AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Jeg har to gutter på 2 og 4, og nå er jeg gravid igjen. Har fått kommentarer som "ja, får håpe på jente denne gangen da!" av flere... søsteren min og broren min har også barn, og begge fikk jente første gangen. Jeg har fått høre ting som "du får to gutter, mens søsknene dine får jente på første forsøk" En kollega av meg snakket om at hun fikk det første barnebarnet i familien, og i tillegg var det en jente så det barnet ble hvertfall bortskjemt. Hun sa det som om hun ikke ville vært bortskjemt om det var en gutt 🤷🏻♀️ jeg blir ikke på noen måte krenka over dette, jeg bare har ikke tenkt noe over at jeg kun har gutter før selv. Er det liksom om å gjøre å få jente?? jeg elsker guttene mine overalt og har aldri lagt noe særlig vekt på hvilket kjønn jeg hadde fått 🥴 Anonymkode: f316e...ffb 9 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Men ærlig talt … har en tapt hvis en får sønner ? Jeg har fire, og er stolt av de alle sammen. Om jeg kunne velge så hadde definitivt heller valgt å ha fire gutter i puberteten enn Gore jenter. Jeg tror jeg ikke hadde holdt ut alt dette dramaet med kjefting og smelling med dører som jeg leser om her inne på KG Anonymkode: 88cdf...383 17 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 For enkelte ja, de som henger fast i gamle kjønnsrollemodeller og hvordan det skal være Anonymkode: a3122...ee0 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Nei det tror jeg ikke. Det er i såfall veldig enkle mennesker som tenker slik. Det er fantastisk å ha sønner. Anonymkode: bbf7c...00b 32 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Av en eller annen merkelig grunn virker det som om jenter er mer «verdsatt» som babyer. Kanskje fordi noen mennesker tenker på jentebabyer/småbarnsjenter som dukker? Selv har jeg en jente, og to gutter. Jenta mi har gitt meg langt flere bekymringer og grå hår enn guttene mine 😅 Om jeg skulle hatt et fjerde barn og kunne velge kjønnet, så hadde jeg uten tvil valgt gutt. Anonymkode: 42842...d49 13
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av en eller annen merkelig grunn virker det som om jenter er mer «verdsatt» som babyer. Kanskje fordi noen mennesker tenker på jentebabyer/småbarnsjenter som dukker? Selv har jeg en jente, og to gutter. Jenta mi har gitt meg langt flere bekymringer og grå hår enn guttene mine 😅 Om jeg skulle hatt et fjerde barn og kunne velge kjønnet, så hadde jeg uten tvil valgt gutt. Anonymkode: 42842...d49 Ja det er den holdningen jeg har møtt. Som om jentebabyer er dukker😅 men barna mine er ikke leketøy. De er fantastiske små individer. Vi tar hverandre med på eventyr, uavhengig av kjønn❤️ Anonymkode: f316e...ffb 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Jeg synes ikke synd på guttemammaer. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skulle gjøre det. Anonymkode: 08aa8...88c 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Har aldri tenkt tanken eller hørt om det før jeg har lest om det er inne i flere tråder. Men leser jo mange tråder av gutte-mammaer som så sårt ønsker seg jenter også, så er jo tydeligvis en greie for mange at de ønsker en jente. For min del så har jeg egentlig ønsket meg en av hver, for har tenkt at det er gøy å få oppleve begge deler. Nr. 2 på vei nå som også er jente, så spørs om jeg får oppleve å bli guttemamma dessverre. Anonymkode: 0e607...b11 3
Gjest ABM Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 Synes fok synd på guttemammaer? Tror nok alle "folk" mener det samme om den saken ja..🙈😂......not
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men ærlig talt … har en tapt hvis en får sønner ? Jeg har fire, og er stolt av de alle sammen. Om jeg kunne velge så hadde definitivt heller valgt å ha fire gutter i puberteten enn Gore jenter. Jeg tror jeg ikke hadde holdt ut alt dette dramaet med kjefting og smelling med dører som jeg leser om her inne på KG Anonymkode: 88cdf...383 Og det blir like teit som å synes synd på guttemammaer. Det er ikke synd på guttemammaer og det er ikke synd på jentemammaer. Anonymkode: 988f7...716 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Mange foreldre ønsker seg en av sitt eget kjønn. Tror ikke det er så unaturlig. Med jenter følger ofte en del sterk opprørstrang i puberteten, som kommer fram hjemme, fordi det kan være beintøft der ute. Gutter er ofte roligere hjemme, men da har man bekymringene om alle vonde ting der gutter er overrepresentert: fyllekjøring, råkjøring, selvmord, seksuelle overgrep/voldtekt, slåsskamper/vold, vinningskriminalitet og gjengmiljøer Mye av det tenker man ikke på som jentemamma unntatt at man må lære jenta å passe seg. Jeg vet ikke hvordan guttemammaer jobber. Anonymkode: 37e8d...ef1 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 Jeg synes ikke synd på guttemammaer. Siden jeg har begge kjønn så vet jeg at små gutter er like skjønne, fantastiske og søte som små jenter, og kjønn har ingen betydning for hvor glad du blir i barna dine, lykkefølelse osv. De jeg synes synd på er folk som har barn som får alvorlige sykdommer, tenk så grusomt å miste et barn. Ikke ubetydelige ting som kjønn. Anonymkode: 1d2db...b8d 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har to gutter på 2 og 4, og nå er jeg gravid igjen. Har fått kommentarer som "ja, får håpe på jente denne gangen da!" av flere... søsteren min og broren min har også barn, og begge fikk jente første gangen. Jeg har fått høre ting som "du får to gutter, mens søsknene dine får jente på første forsøk" En kollega av meg snakket om at hun fikk det første barnebarnet i familien, og i tillegg var det en jente så det barnet ble hvertfall bortskjemt. Hun sa det som om hun ikke ville vært bortskjemt om det var en gutt 🤷🏻♀️ jeg blir ikke på noen måte krenka over dette, jeg bare har ikke tenkt noe over at jeg kun har gutter før selv. Er det liksom om å gjøre å få jente?? jeg elsker guttene mine overalt og har aldri lagt noe særlig vekt på hvilket kjønn jeg hadde fått 🥴 Anonymkode: f316e...ffb Noen skal alltid komme med sånne kommentarer, og ofte tror jeg ikke det er så gjennomtenkt. Og "idealet" for mange er å få både gutter og jenter, så jeg tror det henger sammen med det. Da jeg fikk gutt nr 1, var det stor stas og stormende jubel. Så begynte maset om når vi skulle få nr 2. Da gutt nr 2 kom, kom kommentarene om at da får man håpe dere får jente neste gang. Altså, det er så ubetenksomt. Jeg hadde to friske, flotte gutter, men fokus skulle allikevel være på den neste. Det ble med de to, og jeg har syntes det har vært helt topp å ha to av samme kjønn! De har hatt utrolig mye glede av hverandre. Anonymkode: c2b9c...a1c 8
Arkana Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 (endret) Noen synes sikkert det, men det er jo i så fall dem det er noe galt med. Det virker å være en klar oppfatning av at alle skal ønske seg begge kjønn og at alle som har barn av samme kjønn får kommentarer om at de må prøve på det de ikke har. Jeg oppfatter ikke det som at det er synd på de som har barn av bare ett kjønn, mer som at omverdenen forventer at alle skal sikte mot "idealet" som er en gutt og en jente. På KG er dessuten (og dessverre) min erfaring at diskusjoner om kjønn på barna i alle tilfeller involverer at minst én bruker skal rakke ned på det de ikke har eller komme med stereotypier om hvordan gutter og jenter er. Det synes jeg er fullstendig unødvendig. Det går an å si at man er glad for barna man har fått uten å samtidig uttrykke glede for at man slipper å ha barn av det kjønnet man ikke har eller komme med unødvendige, og uriktige, kommentarer om at jenter er slitsomme intrigemakere i tenårene og gutter er aggressive og har stor sjanse for å bli kriminelle. Endret 28. desember 2021 av Arkana 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og det blir like teit som å synes synd på guttemammaer. Det er ikke synd på guttemammaer og det er ikke synd på jentemammaer. Anonymkode: 988f7...716 Det er IKKE synd i noen som får barn , uansett kjønn. Men jeg har jo merket gjennom årenes løp at vi som ikke har døtre er liksom «bare» guttemammaer, og det har jeg brydd meg null om. Derfor poengterte jeg det med puberteten Anonymkode: 88cdf...383 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 Vær takknemmelig for at dere i det hele tatt får et barn. Enkelte kan betale opp til 1 mill bare for og få den muligheten… Anonymkode: b08c2...b5b 7
Gjest Jaconandersen Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 (endret) Gjennom 60 år har jo norske kvinner stemt på partier og økonomisk støttet opp under medier, som har gjort det de kan for å øke kvinners privilegier. Det er jo så umoralsk og forkastelig som det er mulig å få det. Uten tanke på at kvinner har fordeler menn ikke har sosialt og fra naturens side. Så at enkelte nå bare ønsker jenter, er vel et symptom på det. Norge er et sykt samfunn jeg tror kommer til å dø ut. Endret 28. desember 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vær takknemmelig for at dere i det hele tatt får et barn. Enkelte kan betale opp til 1 mill bare for og få den muligheten… Anonymkode: b08c2...b5b Er takknemlig jeg 😂 Anonymkode: f316e...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Føler det er jentemødre eller barnløse som ofte uttaler seg som om det å ha "bare" gutter er så trist. Jeg kan selv innrømme at jeg ble ørlite skuffa da ultralyden viste gutt og ikke jente, men som noen sier her så tror jeg at man kan være "programmert" til å ønske seg det kjønnet man er selv. Jeg er nå verdens stolteste guttemamma og jeg er så takknemlig for at jeg fødte akkurat det lille mennesket. Er gravid igjen og synes det er så stas med gutt at jeg går med et lite håp om at det blir en lillebror, men regner med at om det blir en jente så skal det gå fint det også. Anonymkode: 9f155...a62 4
Gjest Warrior Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 Selvfølgelig ikke. At noen få gjør det betyr ikke at alle gjør det, heldigvis. Synes det er frekt og diskriminerende av folk jeg å kun vil ha jenter, blir skuffet hvis de får gutt og synes synd på de som får gutter. Hva i all verden? Vi lever i 2021. Snart 22. Barna er like mye verdt og like fantastiske uansett kjønn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå