Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 #1 Del Skrevet 28. desember 2021 Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg synes det er utrolig at folk som ekskluderer fra menigheten og får familien til å bryte all kontakt på grunn av at de er homofile eller har feiret Jul. Så hva tenker dere bør Jehovas vitner forbys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 28. desember 2021 #2 Del Skrevet 28. desember 2021 Selvfølgelig ikke. Det er ikke bare JV som kutter familiebånd pga ting som bla homofili. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 28. desember 2021 Kanskje vi bare bør forby det å kutte familiebånd på grunn av homofili og ikke de kristne menighetene der det er vanlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommer2464 skrev (7 minutter siden): Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg synes det er utrolig at folk som ekskluderer fra menigheten og får familien til å bryte all kontakt på grunn av at de er homofile eller har feiret Jul. Så hva tenker dere bør Jehovas vitner forbys? De andre menighetene gjør da også det. Smiths venner, pinsevenner, konservative kristne, muslimer. Og grunnene til å bli utstøtt er mange. Som saken med en kvinne fra Smiths venner som ble voldtatt, og attpåtil fikk skylden for det etterpå . For familien og venner er hun nå en usynlig ikke- person ingen får ta kontakt med. Anonymkode: 807b1...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 28. desember 2021 #5 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg snakket med en, tilfeldig, som hadde hatt et langt og lykkelig liv med JV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. desember 2021 #6 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Det du egentlig sier er at du vil forby meninger, følelser og oppførsel du ikke er enig i? Tradisjonelt et godt utgangspunkt for et fritt, demokratisk og velfungerende samfunn... Endret 28. desember 2021 av Daria 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 28. desember 2021 Vi kan kanskje ikke forby Jehovas Vitner men jeg synes et morderne land som Norge bør forby det at familien bryter all kontakt med et familiemedlem fordi han/hun er homofil/lesbisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 28. desember 2021 #8 Del Skrevet 28. desember 2021 JH sin virksomhet, oppsøkende misjonering, burde ikke vert lovlig. Vil ikke ha JH eller andre på dørene. Privatlivets fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg har lyst til å se noen Jehovas vitner her men uansett hva de sier selv om de argumenterer for at familier skal bryte all kontakt med homofile familiemedlemmer blir de nok ekskludert. De blir vel overvåket av Lederne i Jehovas vitner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. desember 2021 #10 Del Skrevet 28. desember 2021 Helt enig med deg TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommer2464 skrev (24 minutter siden): Kanskje vi bare bør forby det å kutte familiebånd på grunn av homofili og ikke de kristne menighetene der det er vanlig. Hvordan skulle det foregå? Man kan ikke tvinge folk til å ha kontakt med hverandre. Er du helt blåst? Anonymkode: 15b26...052 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 28. desember 2021 #12 Del Skrevet 28. desember 2021 Hvordan tenker du håndheve dette? Eller straffe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IKC Skrevet 28. desember 2021 #13 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Er vel ikke lov å forby noe som helst i et land med religionsfrihet, men det du kanskje kan stille spørsmål ved er om Jehovas vitne skal fortsette å få flere millioner i støtte fra staten hvert år. Endret 28. desember 2021 av IKC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. desember 2021 #14 Del Skrevet 28. desember 2021 Nei, religionen må de få ha, men de burde forbys å drive og ringe til folk for å omvende dem, eller før korona; ringe på folks dører av samme grunn. Det er forbannet irriterende og jeg greier rett og slett ikke være høflig en gang. Så jeg bare avbryter dem og sier "ikke interessert", og legger på uten å vente på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommer2464 skrev (16 minutter siden): Jeg har lyst til å se noen Jehovas vitner her men uansett hva de sier selv om de argumenterer for at familier skal bryte all kontakt med homofile familiemedlemmer blir de nok ekskludert. De blir vel overvåket av Lederne i Jehovas vitner. Spør i vei og nei vi blir ikke overvåket av lederne Anonymkode: ea7d6...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Del Skrevet 28. desember 2021 Er drøyt å forby religionen til en gruppe men den oppsøkende virksomheten enkelte grupper bedriver burde absolutt forbys, burde også vært forbudt med religiøse symboler på alle offentlige arbeidsplasser og i skolene. Det burde også settes krav til at alle religiøse grupper må respektere menneskerettighetene og likestillingen, de som ikke gjør det burde blitt bøtelagt og fått gudshusene stengt til de har ordnet opp. Religionsfrihet er ikke et frikort for at man kan utøve religion slik man vil uten konsekvenser, ting som kjønnslemlestelse burde vært forbudt for lenge siden. Det samme med den typen økonomisk svindel og pyramidespill som Visjon Norge og Jehovas Vitner holder på med, religiøse ledere som motarbeider f.eks. integrering og driver med anti-vestlig propaganda må det også settes en stopper for. Anonymkode: 9b1fc...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 28. desember 2021 #17 Del Skrevet 28. desember 2021 Har aldri likt JV men de er totalpasifister. De kan hate homofili så mye de vil, de vil ikke utøve vold, siden vold er totalforbudt i deres religion. Det er andre religiøse her i landet som også hater homofili, som følger en religion der vold definitivt IKKE er forbudt. Og prøver vi å forby DEM blir det KRIG. Så nei 🤷🏻♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 29. desember 2021 #18 Del Skrevet 29. desember 2021 Hahaha Jehova vitne til min blokk. Du ser bare mammuk mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 29. desember 2021 #19 Del Skrevet 29. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #20 Del Skrevet 29. desember 2021 LiseTV skrev (16 timer siden): JH sin virksomhet, oppsøkende misjonering, burde ikke vert lovlig. Vil ikke ha JH eller andre på dørene. Privatlivets fred. Din rett til privatliv kan ikke gå på bekostning av religiøse sin rett til å misjonere ihht. religionsfriheten som gir rett til å dette. Du kan si du ikke er interessert og lukke døra, enkelt og greit. Anonymkode: 120a1...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå