AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Jeg og mann og barn er invitert til en nabo på nyttårsaften. Vi har egentlig takket ja. Men denne familien har hatt mange nærkontakter i jula. Vært i familie selskapet med 10-15 stk både på julaften og 1 juledag. På de bildene hun sendte var det ikke avstand. Vi har kun vært hjemme hos oss selv. Hadde kun svigers her på julaften. Jeg snakket med naboen i går om at jeg var skeptisk. Hun ble litt snurt. Alle hadde tatt hurtigtest før juleselskapene de hadde vært i. Men hvor sikker er disse testene? Vil ikke skuffe barna. De hadde jo gledet seg til å feire nyttårsaften med nabobarna. Men så er helsa til min mann ikke helt bra. Han har diabetes og har hatt 2 hjerteinfarkt for en del år siden. Hadde du tatt sjansen på dette? Vi må jo leve også? Anonymkode: 1635a...4c0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Hurtigtestene er ikke 100%, å mange bruker de feil. usikker på Hva jeg hadde gjort. Plutselig står man der og opplever massespredning. Hvordan er smittetrykket der dere bor? Anonymkode: 4fca2...62c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hurtigtestene er ikke 100%, å mange bruker de feil. usikker på Hva jeg hadde gjort. Plutselig står man der og opplever massespredning. Hvordan er smittetrykket der dere bor? Anonymkode: 4fca2...62c Vi bor i Trondheim. 73 smittet i går. Har vært høyere, men plutselig smeller det 🙈 Anonymkode: 1635a...4c0
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Jeg ville dratt. Det får være måte på hysteri, og det sier jeg som er i risikogruppe selv. Anonymkode: 7b571...587 16
Gjest ABM Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg og mann og barn er invitert til en nabo på nyttårsaften. Vi har egentlig takket ja. Men denne familien har hatt mange nærkontakter i jula. Vært i familie selskapet med 10-15 stk både på julaften og 1 juledag. På de bildene hun sendte var det ikke avstand. Vi har kun vært hjemme hos oss selv. Hadde kun svigers her på julaften. Jeg snakket med naboen i går om at jeg var skeptisk. Hun ble litt snurt. Alle hadde tatt hurtigtest før juleselskapene de hadde vært i. Men hvor sikker er disse testene? Vil ikke skuffe barna. De hadde jo gledet seg til å feire nyttårsaften med nabobarna. Men så er helsa til min mann ikke helt bra. Han har diabetes og har hatt 2 hjerteinfarkt for en del år siden. Hadde du tatt sjansen på dette? Vi må jo leve også? Anonymkode: 1635a...4c0 Da bør dere absolutt dra før hjertinfarkt nr. 3 setter kroken på døra...Når skal dere leve da..? Ingen lever evig vettu..
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Jeg hadde ikke dratt. Des flere som samles over tid, des større mulighet for smitte. Jeg hadde ikke klart å slappet av og kose meg på fest nå med masse andre folk. Når en i tillegg er i risikogruppe med helse historikk så sier det seg selv mener jeg. Det er klart tenker jeg at det vil bli økning i smitte nå etter folk har samles jul og nyttår. Anonymkode: 2989e...792 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 På nyåret kommer barna dine til å ha enormt mange nærkontakter gjennom barnehage/skole. Og det er en uke imellom julaften og nyttårsaften, hvis naboene dine har blitt smittet kommer de sannsynligvis til å få symptomer før dere skal være sammen. Det er dessverre bare å innse at smitten kommer nært oss alle snart uansett. Har dere tatt vaksinene deres kommer det mest sannsynlig til å gå bra hvis dere blir smittet. Det blir i overkant hysterisk å droppe nyttårsfeiring. Anonymkode: fe6c8...236 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Dersom alle hos naboen tar hurtigtest tidlig på nyttårsaften (kan du be dem om å gjøre det?), synes jeg dere trygt kan dra. Dere kan jo holde litt avstand i tillegg, så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: ba9ea...efa 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 Det er jo ikke å takke nei til en invitasjon, den har dere jo allerede takket ja til. Så det blir i så fall å avlyse, noe som jeg synes begynner å bli i seneste laget for en nyttårsfeiring. Barna dine skal straks avgårde på skolen også, og der vil det jo bli mange nærkontakter. Anonymkode: 2876c...9a7 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Jeg hadde nok gått. Anonymkode: 5ef72...ef8 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Dere har takket ja til en invitasjon. Jeg hadde klikket om mine gjester hadde begynt å melde avbud nå. Kalkunen ligger til tining, alt er kjøpt inn, og mange forberedelser er gjort. Anonymkode: 37c39...89b 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 Jeg hadde nok dratt på besøk, men hvis dere skal avlyse må dere gjøre det i løpet av dagen. Anonymkode: 48741...e89
Ulrikke Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Er det kun dere og naboene på nyttårsaften? I så fall ville jeg ha gått, men bedt om at alle - inkludert dere - tok en hurtigtest en time før dere møtes. De har hatt flere nærkontakter, men alle har vært friske mens de var der, og hvis ingen får påvist corona eller symptomer før fredag, så ville jeg tenkt at det gikk fint. Jeg er sikkert farget av at vi har levd sånn i to år nå, og man begynner å bli lei, men man kan ikke droppe alt heller.....
GammelKaktus Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Jeg hadde reist for barnas skyld.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 Vi har bestemt oss for å dra. Men skal holde avstand Anonymkode: 1635a...4c0 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 Er dere ikke vaksinert da.. Anonymkode: 298ee...65a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dere ikke vaksinert da.. Anonymkode: 298ee...65a Gad. Anonymkode: 3686a...0df 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dersom alle hos naboen tar hurtigtest tidlig på nyttårsaften (kan du be dem om å gjøre det?), synes jeg dere trygt kan dra. Dere kan jo holde litt avstand i tillegg, så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: ba9ea...efa Dette blir løsningen her i gården. Jeg er selv i høyrisikogruppe så i selskapet jeg skal i ble det bestemt (ikke på mitt initiativ) at vi alle skal ta en hurtigtest samme dag. Nei, det er ikke 100% sikkert, men det vil iallfall et godt steg nærmere trygghet enn ingen test i det hele tatt. Og vi er alle vaksinerte og halvparten har også fått booster-dose. Jeg tenker at da har man gjort det man kan, også innenfor rimelighetens grenser, uten å sette livet totalt på hold. Anonymkode: e341e...672
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Legen min sa at hurtigtester er omtrent 70% sikkert, gitt at den brukes riktig. Det er også større sjanse for falsk negativ enn falsk positiv. Flott at dere har bestemt dere for å dra, man klarer da fint å holde normal avstand til andre i selskap. Anonymkode: 68af5...4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå