AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Venner ser på meg som gal fordi jeg skaffet mesteparten av pensum før jul og bruker litt ledig tid i juleferien på å få oversikt og lest, notert og det er visstnok helt galskap... Jeg er B-student i snitt og sjonglerer studier med barn, trodde det var naturlig å ville få litt forsprang. Anonymkode: 4cc9d...54b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Sitter her med pensumbøkene og skummer gjennom pensum akkurat nå, har også barn og vet hvor mye uforutsett som kan skje så det er fint å være litt på forskudd der man kan. Anonymkode: cee71...1b2 1
clyde Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Samme her. Har barn, og startet på pensum i går faktisk. Greit å starte tidlig med lesing, vi vet ikke hva som vil skje i løpet av våren med tanke på sykdommer, nedstenginger osv.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Man bør si hva man studerer. Enkelte emner kan man lære på en uke andre krever betydelig mer arbeid. Anonymkode: 9b765...931
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Jeg har aldri gjort det, verken da jeg tok siv.ing-studiet eller på de samfunnsfaglige enkeltemnene og årsstudiet jeg har studert senere. På siv.ing-studiet var jeg ung og brydde meg lite. Hanglet gjennom med C-snitt de første årene, men fikk A på masteroppgaven. På de studiene jeg har tatt senere har jeg bare fått A-er og B-er. Jeg liker egentlig best å få stoffet systematisert og presentert på forelesninger først, og så lese og fordype meg i pensumet etter forelesningene. Da har jeg et bedre grunnlag å lese på, og også en klarere ide om hva som er viktig og ikke. For meg er pensum alltid litt overveldende før semesterstart. Anonymkode: 84948...d8d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Leser alltid sånn den siste måneden før eksamen, får alt mellom A-D så bør begynne tidligere.. har ikke barn, men jobber 70% (ganske mye mer forutsigbart vel og merke) Anonymkode: 87a2f...7be
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: På de studiene jeg har tatt senere har jeg bare fått A-er og B-er. Jeg liker egentlig best å få stoffet systematisert og presentert på forelesninger først, og så lese og fordype meg i pensumet etter forelesningene. Da har jeg et bedre grunnlag å lese på, og også en klarere ide om hva som er viktig og ikke. For meg er pensum alltid litt overveldende før semesterstart. Anonymkode: 84948...d8d Litt enig. Men om foreleseren har lagt ut gode powerpoints på forhånd kan de også være greie å bruke til å få oversikt over faget. Anonymkode: 1c600...0ad
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Starter som regel etter første forelesning i emnet. Dvs. dette semesteret starter jeg å lese 12. januar. Jeg jobber 100% i alle ferier og også mye ved siden av studiet, så har ikke mulighet til å starte mye tidligere. Anonymkode: 47120...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå