AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Vi sender jobbsøknad per e-post. Men hva bør stå i tittelfelt og i tekstfeltet? Og fra hvem? Eller er det kun et stort tomt felt? Hvor kun vedlegg plassert med dokumenter(jobbsøknad og CV) Dette har jeg alltid lurt på, og finnes det undervisning om et slikt vesentlig tema? Anonymkode: 271f7...241
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Jeg er usikker på om jeg klarer å forstå problemstillingen her fordi den er så selvfølgelig, korriger meg gjerne om jeg misforstår. Du skriver jo selvfølgelig søknad til stilling som bla bla i emnefeltet og skriver kort i mailen at du er interessert og henviser til vedlegg for søknad og CV. Fra hvem? Hva mener du? Fra deg som søker selvfølgelig? Anonymkode: 89985...604 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Er det negativt om tekstfeltet er tomt, eller bør jeg skrive henviser til vedlegg med dokumenter til jobbsøknad og CV? Hvis jeg skriver fra meg i tekstfeltet, så skriver jeg vel for mye, siden det er et vedlegg som nevnes fra hvem. Er det gjort forskning på dette emnet? AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er usikker på om jeg klarer å forstå problemstillingen her fordi den er så selvfølgelig, korriger meg gjerne om jeg misforstår. Du skriver jo selvfølgelig søknad til stilling som bla bla i emnefeltet og skriver kort i mailen at du er interessert og henviser til vedlegg for søknad og CV. Fra hvem? Hva mener du? Fra deg som søker selvfølgelig? Anonymkode: 89985...604 Anonymkode: 271f7...241
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det negativt om tekstfeltet er tomt, eller bør jeg skrive henviser til vedlegg med dokumenter til jobbsøknad og CV? Hvis jeg skriver fra meg i tekstfeltet, så skriver jeg vel for mye, siden det er et vedlegg som nevnes fra hvem. Er det gjort forskning på dette emnet? Anonymkode: 271f7...241 Trenger du begrunnelse i forskning for å sende inn en søknad på en epost..? Som sagt, jeg klarer ikke å forstå kompliseringen av spørsmålet så jeg må bare anta at du egentlig mener noe annet enn det du spør om. Forklar gjerne. Anonymkode: 89985...604 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Altså, hæ? Som AB over her har også jeg litt vanskelig for å forstå hva du mener? Det er heller ikke mulig å sende mail med tomt tittelfelt. Jeg ville gjort det omtrent slik: Fra: [email protected] Til: [email protected] Tittel: Søknad om stilling som (utlyst stilling) Hei, (navn på evt. Referanse). Jeg fant stillingen som (utlyst stilling) på/i (der du fant den) og ønsker med denne mailen å sende min søknad. Jeg er XX år, har utdanning innen (aktuelt fagområde) med bestått eksamen som (tittel) i (årstall) og med (evt. videreutdanning/kurs/praksis/vikariat/fast stilling relevant til stillingen). Se vedlegg for full søknad og CV. Ta gjerne kontakt med meg på telefonnummer 99887766 for referanser eller dere vil vite mer om meg. Mvh. Navn Navnesen Vedlegg: søknad.navnnavnesen, CV.navnnavnesen Anonymkode: 39622...5b2 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Altså, hæ? Som AB over her har også jeg litt vanskelig for å forstå hva du mener? Det er heller ikke mulig å sende mail med tomt tittelfelt. Jeg ville gjort det omtrent slik: Fra: [email protected] Til: [email protected] Tittel: Søknad om stilling som (utlyst stilling) Hei, (navn på evt. Referanse). Jeg fant stillingen som (utlyst stilling) på/i (der du fant den) og ønsker med denne mailen å sende min søknad. Jeg er XX år, har utdanning innen (aktuelt fagområde) med bestått eksamen som (tittel) i (årstall) og med (evt. videreutdanning/kurs/praksis/vikariat/fast stilling relevant til stillingen). Se vedlegg for full søknad og CV. Ta gjerne kontakt med meg på telefonnummer 99887766 for referanser eller dere vil vite mer om meg. Mvh. Navn Navnesen Vedlegg: søknad.navnnavnesen, CV.navnnavnesen Anonymkode: 39622...5b2 Hint til TS: Du kan bruke denne som mal, og fylle ut informasjonen din. Ikke direkte copy-paste. 😂 Anonymkode: 9aa48...78a 2
Ullvott Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Emnefelt: Søknad på stilling som .... (fyll inn stillingstittel) Tekstfelt: Hei. Jeg viser til utlyst stilling. Vedlagt følger søknadsbrev og CV. Med vennlig hilsen ...(fyll inn navnet ditt) Både søknadsbrev og CV bør være vedlagt som pdf-dokumenter. Det er IKKE negativt å skrive navnet ditt i tekstfeltet. Nå overproblematiserer du. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er heller ikke mulig å sende mail med tomt tittelfelt. det fungerer utmerket med yahoo. Kanskje du bør melde overgang? Anonymkode: 271f7...241 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Altså, hæ? Som AB over her har også jeg litt vanskelig for å forstå hva du mener? Det er heller ikke mulig å sende mail med tomt tittelfelt. Jeg ville gjort det omtrent slik: Fra: [email protected] Til: [email protected] Tittel: Søknad om stilling som (utlyst stilling) Hei, (navn på evt. Referanse). Jeg fant stillingen som (utlyst stilling) på/i (der du fant den) og ønsker med denne mailen å sende min søknad. Jeg er XX år, har utdanning innen (aktuelt fagområde) med bestått eksamen som (tittel) i (årstall) og med (evt. videreutdanning/kurs/praksis/vikariat/fast stilling relevant til stillingen). Se vedlegg for full søknad og CV. Ta gjerne kontakt med meg på telefonnummer 99887766 for referanser eller dere vil vite mer om meg. Mvh. Navn Navnesen Vedlegg: søknad.navnnavnesen, CV.navnnavnesen Anonymkode: 39622...5b2 så du skriver jobbsøknad i selve e-posten, og ikke via word dokument(microsoft)? Anonymkode: 271f7...241
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Ullvott skrev (22 minutter siden): Emnefelt: Søknad på stilling som .... (fyll inn stillingstittel) Tekstfelt: Hei. Jeg viser til utlyst stilling. Vedlagt følger søknadsbrev og CV. Med vennlig hilsen ...(fyll inn navnet ditt) Både søknadsbrev og CV bør være vedlagt som pdf-dokumenter. Det er IKKE negativt å skrive navnet ditt i tekstfeltet. Nå overproblematiserer du. Denne kan fungere... Regner med du har høyere utdannelse. Anonymkode: 271f7...241
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): så du skriver jobbsøknad i selve e-posten, og ikke via word dokument(microsoft)? Anonymkode: 271f7...241 Nei, herregud! Hvor gammel er du? Du skriver søknaden på et eget dokument du legger til som vedlegg. Den lille teksten på e-posten er bare litt bakgrunnsinformasjon for den som evt. skal åpne vedlegget. Anonymkode: 9aa48...78a 6
Ullvott Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne kan fungere... Regner med du har høyere utdannelse. Anonymkode: 271f7...241 Ja, jeg har høyere utdannelse. Og ja, det fungerer. I virksomheter som ikke bruker egen søkerportal er det slik det vanligvis gjøres og jeg har fått jobb på denne måten selv. Å skrive søknadsteksten direkte i mailen, som en over her foreslo, gjør man ikke. I alle fall ikke hvis det dreier seg om en stilling som krever litt kvalifikasjoner. Det var et usedvanlig dårlig råd du fikk der. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, herregud! Hvor gammel er du? Du skriver søknaden på et eget dokument du legger til som vedlegg. Den lille teksten på e-posten er bare litt bakgrunnsinformasjon for den som evt. skal åpne vedlegget. Anonymkode: 9aa48...78a Det er jo særdeles viktig viktig tema siden feil formulering i teksten i e-post før selve jobbsøknaden dokumentet som er et vedlegg er det vesentlige ansettelses ansvarlig er opptatt å ha fokus på og lese. Jeg kan jo ikke skrive hei iallfall i teksten på e-post... jeg er jo ukjent som skriver til ukjent. Anonymkode: 271f7...241
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Ullvott skrev (1 minutt siden): Ja, jeg har høyere utdannelse. Og ja, det fungerer. I virksomheter som ikke bruker egen søkerportal er det slik det vanligvis gjøres og jeg har fått jobb på denne måten selv. Å skrive søknadsteksten direkte i mailen, som en over her foreslo, gjør man ikke. I alle fall ikke hvis det dreier seg om en stilling som krever litt kvalifikasjoner. Det var et usedvanlig dårlig råd du fikk der. Jeg er veldig enig med deg. Tusen takk. Anonymkode: 271f7...241
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo særdeles viktig viktig tema siden feil formulering i teksten i e-post før selve jobbsøknaden dokumentet som er et vedlegg er det vesentlige ansettelses ansvarlig er opptatt å ha fokus på og lese. Jeg kan jo ikke skrive hei iallfall i teksten på e-post... jeg er jo ukjent som skriver til ukjent. Anonymkode: 271f7...241 Nå overtenker du. Det er vanlig å si hei til ukjente på e-post som en innledning. Det du derimot må få på plass, er formuleringsevnen din. Sykt tung å lese innleggene du skriver her. Anonymkode: 9aa48...78a 6
Ferreira Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo særdeles viktig viktig tema siden feil formulering i teksten i e-post før selve jobbsøknaden dokumentet som er et vedlegg er det vesentlige ansettelses ansvarlig er opptatt å ha fokus på og lese. Jeg kan jo ikke skrive hei iallfall i teksten på e-post... jeg er jo ukjent som skriver til ukjent. Anonymkode: 271f7...241 Så du sier ikke hei til ukjente? 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå overtenker du. Det er vanlig å si hei til ukjente på e-post som en innledning. Det du derimot må få på plass, er formuleringsevnen din. Sykt tung å lese innleggene du skriver her. Anonymkode: 9aa48...78a Må signere dette, fatter ikke bæret. Anonymkode: 89985...604 4
nomore82 Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 Dette er overtenking på alle plan. Det er helt normal høflighet å begynne all kommunikasjon med å erkjenne eksistensen av den du kommuniserer med. Og det begynner normalt sett med å si hei, hallo eller tilsvarende. Er det veldig fornemt kan en kanskje strekke seg til Herr X eller Fru X, Ærede Butikksjef eller Deres Høyhet. Eller om du ikke har anelse om hvem du snakker til eller snakker til en forsamling kan en strekke seg til «Til den det måtte angå» eller «Kjære forsamling», «Mine Damer og Mine Herrer». Men skal dette kombineres med jobb har du sannsynligvis bommet totalt på flere ting. 2
Ferreira Skrevet 29. desember 2021 #19 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå overtenker du. Det er vanlig å si hei til ukjente på e-post som en innledning. Det du derimot må få på plass, er formuleringsevnen din. Sykt tung å lese innleggene du skriver her. Anonymkode: 9aa48...78a AnonymBruker skrev (17 timer siden): Må signere dette, fatter ikke bæret. Anonymkode: 89985...604 Jeg har som jobb å gjennomgå dokumenter. Har lest innleggene til TS en rekke ganger uten å forstå bæret.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #20 Skrevet 29. desember 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo særdeles viktig viktig tema siden feil formulering i teksten i e-post før selve jobbsøknaden dokumentet som er et vedlegg er det vesentlige ansettelses ansvarlig er opptatt å ha fokus på og lese. Hva betyr det her? Anonymkode: 1f3c3...35c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå