Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke gravid.. sluttet på pillen for litt over 2 år siden, og har hadd litt uregelmessig menstruasjon av og til. De siste mnd. har jeg fått mye kviser på hake, bryst og rygg, samt røyter jeg mye og tror jeg har fått litt økt hårvekst på kroppen.  Noen som har vært/ er i lik situasjon? Hva gjorde dere for å klare å bli gravid?

Jeg er godt trent, jobber og studerer. Har dog en sykdom og går på medisiner. 

(Har bestillt legetime, men grubler meg ihjel da det er lenge til legetimen)

Anonymkode: d6b70...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres litt ut som PCOS? Har du hørt om det?

Vet du om du har eggløsning i det hele tatt?

Anonymkode: e706f...f1a

Skrevet

Hvilken sykdom er det du har?

Anonymkode: 5892d...b8e

Skrevet

Mulig du har PCOS. Les litt om det, mye av det du skriver passer. Det kan gi problemer med å bli gravid, men det finnes hjelp å få :) hvis du har prøvd aktivt i 2 år har du uansett rett på hjelp. Lykke til!

Anonymkode: 29735...077

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan høres litt ut som PCOS? Har du hørt om det?

Vet du om du har eggløsning i det hele tatt?

Har hørt om det ja.

Tror jeg har det, får ekstra utflod etter 2-3 uker etter menstruasjon som varer i noen få dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvilken sykdom er det du har?

Anonymkode: 5892d...b8e

Bekhterev

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mulig du har PCOS. Les litt om det, mye av det du skriver passer. Det kan gi problemer med å bli gravid, men det finnes hjelp å få :) hvis du har prøvd aktivt i 2 år har du uansett rett på hjelp. Lykke til!

Anonymkode: 29735...077

Takk! 🙏

Skrevet

Ønsker deg (og partner) lykke til hos legen. Det kan være mange årsaker tik at du ikkr blir gravid. Det kan skyldes både deg og partner, og noen ganger vet man ikke årsaken. Jeg kjenner flere som har fått hjelp med hormoner eller prøverør. Ønsker dere lykke til!

Anonymkode: 902d5...a69

• Liker 1
Skrevet

jeg er ikke lege. men kjenner noen som har bechterev. hun går på medisiner som gjør det vanskelig å bli gravid. Hun har fått beskjed at hun må slutte dersom de vil prøve. kanskje jeg husker feil. 

Anonymkode: 6d40c...b6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hørt om det ja.

Tror jeg har det, får ekstra utflod etter 2-3 uker etter menstruasjon som varer i noen få dager. 

Jeg tenker PCOS for det første.

Og at du bør henvises til utredning og IVF :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har hørt om det ja.

Du burde få henvisning til gynekolog og ta blodprøve ca. en uke etter at du tror du har eggløsning. Utflod og andre symptomer kan bare antyde, men ikke bekrefte om kroppen har lykkes med eggløsningen.

Ville absolutt gått videre og fått utredning og hjelp. Når det har gått 2 år så er man som regel rimelig lei og oppgitt, så greit å få hjelp til å komme videre :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet også med og bli gravid. Etter to aborter fikk jeg progesteron og blodfortynnende av gynekologen, er nå 10 uker på vei 🤍 trenger ikke være noe alvorlig. 

Anonymkode: 1722a...7f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg slet også med og bli gravid. Etter to aborter fikk jeg progesteron og blodfortynnende av gynekologen, er nå 10 uker på vei 🤍 trenger ikke være noe alvorlig. 

Anonymkode: 1722a...7f9

Gratulerer! 🥰 Håper på at det ikke er noe alvorlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...