Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Alternative mastergrader med bachelor i historie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullfører bachelor i historie til våren med gode karakterer, men tror ikke jeg vil gå videre med mastergrad i historie. Noen som kan tipse om noen andre muligheter for veier til mastergrad / tverrfaglige som jeg er kvalifisert til?

Anonymkode: d58a4...015

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fullfører bachelor i historie til våren med gode karakterer, men tror ikke jeg vil gå videre med mastergrad i historie. Noen som kan tipse om noen andre muligheter for veier til mastergrad / tverrfaglige som jeg er kvalifisert til?

Hvilken studieteknikk bruker du i historie? Studerer det selv men karakterene mine er ikke til å skryte av.

Anonymkode: 6150e...8b7

Skrevet

I tillegg til ulike historie-mastere kan du ta master i museologi og kulturarvstudier med bachelor i historie.

Ellers må nok ta 80 studiepoeng i et annet fag for å kunne gå videre på andre mastere. Men hva er din støttegruppe? Om du for eksempel har 40-poeng i psykologi trenger du bare bygge på med 40 poeng for å gå videre med master i psykologi.

Anonymkode: 2ae28...47f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken studieteknikk bruker du i historie? Studerer det selv men karakterene mine er ikke til å skryte av.

Anonymkode: 6150e...8b7

Nei har gått på noen smeller selv, så har vel egentlig ganske kjedelige/ordinære råd å gi: tvinge seg selv til å lese pensum, alt, og gjerne ta notater. For å tvinge seg gjennom en kjedelig tekst er det kaffe og indre motivasjon som gjelder, f. Eks stoppeklokke på 15 minutter og se hvor langt du kommer - ofte overraskende langt.

Jeg har funnet på en notatmetode der jeg åpner et nytt Word-dokument og skriver en oppsummering av teksten eller kapittelet jeg leser eller spesielle opplysninger som utmerker seg, der jeg liksom får en "åpenbaring" av noe jeg ikke har tenkt på. Er pensumteksten digital hender det jeg bare klipper og limer noen slike sentrale punkter og leser gjennom før eksamen. 

Og så er det å lære seg å skrive godt, oversiktlig og lære å drøfte et godt tips. Undersøk om det er noen debatter blant historikere om emnet - var det klimaet eller politikken som gjorde at det og det imperiet falt for eksempel.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva med noe slikt https://www.ntnu.no/studier/msts ?

Anonymkode: 20391...3ab

Takk, ja, akkurat slike typer allround-mastergrader er jeg høyst interessert i. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...