AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Ref tråden om å be mor ha barnet i syv uker. Dette hadde jeg aldri kommet på å gjøre. Men er det ok å spør om mor kan ha ta barnet om fødsel starter på fars uke? Eller er det bedre å følge samværet slavisk og heller forsøke å få annen barnevakt? Anonymkode: 7375d...b99
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Hvis dere har et godt samarbeid så ville svaret gitt seg selv... Anonymkode: 4543f...dd3 35
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Ja, det syns jeg man kan spørre om. Er det slik at den andre forelderen ikke kan pga jobb eller lignende bør man høre med besteforeldre i stedet. Da kan man spørre begge sett tenker jeg, om man har det. Anonymkode: 27399...feb 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Det er helt innafor å spørre, men man må akseptere et evt nei. Da må man skaffe annen barnevakt. Anonymkode: 6ee50...e27 17
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Selvfølgelig. Det er veldig vanlig å praktisere at man ved behov for barnevakt spør den andre forelderen først (og selvsagt godtar om det ikke passer). Anonymkode: bdf58...919 13
BobbySocks Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Det må man jo selvfølgelig spørre mor om, men sier hun nei, så aksepterer man det (men man kan klart himle litt med øynene over dårlig samarbeid). 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dere har et godt samarbeid så ville svaret gitt seg selv... Anonymkode: 4543f...dd3 Ikke godt samarbeid. Det ble slutt da mannen fant henne med en annen kvinne som hun hadde hatt et forhold til siden før hun ble gravid. Hun ønsket å fortsette å bo sammen slik at de kunne "hjelpe hverandre med barnet og leve ut sine potensial". Hun er rasende på at annen ble sammen med meg og derfor innimellom har planer (kan ikke ha barnet på kort varsel) på hennes uker. Anonymkode: 7375d...b99
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Stakkars barn som blir satt bort på grunn av ny baby kommer i hus.. Hadde far kommet å spurt meg om det hadde han ikke fått tilbake barna med det første. Tanken på at barna mine blir erstattet river i mammahjerte. Anonymkode: 5c74b...31b 3
sucasamicasa Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars barn som blir satt bort på grunn av ny baby kommer i hus.. Hadde far kommet å spurt meg om det hadde han ikke fått tilbake barna med det første. Tanken på at barna mine blir erstattet river i mammahjerte. Anonymkode: 5c74b...31b Det var vel snakk om å spørre slik at far kan være med på fødsel ikke i ettertid? 31
Chiyo Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stakkars barn som blir satt bort på grunn av ny baby kommer i hus.. Hadde far kommet å spurt meg om det hadde han ikke fått tilbake barna med det første. Tanken på at barna mine blir erstattet river i mammahjerte. Anonymkode: 5c74b...31b Nå må du skjerpe deg. Du vet like godt som TS hvor vanskelig det er å ha en nyfødt i huset. Det er mye stress rundt fødsel og den nye babyen, og det er bedre at noen andre hjelper til med det andre barnet. Da får barnet nok av oppmerksomhet. Edit: Det var faktisk snakk om rundt fødsel slik at far kan delta på fødselen til sitt eget barn. Endret 28. desember 2021 av Chiyo 12
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke godt samarbeid. Det ble slutt da mannen fant henne med en annen kvinne som hun hadde hatt et forhold til siden før hun ble gravid. Hun ønsket å fortsette å bo sammen slik at de kunne "hjelpe hverandre med barnet og leve ut sine potensial". Hun er rasende på at annen ble sammen med meg og derfor innimellom har planer (kan ikke ha barnet på kort varsel) på hennes uker. Anonymkode: 7375d...b99 Høres ikke ut som en god idé. Kan hun finne på å avlyse i siste liten for at pappaen ikke kan være med på fødsel? Jeg ville alliert meg med besteforeldre eller tante/onkel Anonymkode: 2be45...0fa 10
~white lady~ Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stakkars barn som blir satt bort på grunn av ny baby kommer i hus.. Hadde far kommet å spurt meg om det hadde han ikke fått tilbake barna med det første. Tanken på at barna mine blir erstattet river i mammahjerte. Anonymkode: 5c74b...31b Herregud. Det er snakk om under fødsel, slik at far kan være med på denne. Trådstarter: Ja, det er innafor å spørre mor. 17
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Stakkars barn som blir satt bort på grunn av ny baby kommer i hus.. Hadde far kommet å spurt meg om det hadde han ikke fått tilbake barna med det første. Tanken på at barna mine blir erstattet river i mammahjerte. Anonymkode: 5c74b...31b Er det ikke vanlig å ha barnevakt for eldre barn under fødsel slik at far får delta? Ts Anonymkode: 7375d...b99 18
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Selvfølgelig. Men hvis barnas mor ikke har mulighet (for eksempel pga jobb), så må barnas far finne andre løsninger. Det skal ikke være barnas mor som er ansvarlig for å finne barnevakt hvis hun skal på kveldsvakt, fordi barnas far trenger hjelp med barnepass i forbindelse med fødsel. Med mindre hun selv synes det er greit. Anonymkode: 7f154...c01 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 Det vanlige blant oppegående mennesker er jo å spørre den andre forelderen først om man trenger barnevakt. Nettopp for at barnet skal slippe å ha barnevakt, noe jeg antar alle oppegående foreldre ønsker for eget barn. Går ikke det er samværsforelder ansvarlig for å skaffe annen barnevakt. Men igjen, i oppegående relasjoner kan man spørre besteforeldre, tanter/onkler, på begge sider. Anonymkode: 469a6...c18 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Høres ikke ut som en god idé. Kan hun finne på å avlyse i siste liten for at pappaen ikke kan være med på fødsel? Jeg ville alliert meg med besteforeldre eller tante/onkel Anonymkode: 2be45...0fa Ja, det er faktisk sant... Vi har spurt henne en gang før (svært viktig sykehusavtale mannen ønsket meg med på). Endte med at han dro alene og jeg satt med barnet. Anonymkode: 7375d...b99 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 Hvis samarbeidet er så dårlig som man kan få inntrykk av er det bedre å spørre noen andre. Feks besteforeldre eller foreldre til barnas bestevenn om de kan leke sammen/overnatte når dere skjønner at ting er på gang. Anonymkode: d1335...7e1 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stakkars barn som blir satt bort på grunn av ny baby kommer i hus.. Hadde far kommet å spurt meg om det hadde han ikke fått tilbake barna med det første. Tanken på at barna mine blir erstattet river i mammahjerte. Anonymkode: 5c74b...31b 🙄🙄🙄 Er stemamma til en gutt som heller opplevde å føle seg utrolig sviktet av mor fordi hun nektet å stille opp da vi fikk vår første for noen år siden. Som resultat gikk mannen glipp av fødselen, hele situasjonen ble kjip og jeg vet ikke nøyaktig hva som ble sagt til stesønnen når jeg fødte men sluttresultatet ble en gutt med mye skyldfølelse som forsto at det var en stor sorg for pappaen sin å ikke være til stede når lillesøster kom til verden. Nå som han er tenåring så klarer han å se gjennom mammaen sine løgner og forstår at det var mammaen sin måte å straffe pappaen hans på, og etter stadige sånne ting gjennom oppveksten så bor gutten mer hos oss og vil ha mindre og mindre kontakt med moren sin. Bare fordi en pappa vil være med fødselen av sitt barn så er ikke det for å straffe eldre barn 🙄 Anonymkode: 659fb...345 15
kri.star Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Vil jo tro at mor til barnet ønsker å dele den store opplevelsen det er å få en lillesøster eller lillebror sammen med barnet. Jeg hadde blitt glad om det var jeg som var i den situasjonen Barnet som blir født blir jo en del av hennes liv om hun vil eller ei mtp at det er søken til hennes barn! 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 Hvis samarbeidet er godt, hadde jeg helt klart gjort det. Her er ikke mor en god omsorgsperson, og det kan være mange følelser knyttet til å få småsøsken, så i vårt tilfelle vil jeg nok alliere meg med besteforeldre. Men det er stor forskjell på dette spørsmålet, hvor man vanligvis får barnevakt for fødsel uansett, og det å sende bort barnet sitt for flere uker. Anonymkode: 41711...d84 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå