Gå til innhold

Rettigheter etter brudd med barn i bilde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg flyttet ut fra min tidligere samboer som jeg har vært sammen med i 10 år. Sammen har vi 2 barn. på 6 og 9 år. 

Jeg har jo ikke peiling på hva jeg kan ha rett på i forhold til det økonomiske, å jeg ligger rett i overkant av å ha rett på fri rettshjelp til å finne ut av det. Vi har ikke vært gift å vi har heller ikke noe samboerkontrakt. Men jeg mener å ha lest at man automatisk blir samboere etter at man har vært folkeregistrerte på samme adresse med felles barn i 5 år. 

Han mener på at jeg ikke har rett på noenting men jeg mener jeg har rett på noe. Jeg har tatt meg av barna siden dag en mens han har kunne jobbet å opparbeidet seg en skikkelig god økonomi. Jeg har utsatt mine drømmer om utdannelse fordi jeg har latt hans trengsler i forhold til jobben komme føre meg og barna. Jeg har funnet en jobb som er tilrettelagt slik at jeg kan ta barna å han kan n jobbe med sitt.

Er det noen her som har gått gjennom noe lignende å vunnet frem i en eventuell rettsak ? 

Jeg har bidratt indirekte meg barnepass, matlagning, kjøp av tøy, idretter. 

Anonymkode: df9b7...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel et klassisk eksempel på kvinnefella. 

Anonymkode: f21b1...a9b

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er vel et klassisk eksempel på kvinnefella. 

Anonymkode: f21b1...a9b

Hva mener du med det ? At jeg lurer min eks?
Jeg mener jo at det er jeg som har blitt kraftig lurt. 

Skrevet
chkran5 skrev (1 minutt siden):

Du har bare lurt deg selv. 

Anonymkode: 4322e...35a

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har bare lurt deg selv. 

Anonymkode: 4322e...35a

Det er sykt trist.. :(

Skrevet
chkran5 skrev (1 minutt siden):

Kvinnefella betyr at du har gjort akkurat det som alle kvinner advares mot. Du har tatt deg av den biten som verken gir penger eller pensjon. Ikke lett for oss å vite hva du har krav på, da du ikke sier noe om boforhold og lign. Du har i hvert fall krav på bidrag fra barnas far + en ekstra barnetrygd hviss du har ungene mer enn han.

• Liker 11
Skrevet

Du har dessverre ikke krav på noe som helst.
Dette er årsaken til at man må tenke seg igjennom før man blir kjærester/får barn sammen.

Om vedkommende har god økonomi, så kan du iallefall sannsynligvis få et stort barnebidrag. Men det er ikke noe man blir rik på, eller får banklån på, for å si det sånn. 

• Liker 5
Skrevet

Barnetrygd, en ekstra barnetrygd, barnebidrag, overgangsstønad, verdi av halve huset (håper du står som medeier) og annet av verdi. Advokat er nok verdt pengene, kan det høres ut som. 

• Liker 6
Skrevet

Og så vil jeg si at han høres ut som en drittsekk, som ikke vil at du skal gå ut av dette på en måte som gjør at du kan ha det bra. Du er moren til ungene hans. Han burde skamme seg. 

• Liker 10
Skrevet
Mwanafunzi skrev (2 minutter siden):

Og så vil jeg si at han høres ut som en drittsekk, som ikke vil at du skal gå ut av dette på en måte som gjør at du kan ha det bra. Du er moren til ungene hans. Han burde skamme seg. 

Ja jeg syns jo ikke det er greit. Han har en inntekt på 750000 + å jeg har en inntekt på 280000 .. Jeg får det knapt til å gå rundt mens han sitter på et svært hus, dyre biler, en leilighet han leier ut å jeg har barna mer enn han har.. Jeg syns å det er forjævlig etter at vi har delt liv i 10 år .. 

Skrevet

Anbefaler advokat. Men framover bør du nok også fokusere på å øke egen inntekt, om du har mulighet til det, ved å ta mer utdanning, skifte jobb, øke stillingsstørrelse osv. 

• Liker 4
Skrevet
Mwanafunzi skrev (6 minutter siden):

Barnetrygd, en ekstra barnetrygd, barnebidrag, overgangsstønad, verdi av halve huset (håper du står som medeier) og annet av verdi. Advokat er nok verdt pengene, kan det høres ut som. 

jeg vet ikke om jeg står som medeier men jeg leser på nett at man kan være medeier om man har bidratt indirekte uavhengig av nedbetaling på lån .. Jeg har ikke rett på noe ant enn bidrag og utvidet barnetrygd ettersom at vi har vært fra hverandre en periode tidligere å ble samboere igjen å fikk en barn nummer 2 .. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. 

Jeg flyttet ut fra min tidligere samboer som jeg har vært sammen med i 10 år. Sammen har vi 2 barn. på 6 og 9 år. 

Jeg har jo ikke peiling på hva jeg kan ha rett på i forhold til det økonomiske, å jeg ligger rett i overkant av å ha rett på fri rettshjelp til å finne ut av det. Vi har ikke vært gift å vi har heller ikke noe samboerkontrakt. Men jeg mener å ha lest at man automatisk blir samboere etter at man har vært folkeregistrerte på samme adresse med felles barn i 5 år. 

Han mener på at jeg ikke har rett på noenting men jeg mener jeg har rett på noe. Jeg har tatt meg av barna siden dag en mens han har kunne jobbet å opparbeidet seg en skikkelig god økonomi. Jeg har utsatt mine drømmer om utdannelse fordi jeg har latt hans trengsler i forhold til jobben komme føre meg og barna. Jeg har funnet en jobb som er tilrettelagt slik at jeg kan ta barna å han kan n jobbe med sitt.

Er det noen her som har gått gjennom noe lignende å vunnet frem i en eventuell rettsak ? 

Jeg har bidratt indirekte meg barnepass, matlagning, kjøp av tøy, idretter. 

Anonymkode: df9b7...551

Har du ikke stått som medeier , betalt husleie eller bidratt til kjøp av inventar / bil etc ? Ville kontaktet advokat for å finne ut av mine rettigheter . For NOE har du helt klart rett på , etter så mange år . Ønsker deg lykke til ❤️

• Liker 3
Skrevet
chkran5 skrev (Akkurat nå):

jeg vet ikke om jeg står som medeier

Det sjekker du lett i kartverket. 

• Liker 2
Skrevet
Mwanafunzi skrev (1 minutt siden):

Det sjekker du lett i kartverket. 

okei ? 

Skrevet
chkran5 skrev (4 minutter siden):

Ja jeg syns jo ikke det er greit. Han har en inntekt på 750000 + å jeg har en inntekt på 280000 .. Jeg får det knapt til å gå rundt mens han sitter på et svært hus, dyre biler, en leilighet han leier ut å jeg har barna mer enn han har.. Jeg syns å det er forjævlig etter at vi har delt liv i 10 år .. 

farsbidrag har du garantert rett på, da han tjener mer enn deg , å du har barna mest . Pluss en ekstra barnetrygd . Alt dette tar nav seg av. Send inn søknader tvert . Han ønsker tydeligvis å straffe deg , ved å innbille deg at du ikke har noen rettigheter . Dette medfører ikke riktighet .  Smålighet fra hans kant . 

• Liker 1
Skrevet
chkran5 skrev (5 minutter siden):

okei ? 

Du vet vel om du har underskrevet lånedokument etc i banken ? 

• Liker 3
Skrevet

Blir irritert. På deg. Så fjern burde ingen være i dag. Aner ikke om du eier huset. Har dere lån på huset sammen er det som betyr noe, ikke hvem huset står på.

Anonymkode: 89a54...14a

• Liker 16
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Du vet vel om du har underskrevet lånedokument etc i banken ? 

Ja, nei det har jeg ikke. Men jeg har jo skjønt at jeg har vært skikkelig idiot oppi dette nå .. Sånn er det når man skal være grei .. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...