AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Del Skrevet 28. desember 2021 Leier en utleiedel av et hus. På badet er det ingen varmekilde forruten en slags list som ser ganske gammeldags ut. Har denne ofte på når jeg er hjemme og bærer gjerne inn en vifteovn i tillegg, når det dusjes. Listen alene holder ikke rommet varmt. Nå har jeg vært bortreist en ukes tid og kommer hjem til fryst bad. Toalett, dusj, vask. Alt er is. Har hatt døren åpen inn til oppholdrom som har hatt panelovner på, ca. 18-20 grader. Er det min feil at badet er fryst? Burde jeg ha gått fra denne varmedingsen og reist på ferie en uke? Jeg har oppfattet det som brannfarlig. Utleier mener at han har bedt om at denne står på. Anonymkode: e76db...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg ville aldri ha gått fra den varmeovnen der påskrudd. Du kan jo evt sette inn en annen ovn, type oljeovn eller skru opp varmen i de andre rommene og la dørene stå åpne. Anonymkode: 11e21...fad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 28. desember 2021 #3 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Sånn type ovn ville jeg ikke gått fra. Ville heller ikke hatt den på når jeg sover. Merkelig at det har fryst hvis du har døren åpen til andre rom med varme? Endret 28. desember 2021 av solmåneogstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Del Skrevet 28. desember 2021 utleier må jo vite hva han snakker om. Er dn for gammel til å stå på, må han evt skifte den ut. La den stå på 15 grader. Hvis vannet fryser kan det føre til at rørene sprekker med påfølgende oversvømmelse. Anonymkode: 6e00d...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 28. desember 2021 #5 Del Skrevet 28. desember 2021 En helt vanlig (gammeldags) baderomsovn, stråleovn som ikke bør skrus av om det er eneste varmekilde på badet nei. En skrur bare ned om man er bortreist, men sjelden av 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 28. desember 2021 #6 Del Skrevet 28. desember 2021 Fjugur skrev (Akkurat nå): En helt vanlig (gammeldags) baderomsovn, stråleovn som ikke bør skrus av om det er eneste varmekilde på badet nei. En skrur bare ned om man er bortreist, men sjelden av De er brannfarlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Del Skrevet 28. desember 2021 solmåneogstjerner skrev (4 minutter siden): De er brannfarlige. Alle ovner er brannfarlige. Selv lyslenker på batteri er brannfarlig. Men frosne rør og vannlekkasje på vinteren er like ødeleggende som brann. Bortsett fra at man har brannalarmer til sånt. Anonymkode: b7806...ba4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 28. desember 2021 #8 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Fjugur skrev (40 minutter siden): En helt vanlig (gammeldags) baderomsovn, stråleovn som ikke bør skrus av om det er eneste varmekilde på badet nei. En skrur bare ned om man er bortreist, men sjelden av Reflektorovn heter det, ikke stråleovn visst som jeg nevnte.... helt kurant for bad! Eksempel: REFLEKTOROVN GVR 507B 750W M/BRYTER GLAMOX | Elektroimportøren AS (elektroimportoren.no) Endret 28. desember 2021 av Fjugur 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 28. desember 2021 #9 Del Skrevet 28. desember 2021 Det er nok din feil TS. Her er enda en link om slike ovner: Stråleovner (enok.no) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferreira Skrevet 28. desember 2021 #10 Del Skrevet 28. desember 2021 Den skulle nok stått på, spørsmålet er om det hadde hjulpet, når det ikke hjalp at døren stod oppe med 18-20 grader i naborommene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 28. desember 2021 #11 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle ovner er brannfarlige. Selv lyslenker på batteri er brannfarlig. Men frosne rør og vannlekkasje på vinteren er like ødeleggende som brann. Bortsett fra at man har brannalarmer til sånt. Anonymkode: b7806...ba4 Nei. Man dør ikke av frosne rør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Del Skrevet 28. desember 2021 Bodde i leilighet med sånn ovn på badet i ca ti år. Hvordan kan du kalle det for «en list»? Jeg skjønner ikke at folk ikke har sett sånn ovn før. Den skal stå på hele tiden, de ovnene er designet for bad. Anonymkode: f8607...342 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Del Skrevet 28. desember 2021 Sånne ovner er relativt vanlige. Og helt trygge. Denne ser ganske ny ut. Har en sånn selv, 20 år gammel. Den skal byttes til ny nå. Bruker lite strøm og varmer greit Anonymkode: 29fd1...270 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #14 Del Skrevet 29. desember 2021 Oj, har folk virkelig ikke sett sånne ovner før? Det er veldig vanlig å bruke sånne på baderom. Det var nok dumt å skru av all varme på badet, men gjort er gjort (og huseier regnet nok med at det burde leietaker forstå). Men jeg forstår heller ikke hvordan alt kunne fryse når det var 18-20 grader i resten av boenheten? Er det noe feil med badet og isoleringen? Til en annen gang: snakk gjerne med huseier om det er noe du er usikker på. Da kunne du fått mer informasjon om ovnen, hva du burde gjøre og kunne samtidig fortalt at du kanskje burde ha en mer effektiv varmekilde. Håper det går greit å tine badet, og at det ikke er noen større ødeleggelser. Anonymkode: 663c2...561 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #15 Del Skrevet 29. desember 2021 Enda en link https://adax.no/produkter/gvr5-vr5-infrarod-stralevarme/ dette er ovnen din TS. Anonymkode: 663c2...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferreira Skrevet 29. desember 2021 #16 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bodde i leilighet med sånn ovn på badet i ca ti år. Hvordan kan du kalle det for «en list»? Jeg skjønner ikke at folk ikke har sett sånn ovn før. Den skal stå på hele tiden, de ovnene er designet for bad. Anonymkode: f8607...342 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sånne ovner er relativt vanlige. Og helt trygge. Denne ser ganske ny ut. Har en sånn selv, 20 år gammel. Den skal byttes til ny nå. Bruker lite strøm og varmer greit Anonymkode: 29fd1...270 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Oj, har folk virkelig ikke sett sånne ovner før? Det er veldig vanlig å bruke sånne på baderom. Anonymkode: 663c2...561 Stusset på det jeg også. Vi hadde en slik på badet vårt før vi pusset opp. Var ingen varmekabler i gulvet der, så det var iskaldt på gulvet om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 29. desember 2021 #17 Del Skrevet 29. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Leier en utleiedel av et hus. På badet er det ingen varmekilde forruten en slags list som ser ganske gammeldags ut. Har denne ofte på når jeg er hjemme og bærer gjerne inn en vifteovn i tillegg, når det dusjes. Listen alene holder ikke rommet varmt. Nå har jeg vært bortreist en ukes tid og kommer hjem til fryst bad. Toalett, dusj, vask. Alt er is. Har hatt døren åpen inn til oppholdrom som har hatt panelovner på, ca. 18-20 grader. Er det min feil at badet er fryst? Burde jeg ha gått fra denne varmedingsen og reist på ferie en uke? Jeg har oppfattet det som brannfarlig. Utleier mener at han har bedt om at denne står på. Anonymkode: e76db...39e Ja, det er din feil at badet er frosset og med det ansvarlig for kanskje en stor kostnad nå. Dette er en helt vanlig ovn som er i salg i dag og din ovn er fra 2015. Endret 29. desember 2021 av Illuminatum 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #18 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): utleier må jo vite hva han snakker om. Er dn for gammel til å stå på, må han evt skifte den ut. La den stå på 15 grader. Hvis vannet fryser kan det føre til at rørene sprekker med påfølgende oversvømmelse. Anonymkode: 6e00d...977 Leser du i det hele tatt før du svarer? Ts skriver at det allerede HAR FRYST. Så ikke noe "hvis". Anonymkode: aaf3b...387 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #19 Del Skrevet 29. desember 2021 solmåneogstjerner skrev (19 timer siden): De er brannfarlige. De er da ikke mer brannfarlige enn en hvilken som helst annen ovn? AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Oj, har folk virkelig ikke sett sånne ovner før? Det er veldig vanlig å bruke sånne på baderom. Det var nok dumt å skru av all varme på badet, men gjort er gjort (og huseier regnet nok med at det burde leietaker forstå). Men jeg forstår heller ikke hvordan alt kunne fryse når det var 18-20 grader i resten av boenheten? Er det noe feil med badet og isoleringen? Til en annen gang: snakk gjerne med huseier om det er noe du er usikker på. Da kunne du fått mer informasjon om ovnen, hva du burde gjøre og kunne samtidig fortalt at du kanskje burde ha en mer effektiv varmekilde. Håper det går greit å tine badet, og at det ikke er noen større ødeleggelser. Anonymkode: 663c2...561 Det er veldig vanlig å bruke sånne på gamle baderom uten gulvvarme, noe som etter hvert betyr at de ikke er så vanlige lenger. Jeg kan faktisk ikke komme på noen av venner, familie og kjente som fremdeles har en slik ovn, og jeg har ikke uvanlig velstående omgangskrets. Så hvis noen under 25-30 ikke har sett slike ovner før blir jeg ikke veldig overrasket. Anonymkode: 1c603...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #20 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg har en sånn, og jeg tror ikke den har vært byttet ut siden byggeår heller så da er den 50 år gammel. Har den på hele tiden, og ikke har det tatt fyr her heller. Anonymkode: 743d1...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå