Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #1 Skrevet 15. oktober 2005 Hunder løper jo ikke helt rett. Har hørt at det er fordi de bare har èn nyre, men det stemmer jo ikke, det har jo to.
Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #2 Skrevet 15. oktober 2005 Hav mener du med ikke rett? ikke rett fram? eller med kroppen litt skjevt?
Gjest Violetta Skrevet 15. oktober 2005 #3 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har lagt merke til det samme, de løper litt på skrå liksom. Aner ikke hvorfor, men kan det ha noe med synet å gjøre?
Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #4 Skrevet 15. oktober 2005 eller at de får best fart slik? eller det¨er mest behagelig? eller for å skåne ledd?
jolie Skrevet 15. oktober 2005 #5 Skrevet 15. oktober 2005 (endret) For at bakbeina ikke skal slå borti frambeina. Det er svært sjelden at de løper med to og to bein synkront ('galopp'), og om de skulle satt bakbeina på siden av forbeina i 'trav' hadde det nok blitt utrolig knotete. Så da løper de litt på skrå Endret 15. oktober 2005 av jolie
Gjest Violetta Skrevet 15. oktober 2005 #6 Skrevet 15. oktober 2005 For at bakbeina ikke skal slå borti frambeina. Det er svært sjelden at de løper med to og to bein synkront ('galopp'), og om de skulle satt bakbeina på siden av forbeina i 'trav' hadde det nok blitt utrolig knotete. Så da løper de litt på skrå ← Så enkelt og logisk! Takk for forklaringen!
Gjest vimse Skrevet 15. oktober 2005 #7 Skrevet 15. oktober 2005 For at bakbeina ikke skal slå borti frambeina. Det er svært sjelden at de løper med to og to bein synkront ('galopp'), og om de skulle satt bakbeina på siden av forbeina i 'trav' hadde det nok blitt utrolig knotete. Så da løper de litt på skrå ← Hæ?? Den må jeg si jeg ikke skjønte helt... hundene både galopperer og traver jo... Og når et dyr galopperer har de jo enten høyre eller venstre galopp? Kanskje jeg er dum men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå