri hvis dere ikke skal gifte dere? Gifte seg kan man gjøre enkelt i rådhus og ha selskap senere hvis det er det om å gjøre.

Anonymkode: 5b4b8...485

• Liker 6
Skrevet

Kjenner noen som har vært forlovet i 13 år nå (minst). Så tydeligvis så lenge man ønsker, men hva poenget er hvis man ikke skal gifte seg skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: fbd32...0ff

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre har vært forlovet i 35 år nå...

Anonymkode: 03426...90f

• Liker 5
Skrevet

Min personlige mening er at man bør gifte seg Max 2 år etter frieriet. Med unntak som f.eks coronautsettelser

Anonymkode: 2ca1d...894

Skrevet

Mulig jeg er gammeldags. Men jeg kalte meg først forlovet når vi hadde satt en dato og booket lokale. 

Anonymkode: d7bb5...3c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei. Har vært sammen med min samboer i snart 4 år. Elsker hun utrolig mye, og hun betyr alt for meg. Frister egentlig å fri til henne. Tror jeg hadde fått et JA. Hvor lenge er det normalt å være forlovet? Fordi det frister å fri, men har ikke så mye tid og penger for et fortløpende bryllup. Setter pris på svar :) Godt nyttår!!

Anonymkode: b9928...1fa

Det er ingen tidsbegrensning på å være forlovet, men den opprinnelige hensikten med å forloves var at man faktisk skulle planlegge et bryllup. Så får du gjøre hva du vil med denne informasjonen.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mulig jeg er gammeldags. Men jeg kalte meg først forlovet når vi hadde satt en dato og booket lokale. 

Hvordan setter du dato og booker lokale før man er fridd til/har fridd?

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det vanlige er å gifte seg innen 1-2 etterpå. Bryllup er kostbart og krever tid til planlegging. Er i utp tull i mine øyne og gå rundt å være forlovet bare for å være forlovet. Men de som forlover seg nå for tiden må mulig vente lenge mtp corona, eller ha lite bryllup evt fest senere. 

Anonymkode: dced2...6a5

Helt uenig, jeg kjenner mange som er forlovet uten å vite når de tenker å gifte seg, alt fra 1-10 år på de jeg kjenner iallfall. Jeg ønsker å bli forlovet, men jeg ønsker ikke å gifte meg - kanskje det endrer seg i fremtiden, men slik tenker jeg nå.

Ts, jeg synes absolutt du skal fri om du føler det ønsket, hun kommer til å elske det! Og så kan dere diskutere bryllup, jeg foreslår at du sørger for å ta det opp før hun gjør det, slik at du kan nevne at budsjettet er litt stramt og du håper dere kan bruke omtrent x antall år på å spare opp til bryllupet. Altså at du selv initierer den samtalen, i stedet for å bare la det være usagt og håpe at hun ikke antar noe annet. Det hadde funket for meg iallfall, og jeg hadde elsket at mannen hadde tenkt på ca når han ønsker bryllupet! Uansett om han så sa 3 år i fremtiden eller hva enn.

Anonymkode: 15dfd...f69

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt uenig, jeg kjenner mange som er forlovet uten å vite når de tenker å gifte seg, alt fra 1-10 år på de jeg kjenner iallfall. Jeg ønsker å bli forlovet, men jeg ønsker ikke å gifte meg - kanskje det endrer seg i fremtiden, men slik tenker jeg nå.

Du kan ikke være uenig i normen.

Det er et forholdsvis nytt fenomen at folk går rundt forlovet i åresvis.

• Liker 1
Skrevet

Vi ble enige om å forlove oss før det var snakk om noe giftemål. Var forlovet i ca 8 år før mannen fridde og giftet oss året etter

så ingen regler.  Jeg syntes å være forlovet betyr noe mere en å være kjærester. 

Anonymkode: 3754c...2dc

Skrevet
11 minutter siden, Ferreira said:

Du kan ikke være uenig i normen.

Det er et forholdsvis nytt fenomen at folk går rundt forlovet i åresvis.

Jeg er uenig i det som du synes "bare er tull" :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi ble enige om å forlove oss før det var snakk om noe giftemål. Var forlovet i ca 8 år før mannen fridde og giftet oss året etter

så ingen regler.  Jeg syntes å være forlovet betyr noe mere en å være kjærester. 

Anonymkode: 3754c...2dc

Dere ble enige om å forlove dere før mannen fridde?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er uenig i det som du synes "bare er tull" :)

Hva har jeg sagt er tull? Nå blander du folk tror jeg.

Skrevet
Ferreira skrev (15 minutter siden):

Hvordan setter du dato og booker lokale før man er fridd til/har fridd?

Vi lever på 2000 tallet. Vi ble enige om å gifte oss. Satt oss ned og vurderte datoer noen dager senere. 

Om han hadde fridd ut av det blå, uten at temaet var diskutert og avklart, hadde han ikke kjent meg i det hele tatt. Slikt må man bli enige om. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...